2010-03-12, 18:42
Medlem
DagFires avatar
Kan det uppstå problem om det förekommer temperaturskillnader på 3-4 grader under dygnet?
Citera
2010-03-12, 18:46
Medlem
Entheogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DagFire
Kan det uppstå problem om det förekommer temperaturskillnader på 3-4 grader under dygnet?
nej.
Citera
2010-03-15, 13:11
Medlem
toydolls avatar
http://www.elephantos.com/en/smart-shop/mushroom-cultivation/growkits/cubensis-mushroom-growkit.html?osCsid=ad08bb0ada19e0012da199cfda0219 87

Har en sån här och enligt beskrivningen ska det ta 7-10 dagar innan svamparna börjar komma. Nu har det gått 11 dagar och ingenting syns, jag har gjort exakt som den simpla beskrivningen säger och lådan står på ett ställe som är runt 24 grader varmt. Det finns ett fönster precis i närheten, men persiennerna har jämt varit neddragna i detta fönster, så inget direkt solljus kan ha lyst på lådan.

Ska man vara orolig eller händer det att de kan vara lite sega ibland?
Citera
2010-03-15, 18:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av toydoll
http://www.elephantos.com/en/smart-shop/mushroom-cultivation/growkits/cubensis-mushroom-growkit.html?osCsid=ad08bb0ada19e0012da199cfda0219 87

Har en sån här och enligt beskrivningen ska det ta 7-10 dagar innan svamparna börjar komma. Nu har det gått 11 dagar och ingenting syns, jag har gjort exakt som den simpla beskrivningen säger och lådan står på ett ställe som är runt 24 grader varmt. Det finns ett fönster precis i närheten, men persiennerna har jämt varit neddragna i detta fönster, så inget direkt solljus kan ha lyst på lådan.

Ska man vara orolig eller händer det att de kan vara lite sega ibland?

Händer att de är sega ibland, min låda tog det 25 dagar innan de börja dyka upp

Inget att oroa sig för! De kommer, tålamod är en dygd!
Citera
2010-03-15, 21:37
Medlem
OBFKs avatar
Har ett growkit från azarius, står att man ska hälla i vatten i lådan och hälla ut det efter 12 timmar. Jag hällde i vattnet vid en dum tid och orkar verkligen inte vara vaken inatt. Antar att det är helt ok att ha i vattnet i 17 timmar?
Citera
2010-03-15, 21:56
Medlem
toydolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OBFK
Har ett growkit från azarius, står att man ska hälla i vatten i lådan och hälla ut det efter 12 timmar. Jag hällde i vattnet vid en dum tid och orkar verkligen inte vara vaken inatt. Antar att det är helt ok att ha i vattnet i 17 timmar?
Jag har ingen aning, men du överlever inte med att ställa klockan på rätt tidpunkt, hälla ut vattnet och sedan somna om drömmandes om din odling?
Citera
2010-03-15, 22:06
Medlem
OBFKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toydoll
Jag har ingen aning, men du överlever inte med att ställa klockan på rätt tidpunkt, hälla ut vattnet och sedan somna om drömmandes om din odling?
Problemet är att jag VET att jag inte kommer vakna.
Citera
2010-03-15, 22:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OBFK
Problemet är att jag VET att jag inte kommer vakna.

Jaa, har haft boxen i 24 timmar och allt gick bra!
Citera
2010-03-19, 15:19
Medlem
Kolatonys avatar
I guiden på magiskamolekyler står det att man ska ha;

2st sprayflaskor (en med klorinvatten och en med väteperoxid blandning, ca 1tsk till 1 liter vatten)

Varför ska man både ha klorinvatten och väteperoxidvatten? Det räcker väl med väteperoxid för att desinfektera? Och vad är det för fel på vanligt desinfektionsmedel dom använder på sjukhus etc.?
Citera
2010-03-19, 15:33
Medlem
CravenKittens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolatony
I guiden på magiskamolekyler står det att man ska ha;

2st sprayflaskor (en med klorinvatten och en med väteperoxid blandning, ca 1tsk till 1 liter vatten)

Varför ska man både ha klorinvatten och väteperoxidvatten? Det räcker väl med väteperoxid för att desinfektera? Och vad är det för fel på vanligt desinfektionsmedel dom använder på sjukhus etc.?
Det är för att det är lättast och billigast att få tag på klorin. Det fungerar att bara köra med väteperoxid/vatten, jag brukar inte orka med klorinet oftast. Det gäller att vara noggrann bara, men det ska man vara även om man kör med Superdesinfektionsmedlet2010©.
Citera
2010-03-19, 15:47
Medlem
Kolatonys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CravenKitten
Det är för att det är lättast och billigast att få tag på klorin. Det fungerar att bara köra med väteperoxid/vatten, jag brukar inte orka med klorinet oftast. Det gäller att vara noggrann bara, men det ska man vara även om man kör med Superdesinfektionsmedlet2010©.

Okej, klorinet kan man skippa helt då?

Såg att dem hade 3% väteperoxid på apoteket för rengöring av sår och dylikt, är det en sån flaska man ska satsa på då? Hur mycket vatten ska man spä ut det med?
Citera
2010-03-19, 17:24
Medlem
CravenKittens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolatony
Okej, klorinet kan man skippa helt då?

Såg att dem hade 3% väteperoxid på apoteket för rengöring av sår och dylikt, är det en sån flaska man ska satsa på då? Hur mycket vatten ska man spä ut det med?
Precis, 3%'ig är vad man normalt använder. Och jag brukar spä ut det en tesked per sprayflaska (~0,5L).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in