2010-03-05, 14:34
Medlem
Jag håller helt och hållet med Entheogen på denna...
Citera
2010-03-05, 18:27
Medlem
LegalizeMuckbucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axburx
Jag håller helt och hållet med Entheogen på denna...

Jo jag med men då tycker jag att den ska bli sticky!
Citera
2010-03-05, 18:28
Medlem
Entheogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LegalizeMuckbuck
Jo jag med men då tycker jag att den ska bli sticky!
om folk bara skriver i den så behöver den inte klistras, den kommer ligga på sida 1 hela tiden, kan nästan garantera det.
Citera
2010-03-05, 18:48
Medlem
LegalizeMuckbucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Entheogen
om folk bara skriver i den så behöver den inte klistras, den kommer ligga på sida 1 hela tiden, kan nästan garantera det.

Jo men kommer nog bli ett helt projekt av att få folk att börja skriva i den, med tanke på att alla är vana vid den här tråden.
Citera
2010-03-05, 19:13
Medlem
Hur odlar man champinjon då?
Citera
2010-03-07, 20:43
Medlem
Entheogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myrix
Hur odlar man champinjon då?
som substrat är det hästgödsel som gäller! man kan blanda in lite halm/hö också om man vill.
substatet inokulerar du med valfri koloniserad spawn.
Citera
2010-03-11, 01:18
Medlem
LegalizeMuckbucks avatar
Är det illa ifall jag har haft ett bar svampar som växt en bit och börjat bli lite tjocka men sedan inte växt på länge sedan kommer det bara nya hela tiden sen slutar de nya växa och ytterligare nya kommer. Lite oroväckande i mina ögon.
Citera
2010-03-11, 20:21
Medlem
Hejsan är det någon som har sett något liknande och vet vad det är som hänt eller har misstankar om vad det är som är fel med mina svampar så var vänlig och svara.

Bifogar en bild (Cubensis mushroom growkit från elefanten)
http://img202.imageshack.us/i/p3110335.jpg/

Som ni ser så är några av svamparna svarta på hatten och det svarta har även spridit sig neråt lite grann.
Även mediumet som svamparna står i har blivit svart, gäller dock bara halva lådan.

Har sökt runt på google men hittar ingen grow som liknar min, så jag antar att det inte växt helt normalt.
Boxen har inte varit öppnad så tror inte att den blivit kontiminerad på så sätt, är det sporer som kan vara orsaken eller möjligen mycket ljus/sol?
Citera
2010-03-11, 20:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LegalizeMuckbuck
Är det illa ifall jag har haft ett bar svampar som växt en bit och börjat bli lite tjocka men sedan inte växt på länge sedan kommer det bara nya hela tiden sen slutar de nya växa och ytterligare nya kommer. Lite oroväckande i mina ögon.

Du verkar vara en väldigt oroad person du.. De som stannar i växten kallas " aborter ". Men släng inte godingarna, plocka dem sedan när alla är redo Rekommenderar att du läser lite här :

https://wiki.magiskamolekyler.org/Odling_av_Psilocybe_cubensis
Citera
2010-03-12, 10:59
Medlem
LegalizeMuckbucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bultis
Du verkar vara en väldigt oroad person du.. De som stannar i växten kallas " aborter ". Men släng inte godingarna, plocka dem sedan när alla är redo Rekommenderar att du läser lite här :

https://wiki.magiskamolekyler.org/Odling_av_Psilocybe_cubensis

Ja jag är nojjig som fan när det gäller sånt här haha ^^
Citera
2010-03-12, 15:29
Medlem
herrlustigs avatar
En noobfråga:

Efter man "skördat" en grow box på svamparna, hur äter man dem? Äter man upp alltihop elr bara toppen? Vilket är bästa sättet att äta upp svamparna på?

OBS! Har själv inte några svampar är bara intresserad
Citera
2010-03-12, 16:42
Medlem
Entheogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrlustig
En noobfråga:

Efter man "skördat" en grow box på svamparna, hur äter man dem? Äter man upp alltihop elr bara toppen? Vilket är bästa sättet att äta upp svamparna på?

OBS! Har själv inte några svampar är bara intresserad
kolla svamptråden i hallucinogener-forumet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in