2013-06-27, 08:19
Medlem
Bump
Citera
2013-06-27, 09:21
Medlem
ravnats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fyyfaan123
Bump

Men gudars skymning du behöver väl inte bumpa tråden så kort efter ditt inlägg. Lugn i stormen nu och sätt dig och meditera för inre stillhet en stund nu.
Citera
2013-06-27, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ravnat
Men gudars skymning du behöver väl inte bumpa tråden så kort efter ditt inlägg. Lugn i stormen nu och sätt dig och meditera för inre stillhet en stund nu.

Tack för ditt svar
Citera
2013-06-27, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fyyfaan123
Tack för ditt svar

JA, det kan du! Förvara den svalt. Men inte under 10 grader.
Citera
2013-06-27, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigoroso
JA, det kan du! Förvara den svalt. Men inte under 10 grader.

Tack så mycket
Citera
2013-06-29, 14:28
Medlem
HunkiDunkens avatar
Kan man odla röd flugsvamp?
Citera
2013-07-08, 20:07
Medlem
Sjalvastefans avatar
Finns det någon hemsida man kan köpa growkit, sporsprutor eller sporer inrikes? Måste man beställa utanför Sverige, vet att sporer osv är lagligt men har haft problem med tullen och tror dom har flaggat min adress.
Citera
2013-07-08, 20:36
Medlem
Mystiqes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HunkiDunken

Börja med att söka på hemsida shrommery

Jag kommer inte ihåg (längesen jag läst om den) om A.Muscaria är en parasit eller symbiot och behöver tillgång till levande träd, länken jag gav dig nyss har jag inte orkat läsa igenom det men det finns flera länkar om samma ämne.

Börja där och jag hoppas du finner dina svar

mvh M
Senast redigerad av Mystiqe 2013-07-08 kl. 20:46.
Citera
2013-07-08, 20:41
Medlem
molmols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjalvastefan
Finns det någon hemsida man kan köpa growkit, sporsprutor eller sporer inrikes? Måste man beställa utanför Sverige, vet att sporer osv är lagligt men har haft problem med tullen och tror dom har flaggat min adress.

Nej, det finns ingen sådan sida. Sätter du ihop ett growkit i Sverige har du begått förberedelse till narkotikabrott eller något sånt. Så någon legitim inrikesshop kommer aldrig finnas i Sverige så länge lagen ser ut som den gör.

Spores skulle kanske gå att sälja, men jag har aldrig sett någon kränga iväg det (antar att det är en försvinnande liten marknad). Sporsprutor vet jag inte om det skulle kunna ses som förberedelse eller inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Hunkidunken

Det är säkert inte helt omöjligt att odla röd flugsvamp, men vad jag förstått måste röd flugsvamp växa tillsammans med träd (mykorrhiza) och kräver lite knepiga temperaturer för att växa. Det finns säkert de som lyckats att odla, men eftersom de växer så utspritt och är i regel ganska lätta att hitta så är det väldigt få som ens försöker. Mitt tips är att vänta någon månad och samla på dig en årsförbrukning ute i naturen istället. Flugsvampar är vad jag vet helt lagligt att plocka och inneha.

Såg nu att Mystique redan gett dig ett bra svar, men det skadar inte med fler.
Citera
2013-07-08, 20:50
Medlem
Mystiqes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molmol

Det är säkert inte helt omöjligt att odla röd flugsvamp, men vad jag förstått måste röd flugsvamp växa tillsammans med träd (mykorrhiza) och kräver lite knepiga temperaturer för att växa. Det finns säkert de som lyckats att odla, men eftersom de växer så utspritt och är i regel ganska lätta att hitta så är det väldigt få som ens försöker. Mitt tips är att vänta någon månad och samla på dig en årsförbrukning ute i naturen istället. Flugsvampar är vad jag vet helt lagligt att plocka och inneha.

Ofc skadar aldrig att man hjälper varandra med info, att du tog upp om (mykorrhiza) hade jag inte ens tänkt på det förut så jag kommer googla och läsa om det innan jag går och lägger mig.

Detta som är bra med FB, att man hjälper varandra med info/tips....kunskap är makt!!!

mvh M
Citera
2013-07-08, 21:21
Medlem
HunkiDunkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mystiqe
Börja med att söka på hemsida shrommery

Jag kommer inte ihåg (längesen jag läst om den) om A.Muscaria är en parasit eller symbiot och behöver tillgång till levande träd, länken jag gav dig nyss har jag inte orkat läsa igenom det men det finns flera länkar om samma ämne.

Börja där och jag hoppas du finner dina svar

mvh M

Citat:
Nej, det finns ingen sådan sida. Sätter du ihop ett growkit i Sverige har du begått förberedelse till narkotikabrott eller något sånt. Så någon legitim inrikesshop kommer aldrig finnas i Sverige så länge lagen ser ut som den gör.

Spores skulle kanske gå att sälja, men jag har aldrig sett någon kränga iväg det (antar att det är en försvinnande liten marknad). Sporsprutor vet jag inte om det skulle kunna ses som förberedelse eller inte.

Tack för 2 väldigt bra svar
Citera
2013-07-08, 21:25
Medlem
Sjalvastefans avatar
Citat:

Kan man ta sporeprints från torkade cubensis svampar som man köper?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in