2013-06-09, 01:16
Medlem
Köra nolvadex som fettförbrännare

Jag undrar om Nolvadex hjälper att bränna fett, Jag menar inte själva nolvadexen men det är ju en pct som drar ner östrogen. Östrogen samlar på sig fett och vätska... Då borde den ju hjälpa som en fettförbrännare
Citera
2013-06-09, 02:32
Medlem
Nej. Det kommer inte hjälpa dig att bränna fett. Nolva blockerar att östrogen bildas.

Om man vill "ta bort" befintligt östrogen är letrozol ett bättre alternativ, men det är heller inte bra till fettförbräning. Du kan möjligtvis tappa något kg i vätska.

Varför kör du inte ett preparat som är gjort för fettförbräning ist för att laborera med massa skit?
Citera
2013-06-09, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ostamacka
Nej. Det kommer inte hjälpa dig att bränna fett. Nolva blockerar att östrogen bildas.

Om man vill "ta bort" befintligt östrogen är letrozol ett bättre alternativ, men det är heller inte bra till fettförbräning. Du kan möjligtvis tappa något kg i vätska.

Varför kör du inte ett preparat som är gjort för fettförbräning ist för att laborera med massa skit?

Jag kör Clenbuterol också men det är sista veckan nu och sen kommer jag hålla mig borta ett tag från det. Ok har bara hört att folk har blivit mer rippad under pct efter kur.
Citera
2013-06-09, 11:45
Medlem
frogeyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fryzz
Jag kör Clenbuterol också men det är sista veckan nu och sen kommer jag hålla mig borta ett tag från det. Ok har bara hört att folk har blivit mer rippad under pct efter kur.

Då har du hört fel.
Citera
2013-06-10, 01:04
Medlem
TheBlackPanthers avatar
Vad skulle ni rekommendera för pct upplägg efter en 7 månaders kur på;

19 januari - 5 april: 350mg testo p & 350mg mast p ew
5 april - 28 mars: 350mg testo p ew
18 mars - 19 maj: 875mg testo e ew
19 maj - 28 juli: 875mg testo e & 350mg mast p ew

Är inne på att köra en power pct med nolva, clomid och hcg.
Det här blev min andra kur. Tanken är att hoppa på i december / januari igen.

MVH
Senast redigerad av TheBlackPanther 2013-06-10 kl. 01:37.
Citera
2013-06-12, 05:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av terpentin
läste om nolva vs. clomid på www.bodybuilding.com... verkar som nolva är det bättre valet både under och efter kur enligt författaren. nån som har erfarenhet av synproblemen som nämns i texten?

http://www.bodybuilding.com/fun/catnolv.htm

Informationen på denna webbplats är mycket gammal.
Citera
2013-06-12, 10:52
Medlem
svennerubinsfans avatar
Går man in på elitefitness så finns det de som hävdar att de inte skulle röra i nolva med tång.
Citera
2013-06-12, 10:55
Medlem
En-Fet-Pros avatar
Får ont i armvecken när jag kör övningar som dumbell front raise och ab roller, mer som en ilande smärta som slår till. Mina misstankar har kretsat runt nolvadexen, kan det stämma?

Körde klart min kur med testo 500mg & D-boll 25mg och har på senaste tid bara tagit min pct regelbundet. Det är inte förrän någon dag sedan den ilande smärtan började, därav mina misstankar kring nolvan...

Någon som upplevt något liknande?
Citera
2013-06-14, 20:48
Medlem
TheBlackPanthers avatar
Hjälp med PCT upplägg (nolva/clomid, hcg, igf)

Tjena!

Efter att vart on i ca 6 månader börjar det nu dra ihop sig för pct och vila upp sig inför 2014.

Kuren jag har kört har bestått utav testo och mast med följande upplägg;
19 januari - 5 april: 350mg testo p & 350mg mast p ew
5 april - 28 mars: 350mg testo p ew
18 mars - 19 maj: 875mg testo e ew
19 maj - 28 juli: 875mg testo e & 350mg mast p ew

Till min pct hade jag tänkt använda mig utav nolva eller clomid, hcg, IGF-1 LR3 & testobooster med följande upplägg;

10 dagar efter sista sticket: 500iu hcg ed

11 dagar efter sista sticket:
  • v. 1 & 2: 40mg nolvadex ed
  • v. 3 & 4: 20mg nolvadex ed
  • v. 5 & 6: 10mg nolvadex ed

IGF-1 är jag lite osäker på då peptider är helt främmande för mig, har bara en simpel nolva pct i bagaget. Jag har funderat på att köra 50mcg uppdelat på 2 stick ed 4v on/4v off i samma veva som jag börjar med nolvan.

Så kära f12are, vägled mig!

MVH
Citera
2013-06-14, 21:38
Medlem
Vrf inte bara köra nolva och hcg ist för slänga in igf ? kanske är att göra saker svårare än vad de behöver va ?
E : Spec om du bara kört teso och mast så är det väl bara enklare att köra en kur på nolva ?
Citera
2013-06-14, 22:06
Medlem
TheBlackPanthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dinmamma1234
Vrf inte bara köra nolva och hcg ist för slänga in igf ? kanske är att göra saker svårare än vad de behöver va ?
E : Spec om du bara kört teso och mast så är det väl bara enklare att köra en kur på nolva ?

För att behålla så mycket som möjligt? Och kanske göra det lite enklare för sig själv medans man är off, vad jag läst så verkar peptider vara riktigt trevliga.
Senast redigerad av TheBlackPanther 2013-06-14 kl. 22:15.
Citera
2013-06-14, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBlackPanther
För att behålla så mycket som möjligt? Och kanske göra det lite enklare för sig själv medans man är off, vad jag läst så verkar peptider vara riktigt trevliga.

Vore ju riktigt schysst om man kunde cycla peptider och aas!
Jo tack jag förstår hur du menar med det...

Hade jag varit i dina skor så hade jag gått på nolva/clomid och toppat med hcg. Peptider har jag fått intrycket av att man ska ha något riktigt prepp med för få en bra effekt, då de inte ger en stor effekt ensamt samtidigt som det är dyrt.

Men det är bara hur jag skulle göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in