2012-01-21, 14:07
Medlem
listigts avatar
Jag hade en growbox förut. På min andra flush så blev något fel och jag fick endast en gigantisk svamp. Jag skördade den och sen började direkt en till gigantisk svamp växa på samma ställe. Det växte små svampar runt om kring men inga som värda att plocka.

Finns det någon chans att dessa "supersvampar" sugit åt sig all näring och på så sätt blivit extra potenta? Ska förmodligen prova på dessa svampar inom en snar framtid, så skulle gärna vilja veta.
Citera
2012-01-21, 15:17
Medlem
g33kns avatar
Jafan du doserar ju svampen per gram, så dina supersvampar är nog jävligt grymma.
Bara att klippa ner svampen till önskad mängd.

ingen risk att den har blivit mer potent än vad 'vanlig' svamp är. innehåller nog procentuellt lika mkt psylocibin men den väger som sagt mer, ät hela svampen på en gång för bästa effekt !

Peace
Senast redigerad av g33kn 2012-01-21 kl. 15:35.
Citera
2012-01-22, 21:39
Medlem
listigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av g33kn
Jafan du doserar ju svampen per gram, så dina supersvampar är nog jävligt grymma.
Bara att klippa ner svampen till önskad mängd.

ingen risk att den har blivit mer potent än vad 'vanlig' svamp är. innehåller nog procentuellt lika mkt psylocibin men den väger som sagt mer, ät hela svampen på en gång för bästa effekt !

Peace

Kan meddela att svampen var mer potent än den svampen jag fick från första flushen. Tog endast 1.5g igår och det blev ändå en jävla resa med OEVs och CEVs, vilket jag inte alls var beredd på. Men det blev rätt bra ändå
Citera
2012-01-24, 12:40
Medlem
nanoballes avatar
Tjenare Flashback!

Tänkte ge mig på att odla lite svamp för första gången då. Skulle någon vänlig själ kunna vara så underbar och länka det lättaste odlings-setet för nybörjare så att jag slipper sitta och leta runt som en galning? Samt ge några personliga tips på hur jag ska gå till väga för att det ska bli så bra som möjligt. Jag har läst en hel del guider och kollat runt en massa men det hade varit skönt att få lite mer konkreta tips

Tack på förhand!
/Nano
Citera
2012-01-24, 19:29
Medlem
vetickes avatar
Någon som har fått hem growbox från azari.. nyligen?

Sitter här och funderar på att lägga en order men pallar inte med tullproblem just nu.
Citera
2012-01-24, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av veticke
Någon som har fått hem growbox från azari.. nyligen?

Sitter här och funderar på att lägga en order men pallar inte med tullproblem just nu.

Beställde hem två lådor får azarius för några månader sedan, en färdig och en med sporspruta.
När paketet kom hit hade tullen tagit sprutan men resten var med. Allt låg alltså i samma paket
och tullen hade varsamt öppnat det och tagit sprutan och sedan lagt tillbaka resten. Odlade klart
den färdiga boxen hos en polare men hade likaväl kunnat göra det här hemma för det blev aldrig
något besök av snuten.

Skulle rekommendera att du beställer ett "ready to go kit" ifall du beställer då det krävs tillstånd
för att föra in sprutor och jag antar att dessa lätt syns om man röntgar paketen.
Citera
2012-01-25, 19:13
Medlem
vetickes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir-sir
Beställde hem två lådor får azarius för några månader sedan, en färdig och en med sporspruta.
När paketet kom hit hade tullen tagit sprutan men resten var med. Allt låg alltså i samma paket
och tullen hade varsamt öppnat det och tagit sprutan och sedan lagt tillbaka resten. Odlade klart
den färdiga boxen hos en polare men hade likaväl kunnat göra det här hemma för det blev aldrig
något besök av snuten.

Skulle rekommendera att du beställer ett "ready to go kit" ifall du beställer då det krävs tillstånd
för att föra in sprutor och jag antar att dessa lätt syns om man röntgar paketen.

Ok tack för svaret.

Vad brukar den torkade skörden ligga på på ett ungefär per flush?
Citera
2012-01-26, 16:22
Medlem
Omar Santanas avatar
Bumpar min fråga lite.

Hur länge håller en ostartad growbox?
Citera
2012-01-26, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av veticke
Ok tack för svaret.

Vad brukar den torkade skörden ligga på på ett ungefär per flush?

Skulle tro att jag snittat 15 gram torkat per flush kanske.
Men den första flushen var överlägset störst för mig och sedan
blev det mindre och mindre tills det inte kom upp några
svampar alls.

Hade ingen våg till första och andra flushen men tredje blev
ca 12 g torkat.
Citera
2012-02-01, 19:38
Medlem
rakarnas avatar
tja några som har någon bra sida att beställa sporrer ifrån? helst någon svensk ifall någon sådan finns. har varit inne på http://azarius.net men förstår inte riktigt vad för nått man ska köpa :/
Citera
2012-02-02, 13:00
Medlem
rakarnas avatar
har lite mer frågor också kunde visst inte editera det tidigare inlägget. har läst igen lite quider å så men har lite funderingar. det ska väl räka med att ha den ute i vanligt dags ljus på dagen och sedan ta in den på kvällen. men nu under vinterhalv året skulle man kunna ha den under en lappa inne? och i såna fall hur varmt får det vara under lampan? eller hur långt bort skall man ha lampan. eller är dem inte i behov av så mycket ljus så det räker med att ha dem i det lilla ljus som finns ute nu?
Citera
2012-02-05, 11:04
Medlem
Hickins avatar
Undrar om det är någon som beställt färdiga lådor ifrån elefanten senaste tiden och fått igenom dem i tullen?

Hörde att det inte längre var lagliga, till skillnad ifrån att innan då det blev olagliga när man tillsatte vatten.

Annars detta ställe några nämner, azarius, får man lådor där ifrån?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in