2010-03-24, 18:50
Medlem
DagFires avatar
Skit också...

Tänkte precis starta upp min growbox från elefanten. När jag tog bort vadderingen som plastbyttan var inlindad i, såg jag att byttan redan var full av fukt och mycelie (tror det är det iallafall, är 4-5 vita klumpar som det börjar komma ut trådar ifrån), kan även se en liten tillplattad svamp som tittat fram. Vad bör jag göra? Ska jag fylla den med vatten och låta stå 12 timmar eller jag låta det vara som det är och hoppas att allt går vägen? Ska självfallen skicka ett mail till elefanten och klaga...

Tacksam för snabba svar
Senast redigerad av DagFire 2010-03-24 kl. 19:28.
Citera
2010-03-25, 16:32
Medlem
Drugdealers avatar
Är det olagligt att beställa sporspruta? Antar att det är det, så är det problemfritt att beställa såna eller brukar de bli omhändertagna och får man någon form av problem av att beställa?
Citera
2010-03-25, 17:50
Medlem
Entheogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drugdealer
Är det olagligt att beställa sporspruta? Antar att det är det, så är det problemfritt att beställa såna eller brukar de bli omhändertagna och får man någon form av problem av att beställa?
sporerna i sig är inte olagliga, däremot gillar inte tullen sprutor.
Citera
2010-03-25, 18:04
Medlem
Drugdealers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Entheogen
sporerna i sig är inte olagliga, däremot gillar inte tullen sprutor.

Tackar, då får jag bara be att de går igenom
Citera
2010-03-28, 21:26
Medlem
toydolls avatar
Har en growbox här hemma och efter lite drygt tre veckor har det äntligen kommit upp svampar, problemet är att det bara har kommit upp två ensamma stackare som trängs i ett hörn.
De har varit synliga i ca tre dagar och börjar bli ganska ståtliga. Men ska det inte vara så att alla svampar kommer mer eller mindre samtidigt?

Kan det finnas någon anledning till att bara två svampar har kommit upp och kan det vara så att det kan komma flera svampar flera dagar senare?
Citera
2010-03-28, 21:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av toydoll
Har en growbox här hemma och efter lite drygt tre veckor har det äntligen kommit upp svampar, problemet är att det bara har kommit upp två ensamma stackare som trängs i ett hörn.
De har varit synliga i ca tre dagar och börjar bli ganska ståtliga. Men ska det inte vara så att alla svampar kommer mer eller mindre samtidigt?

Kan det finnas någon anledning till att bara två svampar har kommit upp och kan det vara så att det kan komma flera svampar flera dagar senare?

Japp, det kan mycket väl vara så..Dåligt koloniserat, dåliga gener kan spela in.. Men vänta ska du se Den lilla kartongen du fick lådan i är perfekt för att isolera att det inte kommer ljus in på sidorna på boxen för annars kan svamparna börja växa nerråt, alla möjliga håll.
Citera
2010-03-31, 11:26
Medlem
toydolls avatar
Plockade upp de två svamparna som kommit upp igår, enligt mig blev det väldigt fina, 67.22 gram enligt vågen.
http://img202.imageshack.us/img202/3015/dscn5077.jpg

Någon som har åsikter angående tiden jag plockade upp dessa på, var det för tidigt eller kanske för sent? Jag läste ganska många kommentarer om när man skulle plocka svamparna men det var flera som sa olika...

Blev lite besviken på den dåliga första flush jag fick, men...
För någon halvtimme sedan skulle jag påbörja den andra flushen men precis när jag skulle hälla i vattnet så såg jag att det börjat komma tre svampar till i andra hörnet, är ganska säker på att de inte fanns där igår så jag väntar nog tills efter jobbet för att se om de växt något.

Men jag tycker det är lite konstigt att de tog nästan en vecka till innan dessa nya svampar började växa, men aja...
Citera
2010-03-31, 14:53
Medlem
hanswolfs avatar
Hej,

Är det vanligare att den boxen ifrån Snabeln som innehåller kanyl, och som man får plocka ihop själv fastnar i tullen än den vanliga growboxen?

Mvh
Citera
2010-03-31, 22:13
Medlem
Entheogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanswolf
Hej,

Är det vanligare att den boxen ifrån Snabeln som innehåller kanyl, och som man får plocka ihop själv fastnar i tullen än den vanliga growboxen?

Mvh
tror inte det har gjorts någon studie på det direkt
Citera
2010-03-31, 23:53
Medlem
hanswolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Entheogen
tror inte det har gjorts någon studie på det direkt

Hade inget studieresultat i åtanke då jag ställde frågan, utan hade nog snarare tänkt att ni skulle svara utifrån egna erfarenheter, om ni har några
Citera
2010-04-01, 08:08
Medlem
Entheogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanswolf
Hade inget studieresultat i åtanke då jag ställde frågan, utan hade nog snarare tänkt att ni skulle svara utifrån egna erfarenheter, om ni har några
som det mesta annat som skulle kunna fastna i tullen är det mest slumpen som avgör, de tar ju stickprov. dock är risken så liten att du behöver knappast bry dig.
Citera
2010-04-03, 18:12
Medlem
OBFKs avatar
Mina svampar är lite ljusbruna/gråaktiga en bit under knoppen, är det dåligt och vad kan jag göra åt det isåfall?
http://pici.se/pictures/AIBeHjQMg.jpg
http://pici.se/pictures/NbZwJlVMv.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in