Citat:
Ursprungligen postat av
backflasha
Bra fråga. Han och Gubb-Jan var med i en ganska rolig debatt på Publicistklubben där Borgström nästan bryter ihop av den kritik han får:
http://www.youtube.com/watch?v=DO68IZ6qwrU&list=TLoD-tTiVMMq0g1suWOk55xqlnpTXWY-AW#t=1466
Den filmade paneldebatten tar dryg timme. Pinsam på det sättet att deltagarna inte kunde föra den! Det gick inte att diskutera medias roll i det aktuella rättsfallet, konstaterade ordförande avslutningsvis. Alla var istället enbart upptagna att visa att dom hade rätt och andra fel i rättsfrågan (oskyldig/skyldig). Kunde inte skilja på rättsfrågan och mediafrågan.
Debatten handlade bara om alla ville visa att man visste bäst.
Förlorade respekten för dessa egocentrerade bebisar. Antigen det var Gubb_Jan, Jan guillou, Borgström, eller någon chefredaktör. En kvinna höll huvudet kallt. Medgav att hon svängt och kunde beskriva varför. Kunde se sin egen roll. Inte bara gala om sin förträfflighet.
Kanske skall bli feminist? Män verkar alltid utgå från att dom har rätt och hävda det på ett ovärdigt sätt.
Se klippet så kanske ni förstår vad jag menar.
Tappade respekten LGW P också när han häromkvällen i TV mest bara frustar och förnedrar sin åsiktsmotståndare. Billigt !
Finns samma tendenser här på FB i denna tråd (o.a.). Typ: Jag har rätt, andra är idioter.
Och själv har jag fallit i den fällan också, därför att det så känslomässigt tillfredsställande!