2012-08-25, 19:50
Medlem
När man odlar i grow boxar från Azarius. Skall man blötlägga dem i 12h efter varje skörd eller är det bara köra på?
Citera
2012-08-26, 18:49
Medlem
Mystiqes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaQzaQ
När man odlar i grow boxar från Azarius. Skall man blötlägga dem i 12h efter varje skörd eller är det bara köra på?

Ja du ska dunka igång lådan, 12-24h.

mvh M
Citera
2012-08-26, 20:11
Medlem
Fyr4ns avatar
http://viewitem.eim.ebay.se/4-pcs-10ML-syringe-injector-for-refilling-ink-with-5cm--blunt-needle-refill-tool/170895499331/item

Tror ni att de där funkar? Vad tror ni tullen säger?
Citera
2012-08-29, 10:04
Medlem
Fick hem mitt kit av azarius igår och upptäckte till min förskräckelse att plastlådan allt ligger i har spruckit från botten upp hela vägen till locket. Funderar på hur mkt det gör egentligen om jag skulle täta sprickan eller det av hälla över innehållet i en än annan låda i liknande storlek, tror ni det funkar eller kan nåt ha hänt med innehållet när det luftat sig lite så att säga?
Citera
2012-08-29, 10:48
Medlem
123psyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ohlsson
Fick hem mitt kit av azarius igår och upptäckte till min förskräckelse att plastlådan allt ligger i har spruckit från botten upp hela vägen till locket. Funderar på hur mkt det gör egentligen om jag skulle täta sprickan eller det av hälla över innehållet i en än annan låda i liknande storlek, tror ni det funkar eller kan nåt ha hänt med innehållet när det luftat sig lite så att säga?

Vad jag vet är sterilitet viktigt för dessa sporers överlevnad. Jag skulle maila till Azarius och fråga dem om en ny försändelse, ev. avvakta fler svar här. Jag är rädd dock att du behöver en ny box.
Citera
2012-09-01, 18:05
Medlem
username-4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 123psyk
Vad jag vet är sterilitet viktigt för dessa sporers överlevnad. Jag skulle maila till Azarius och fråga dem om en ny försändelse, ev. avvakta fler svar här. Jag är rädd dock att du behöver en ny box.

+1

Kan inte säga bu eller bä, men det låter som att det kommer att gå åt pipan. Skicka in kort på den och prova att lägga över i en annan behållare. Men med tanke på att kakan infekteras vid ljudet av en fis så...

Eller skicka tillbaka den men då ska de kompensera dig tycker jag, minst för frakten. Tror det räcker med en bild, men jag har aldrig handlat där...

Vänligen
Citera
2012-09-01, 18:10
Medlem
username-4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyr4n
http://viewitem.eim.ebay.se/4-pcs-10ML-syringe-injector-for-refilling-ink-with-5cm--blunt-needle-refill-tool/170895499331/item

Tror ni att de där funkar? Vad tror ni tullen säger?

Kreativt värre Lite tanke bakom gillar jag, China -Hong Kong är högriskländer men varför INTE? Inga stora pengar med ett genomtänkt upplägg!

Vänligen
Citera
2012-09-03, 18:30
Bannlyst
Denna frågan har säkert ställts tusen gånger men jag vill vara helt säker innan jag införskaffar ett growkit.
Fungerar det att ha growkitet i en garderob där det hänger en glödlampa man tänder några timmar om dagen?
Citera
2012-09-03, 20:25
Medlem
123psyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToreroNachos
Denna frågan har säkert ställts tusen gånger men jag vill vara helt säker innan jag införskaffar ett growkit.
Fungerar det att ha growkitet i en garderob där det hänger en glödlampa man tänder några timmar om dagen?

Ja, svampen behöver bara en svag ljuskälla för att den ska veta åt vilket håll den ska växa. Dock måste du fortfarande ha det relativt varmt i rummet i fråga, speciellt viktigt under första perioden (då ingen lampa behövs).
Citera
2012-09-03, 22:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 123psyk
Ja, svampen behöver bara en svag ljuskälla för att den ska veta åt vilket håll den ska växa. Dock måste du fortfarande ha det relativt varmt i rummet i fråga, speciellt viktigt under första perioden (då ingen lampa behövs).

Tack så mycket för svaret, ska också tänka på att hålla det varmt.
Citera
2012-09-03, 22:42
Medlem
123psyks avatar
Citat:
Tack så mycket för svaret, ska också tänka på att hålla det varmt.

Finns lite tips om värmen här som berör dig. Dessa instruktioner är väldigt basic och brukar även följa med vid köp av en growbox, i alla fall om man köper de i affär.

http://www.shamanic-extracts.com/files/Growboxinstructions.pdf

EDIT: Det står att du ska bespruta den med vatten dagligen, men av personlig erfarenhet behöver man inte göra det varje dag - har jag fel får någon annan gärna gå in och rätta mig. Det är lättare att mögla ju fuktigare det är. Balans gäller helt enkelt. Om du vill bespruta den se till att skaffa en blomspruta som används på bilden för bästa resultat.
Senast redigerad av 123psyk 2012-09-03 kl. 22:45.
Citera
2012-09-03, 23:40
Medlem
phobic03s avatar
Citat:

Jag fyllde botten i påsen med vatten ( ca ett glas ) till halva boxen och öppnar den 3-4 gånger om dagen och fläktar i luft med en solfjäder. Den verkar hålla bra fuktighet och har inte haft några problem med mögel / cobweb, är inne på min andra flush nu.

Peace
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in