2015-05-13, 03:55
Medlem
Varför används inte detta som pct?

En vän till mig var med i ett experiment som gick ut på att undersöka om man kunde upptäcka en låg testosteronhalt på andra sätt än det normala. Därför fick han något preparat som stängde ned produktionen för att experimentet skulle kunna utföras. Preparatet stängde dock ned testosteronproduktionen längre än vad experimentet krävde och således fick han en engångsdos av nebido för att få upp sitt testo igen. Jag minns inte dosen men den skulle motsvara en normal testosterondos.

Jag förklarade vad PCT var och undrade om han inte kommer va nedstängd efter att ha fått nebido men han förklarade att halveringstiden var så pass lång att egenproduktionen åter sätts igång i takt med att testosteronet från nebido går ur kroppen. Alltså ökar egenproduktionen i takt med att nivån av testosteron från nebido minskar varpå han aldrig hamnar för lågt.

Jag kanske förklarar dåligt men förstår ni hur jag menar? Och varför gör man inte detta istället för hur PCT normalt görs? Kan tänka mig att det doser som man kör i byggarsyfte är så pass höga att egenproduktionen är nedstängd mycket längre men det vore även intressant att hör vad ni som är mer kunniga tänker om detta

Vill tillägga att han känner till mitt bruk, är öppensinnad samt är läkarstudent så jag tror inte han missförstått studien på något sätt.
Citera
2015-05-13, 07:42
Medlem
Mac10jiffys avatar
Brukade inte gamla rävarna köra lågdos D-boll som pct förr i världen? Det kan säkert ligga ngt i det, frågan är ju somsagt om det inte är effektivare med nolva, hcg mm.mm
Citera
2015-05-13, 08:33
Medlem
Rikdigt så funkar det inte, det tar kanske ett halv år till ett år för dig att bli helt återhämtad och så lång tid är verkligen inte nebido aktivt.
Citera
2015-05-13, 09:43
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Nebido är testosteron undecanoate. Så länge kroppen tillförs exogent testo så kommer inga signaler om att börja producera eget att skickas.
Att man använde dbol dom del av PCT back in the day beror på den korta halveringstiden av dbol bl.a. då man körde dbol tills de andra preppen gått ur kroppen (långa estrar) så att man inte befinner sig i katabolism längre än nödvändigt innan man börjar återhämta egenproduktion.

Således är nebido en omöjlighet som PCT.

Mvh
Citera
2015-05-13, 11:57
Medlem
Jag förstår tänket, om nebidon som sätts in inte ersätter en hel produktion. Om vi säger att han kommer upp i 10nmol med den, men kroppen vill att den ska ligga på ca 15nmol. Då borde väl kroppen börja producera dom 5nmolen efter ett tag. Och sen fixa resten när nebidon är ute ur bilden. Då är ju produktionen redan igång?

Rätta mig om jag har fel. Kan ju ta lång tid ändå.

Mvh.
Senast redigerad av cSk666 2015-05-13 kl. 12:04.
Citera
2015-05-13, 14:23
Medlem
HeadOfBoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cSk666
Jag förstår tänket, om nebidon som sätts in inte ersätter en hel produktion. Om vi säger att han kommer upp i 10nmol med den, men kroppen vill att den ska ligga på ca 15nmol. Då borde väl kroppen börja producera dom 5nmolen efter ett tag. Och sen fixa resten när nebidon är ute ur bilden. Då är ju produktionen redan igång?

Rätta mig om jag har fel. Kan ju ta lång tid ändå.

Mvh.

Nebidon släpper troligen ut mer testo än du producerar.
Citera
2015-05-13, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeadOfBoo
Nebidon släpper troligen ut mer testo än du producerar.

Ja eller likvärdigt. Tänkte mer på om man underdoserar det så man ligger på lägre än normalt. Bara att man har litegrann i kroppen under en längre tid.
Citera
2015-05-14, 09:43
Medlem
HeadOfBoos avatar
Förresten, fick för mig att testa Clomid. 100mg d1, sedan 50 d2-8. Först efter några dagar lite lätt huvudvärk, på dag 7 eller 8 kom en allergisk reaktion. Röda prickar, ser nästan ut som finnar, på bröst och rygg. Någon som upplevt samma sak? (står under ovanliga biverkningar på fass)
Citera
2015-05-16, 13:56
Medlem
Har tänkt köra primobolan only 500 mg e5d i ca 14-20 veckor.
Behöver lite hjälp med pct upplägg.

köra hcg/nolva eller duger proviron/nolva?
Vad tror ni?
Citera
2015-05-16, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeadOfBoo
Förresten, fick för mig att testa Clomid. 100mg d1, sedan 50 d2-8. Först efter några dagar lite lätt huvudvärk, på dag 7 eller 8 kom en allergisk reaktion. Röda prickar, ser nästan ut som finnar, på bröst och rygg. Någon som upplevt samma sak? (står under ovanliga biverkningar på fass)

Har kört clomid till pct.
150d1 50mg d2-42 och inte fått nå synrubbningar, huvudvärk eller dom röda prickarna du beskriver.

Har du reagerat likadant på andra medel?
Citera
2015-05-26, 11:53
Medlem
kekkzors avatar
Klar med min första kur, 50/50 winnar only, har inga bivärkningar eller känner ingen gyno osv, antar att det är lika bra att ta pct ändå, men räcker det med 20/20 nolva? Jag vill ju inte käka bröstcancer medecin i överflöd om det inte behövs.
Citera
2015-05-26, 12:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kekkzor
Klar med min första kur, 50/50 winnar only, har inga bivärkningar eller känner ingen gyno osv, antar att det är lika bra att ta pct ändå, men räcker det med 20/20 nolva? Jag vill ju inte käka bröstcancer medecin i överflöd om det inte behövs.

Kör 10mg i två veckor eller avstå helt om du är så rädd för något ofarligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in