2009-12-03, 02:59
Medlem
Kolatonys avatar
Är det nån som fått sporsprutor beslagtagna i tullen? Risken kan ju inte vara stor, eller?
Från elefanten skickar de väl dessutom nytt paket om det fastnar?
Citera
2009-12-05, 01:24
Medlem
Entheogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolatony
Är det nån som fått sporsprutor beslagtagna i tullen? Risken kan ju inte vara stor, eller?
Från elefanten skickar de väl dessutom nytt paket om det fastnar?
varför skulle en sporspruta fastna i tullen?
Citera
2009-12-05, 14:01
Medlem
tjena. hade en sån growbox (cubbar) och fick ut 2 flashar i badrummet. hade en temp på runt 26 grader och allt gick bra. sen stängde hyresvärden av elementen och allt dog.. och kom inget nytt.. hur fan gör ni för att få upp varmen. har va 22 grader i lägenheten nu, men de räcker väl knappt?
Citera
2009-12-05, 20:12
Medlem
Kolatonys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Entheogen
varför skulle en sporspruta fastna i tullen?
För att sprutor är olagliga att ta in i landet?
Citera
2009-12-06, 15:45
Medlem
Entheogens avatar
Citat:
För att sprutor är olagliga att ta in i landet?
aah, just fan. min fastnade inte i alla fall.
Citera
2009-12-08, 20:30
Medlem
Kolatonys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Entheogen
aah, just fan. min fastnade inte i alla fall.
Gjorde inte min heller

Hur förvarar man sprutorna bäst innan det är dags att inokulera?
Citera
2009-12-09, 18:52
Medlem
Citat:
Gjorde inte min heller

Hur förvarar man sprutorna bäst innan det är dags att inokulera?

Mörkt och svalt. Förslagsvis kylen.
Citera
2009-12-09, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CravenKitten
Om man sedan låter myceliet täcka 100% utav substratet och sedan väntar en vecka till innan man försätter de små liven i fruktfasen så kommer det vara så nära på perfekt som man kan komma... förutsatt att ingenting går väldigt fel..

Det var precis det jag gjorde för några månader sedan med två av mina fyra lådor som jag hade då. Men, det blev pannkaka av allting. Eller. Det blev ingenting, i de lådorna. De andra blev kanon, som fick stå sådär lagom i några dagar så att man såg myceliet på några ställen. Jag undrar vad det var som gick fel, det kändes som att det skulle varit optimalt för'em men det gick åt helvete istället.
Citera
2009-12-09, 19:46
Bannlyst
Finns det någon guide till hur man odlar tryfflar?

Hört att det är bara ha en burk som man sedan inokulerar med en sporspruta och efter några månader har man färska tryfflar?

Låter isåfall otroligt mycket enklare än andra cubensis arter.
Citera
2009-12-15, 13:58
Medlem
Har en fråga om fuktigheten när man kör med casing. Vet att man ska spraya vproxidvatten på väggarna av fruktkammaren men ska man också spraya direkt på casingen?
Citera
2009-12-15, 16:33
Medlem
Kolatonys avatar
Blir det nån försämring av sporerna om man förvarar sporsprutan mörkt i rumstemperatur istället för i kylen under nån månad? har ej tillgång till kyl nämligen
Citera
2009-12-15, 21:31
Medlem
Entheogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in.my.mind
Har en fråga om fuktigheten när man kör med casing. Vet att man ska spraya vproxidvatten på väggarna av fruktkammaren men ska man också spraya direkt på casingen?
du behöver inte spraya väteperoxidvatten i fruktkammaren över huvud taget. när du är i fruktningsfas har mycelet fått sin plats i substratet och därför kommer det vara otroligt osannolikt att det kommer att kontamineras.
Citat:
Blir det nån försämring av sporerna om man förvarar sporsprutan mörkt i rumstemperatur istället för i kylen under nån månad? har ej tillgång till kyl nämligen
lägg den så svalt som möjligt bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in