Citat:
Ursprungligen postat av
Sjalvastefan
Finns det någon hemsida man kan köpa growkit, sporsprutor eller sporer inrikes? Måste man beställa utanför Sverige, vet att sporer osv är lagligt men har haft problem med tullen och tror dom har flaggat min adress.
Nej, det finns ingen sådan sida. Sätter du ihop ett growkit i Sverige har du begått förberedelse till narkotikabrott eller något sånt. Så någon legitim inrikesshop kommer aldrig finnas i Sverige så länge lagen ser ut som den gör.
Spores skulle kanske gå att sälja, men jag har aldrig sett någon kränga iväg det (antar att det är en försvinnande liten marknad). Sporsprutor vet jag inte om det skulle kunna ses som förberedelse eller inte.
Citat:
Ursprungligen postat av Hunkidunken
Kan man odla röd flugsvamp?
Det är säkert inte helt omöjligt att odla röd flugsvamp, men vad jag förstått måste röd flugsvamp växa tillsammans med träd (mykorrhiza) och kräver lite knepiga temperaturer för att växa. Det finns säkert de som lyckats att odla, men eftersom de växer så utspritt och är i regel ganska lätta att hitta så är det väldigt få som ens försöker. Mitt tips är att vänta någon månad och samla på dig en årsförbrukning ute i naturen istället. Flugsvampar är vad jag vet helt lagligt att plocka och inneha.
Såg nu att Mystique redan gett dig ett bra svar, men det skadar inte med fler.