En vän till mig var med i ett experiment som gick ut på att undersöka om man kunde upptäcka en låg testosteronhalt på andra sätt än det normala. Därför fick han något preparat som stängde ned produktionen för att experimentet skulle kunna utföras. Preparatet stängde dock ned testosteronproduktionen längre än vad experimentet krävde och således fick han en engångsdos av nebido för att få upp sitt testo igen. Jag minns inte dosen men den skulle motsvara en normal testosterondos.
Jag förklarade vad PCT var och undrade om han inte kommer va nedstängd efter att ha fått nebido men han förklarade att halveringstiden var så pass lång att egenproduktionen åter sätts igång i takt med att testosteronet från nebido går ur kroppen. Alltså ökar egenproduktionen i takt med att nivån av testosteron från nebido minskar varpå han aldrig hamnar för lågt.
Jag kanske förklarar dåligt men förstår ni hur jag menar? Och varför gör man inte detta istället för hur PCT normalt görs? Kan tänka mig att det doser som man kör i byggarsyfte är så pass höga att egenproduktionen är nedstängd mycket längre men det vore även intressant att hör vad ni som är mer kunniga tänker om detta
Vill tillägga att han känner till mitt bruk, är öppensinnad samt är läkarstudent så jag tror inte han missförstått studien på något sätt.