2011-12-11, 10:17
Medlem
Första flushen fick jag ett par stora, kanske 5st.
Andra flushen blev det rätt mycket, svårt att komma ihåg antal men räckte till kanske 3 trippar.
Tredje flushen fick jag bara små aborter

Sen slängde jag boxen och började leta sprutor så jag kunde köra med sporeprintsen jag hade tagit
Citera
2011-12-12, 16:44
Medlem
typganjamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampsvampsvamp
Första flushen fick jag ett par stora, kanske 5st.
Andra flushen blev det rätt mycket, svårt att komma ihåg antal men räckte till kanske 3 trippar.
Tredje flushen fick jag bara små aborter

Sen slängde jag boxen och började leta sprutor så jag kunde köra med sporeprintsen jag hade tagit

nice har börjat hända något i min box nu också äntligen. ser ut som att det är 13st som är på gång nu. mest på sidorna dock. men glad är man ju att det äntligen hänt något iaf!
Citera
2011-12-17, 12:56
Medlem
Hur översätter man polyfill till svenska?

Citera
2011-12-24, 12:56
Medlem
Mackajvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigoroso
Hur översätter man polyfill till svenska?

Syntetisk bomull

Edit: Såg att vi postat samma klockslag på minuten fast olika datum! Scary....
Senast redigerad av Mackajver 2011-12-24 kl. 12:59.
Citera
2012-01-07, 10:34
Medlem
flipper1446s avatar
Något att tänka på för de som köper hem boxar?
http://www.dn.se/nyheter/tullen-odlade-fardigt-knarksvamp
Citat:
En 29-årig man från Svenljunga beställde en låda svampmycel från Holland för att odla fram svamp som innehåller psilocin, som är knark enligt lagens mening.

Men lådan kom aldrig fram till mannens bostad. Tullen tog den i Malmö och lät odlingsprocessen fortsätta.
Citera
2012-01-07, 13:51
Medlem
molmols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flipper1446
Något att tänka på för de som köper hem boxar?
http://www.dn.se/nyheter/tullen-odlade-fardigt-knarksvamp

Mannen i artikeln erkände till brottet. Om han hade nekat hade förundersökningen förmodligen lagts ner och det hade aldrig gått till åtal.
Citera
2012-01-09, 20:44
Medlem
Newtonisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molmol
Mannen i artikeln erkände till brottet. Om han hade nekat hade förundersökningen förmodligen lagts ner och det hade aldrig gått till åtal.

Är du säker på detta? Har äntligen bestämt mig för att beställa min första growbox och så läser man det här. Kan säga att jag är väldigt nojig inför detta nu. Tacksam för svar!
Citera
2012-01-10, 20:41
Medlem
molmols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newtonism
Är du säker på detta? Har äntligen bestämt mig för att beställa min första growbox och så läser man det här. Kan säga att jag är väldigt nojig inför detta nu. Tacksam för svar!

Nja, säker och säker. Men polisen måste bevisa att det är du som beställt kittet. Att paketet är adresserat till dig räcker inte. Nekar du måste dom koppla dig till kittet på något annat sätt. Har du då betalat på något sätt som inte går att spåra till dig så har dom inget att gå på.
Citera
2012-01-10, 22:23
Medlem
Jag söker en shop som levererar direkt till postboxen utan signatur. Nästan alla jag kollat på
måste man hämta ut från posten med legg vilket jag inte har möjlighet till.
Elephantos är den enda jag hittat hittills men de har ganska magert utbud på sporer.
Citera
2012-01-11, 06:34
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molmol
endå helt jävla bissart hur de kan göra så.. blir så jävla lack!
Citera
2012-01-13, 00:21
Medlem
Men det måste väl betyda att tullen startade igång growboxen? Läst instruktioner, öppnat, vattnat och satt i påsen. Det är ju rätt konstigt eller? Dem har väl inga rättigheter att odla svamp... vad vet jag. Fanns väl knappast någon vettig anledning att dem skulle behöva odla svampen iaf. Liten kul extra syssla på jobbet, hehe.

Men som sagt. Om det blir taget av tullen så neka allt! Är du ren, allt rent i hemmet och inga spår till beställningen så bör man ju komma undan.
Citera
2012-01-19, 19:16
Medlem
Omar Santanas avatar
Lite frågor som säkert har besvarats tidigare men jag hoppas ni kan ha överseende med min lathet och besvara dessa igen ändå.

1. Hur länge står sig en growbox som inte blivit startad? Min tanke är nämligen att om man nu skulle få en husrannsakan en tid efter att den anlänt att då ha gömt denna på ett bra ställe ute. Låt säga att man gömmer den en månad efter att den anlänt för att vara helt säker.

2. Om jag förstått det hela rätt ligger gränsen för ringa narkotikabrott vid endast 5 gram, otorkad eller inte så är det ju rätt lätt att komma upp i efter en månads odling. Men var ligger straffskalan för en ostartad? Antar att det blir förberedelse till narkotikabrott men vad kan straffet tänkas vara? Böter och möjligen pissprov vore ju ingen jätte stor katastrof, däremot fängelse/fotboja.

3. Hur vanligt är det egentligen att polisen bemödar sig med en husrannsakan?

4. Är det möjligt att på något sätt se om det har fastnat i tullen, typ att paketet dröjer längre tid än vanligt? Att det blivit öppnat eller dylikt? Tar man track & trace på elefanten t.ex. så lär man väl se detta när man spårar paketet?

Tack på förhand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in