2022-11-30, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 40ish
Tren bör stoppas 3-4 veckor innan du slutar med Testo. Börja PCT 21 dagar efter sista testosteroninjektionen.

Kanske tveksamt om det räcker! Ibland rekommenderas det att man går på TRT-doser på T i 6-12 månader efter användandet av Tren E pga dess suppresiva natur innan en PCT är genomförbar!!

Tyvärr vad jag tvungen att kliva av allt. Planen var har ligga kvar på lägre doser testo några månader efter jag klev av det andra
Citera
2022-11-30, 21:46
Medlem
Citat:
Tren bör stoppas 3-4 veckor innan du slutar med Testo. Börja PCT 21 dagar efter sista testosteroninjektionen.

Kanske tveksamt om det räcker! Ibland rekommenderas det att man går på TRT-doser på T i 6-12 månader efter användandet av Tren E pga dess suppresiva natur innan en PCT är genomförbar!!

Gäller det även om man kör lägre dos tren e, 200-300mg ew i 10 veckor?
Citera
2022-12-01, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skruvmejsel6
Gäller det även om man kör lägre dos tren e, 200-300mg ew i 10 veckor?

Tren är ett styggt preparat!!
Även med en PCT kommer allt att ställas mot livsstil och biologiska faktorer. Det man med säkerhet kan säga ÄR att Tren (19nor) KOMMER att påverka ditt system under en längre period (ibland upp till 18 månader, tom längre) därav rekommenderas att köra en ”cruise” på Testo en tidsperiod efter Tren.

Vi kan diskutera mekanismerna för Tren, kliniska och anekdotiska rapporter och faktiska/teoretiska interaktioner men i slutändan är DU är en individ med en specifik biologi. Det finns inget magiskt tal eller lösning som någon kan ge dig. Dina fysiologiska, kost-, tränings- och livsstilsfaktorer kommer påverka din återhämtning.

I slutändan experimenterar vi alla här samtidigt som vi använder kunskap/”broscience” för att fatta (någorlunda) välgrundade beslut om vilket protokoll som ska implementeras efter kur.
Citera
2022-12-02, 20:07
Medlem
Citat:
Tren är ett styggt preparat!!
Även med en PCT kommer allt att ställas mot livsstil och biologiska faktorer. Det man med säkerhet kan säga ÄR att Tren (19nor) KOMMER att påverka ditt system under en längre period (ibland upp till 18 månader, tom längre) därav rekommenderas att köra en ”cruise” på Testo en tidsperiod efter Tren.

Vi kan diskutera mekanismerna för Tren, kliniska och anekdotiska rapporter och faktiska/teoretiska interaktioner men i slutändan är DU är en individ med en specifik biologi. Det finns inget magiskt tal eller lösning som någon kan ge dig. Dina fysiologiska, kost-, tränings- och livsstilsfaktorer kommer påverka din återhämtning.

I slutändan experimenterar vi alla här samtidigt som vi använder kunskap/”broscience” för att fatta (någorlunda) välgrundade beslut om vilket protokoll som ska implementeras efter kur.

I yngre dagar så återhämtade man sig från allt även högre doser tren men nu är man försiktig.
Blir bara testo och möjligtvis anavar för min del. Ska lägga in HCG också så som du tipsade och köra så fort kulorna blir krymper.

Just nu funderar jag på om man ska köra kortkur vilket jag brukar göra 8v test prop med någon oral eller om man ska köra test ena i 12-14v och lägga till HCG mitten av kuren.

Fördelen med kortkur är att det är ute ur systemet snabbt. Återhämtar mig väldigt snabbt samt kort spårtid.
Citera
2022-12-12, 15:22
Medlem
Avbryta testosteron kur efter två stick. Behövs PCT? BEHÖVER HJÄLP!

Jag påbörjade en lågdos kur om 150 mg per vecka av testosteron enanthate och hann sticka två gånger. Injektionerna av testosteron gav mig hög ångest och fick mig att må dåligt samt att mitt hjärta gick i högvarv. Därför vill jag avbryta kuren!

Före kurstart hade jag bra testosteronvärden och jag vill komma ut ur detta med min naturliga produktion intakt och så få bieffekter som möjligt. Mitt mål är att komma tillbaka till mina naturliga nivåer av testosteron före kurstart så fort som möjligt.

Hur gör jag på bästa sätt för att minska risken för avstängning?

Behövs en PCT efter endast två stick om 150 mg Test E och isåfall vad hade vart ett lämpligt protokoll?

Är HCG nödvändigt för att sätta igång egenproduktion? (Jag har upplevt en liten skillnad i testikulär storlek och hårdhet sedan kurstart) Dock vet jag att HCG tillfälligt stänger ner LH hormonet ytterligare vilket är varför jag överväger att inte ta HCG men jag vill veta vad som är bäst!

Vad skulle hända ifall jag endast avbryter kuren och inte gör någon PCT överhuvudtaget? Skulle kroppen återhämta sig på egen hand och isåfall efter hur lång tid?

Jag är ytterst tacksam för all hjälp jag kan få av er som kurat tidigare och har erfarenhet inom ämnet!
Syftet med inlägget är att samla information för hur jag ska gå tillväga på bästa sätt så onödiga kommentarer, lekstuga osv undanbedes. Tack på förhand.
Citera
2022-12-12, 15:26
Medlem
Mastifmeisters avatar
Behövs ej.
Citera
2022-12-12, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mastifmeister
Behövs ej.

Tack för svar! Har du varit med om något liknande? Tror du att man kommer känna av en period av nedstängning veckorna/månaderna som följer?
Citera
2022-12-12, 15:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trenbolini
Tack för svar! Har du varit med om något liknande? Tror du att man kommer känna av en period av nedstängning veckorna/månaderna som följer?

Helt lugnt… har du nojan i kojan kompis?
Citera
2022-12-12, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vapenexperten
Helt lugnt… har du nojan i kojan kompis?

Det kan man lugnt säga att jag har! Så du menar att ingen dipp kommer att upplevas?
Citera
2022-12-12, 17:46
Avslutad
Citat:
Det kan man lugnt säga att jag har! Så du menar att ingen dipp kommer att upplevas?

Jag kan med 100% säkerhet säga att du inte behöver oroa dig.
Citera
2022-12-12, 17:47
Avslutad
Citat:

Och skulle du motförmodan uppleva en dipp - sitter det nog i ditt huvud.
Var lugn min vän :-)
Citera
2022-12-12, 19:04
Medlem
Citat:
Jag kan med 100% säkerhet säga att du inte behöver oroa dig.

Citat:
Och skulle du motförmodan uppleva en dipp - sitter det nog i ditt huvud.
Var lugn min vän :-)

Tack för dina svar! Känns skönt att höra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in