2010-02-23, 13:21
Medlem
LegalizeMuckbucks avatar
Jaha nu är jag inne på dag 16 i min odling av MEXICO CUBENSIS. Det är en GROWBOX och dom sa att de första svamparna skulle titta upp på dag 15 men ja nu är det dag 16 och allt jag kan se är vad jag tror kan vara en stam,själk eller ja va det nu kallas i svampvärlden tryckt mot kanten av boxen. Den har alltså inte nått ytan. Jag har mina teorier om att svamparna kanske växer under ytan! Vad kan jag gör åt det? Om dom växer klart under ytan kan jag då gräva upp dem och fortfarande få fler flushes?
Vad ska jag göra? Jag är nojjig som fan går och kollar boxen var annan sekund.

MVH: en nojjig odlare!
Citera
2010-02-23, 16:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LegalizeMuckbuck
Jaha nu är jag inne på dag 16 i min odling av MEXICO CUBENSIS. Det är en GROWBOX och dom sa att de första svamparna skulle titta upp på dag 15 men ja nu är det dag 16 och allt jag kan se är vad jag tror kan vara en stam,själk eller ja va det nu kallas i svampvärlden tryckt mot kanten av boxen. Den har alltså inte nått ytan. Jag har mina teorier om att svamparna kanske växer under ytan! Vad kan jag gör åt det? Om dom växer klart under ytan kan jag då gräva upp dem och fortfarande få fler flushes?
Vad ska jag göra? Jag är nojjig som fan går och kollar boxen var annan sekund.

MVH: en nojjig odlare!

Ta det lugnt.. ibland kan det ta 1 månad innan man överhuvudtaget ser någon aktivitet. Låt alla växa klart, de som är mogna först plockar du låt resten växa.
Citera
2010-02-23, 23:46
Medlem
schtongs avatar
hur mycket ska man dosera med svamp som har legat och torkat i två-tre dygn? En nybörjar dos ska det bli kan ju tilläggas.

edit. Cubensis
Citera
2010-02-24, 00:16
Medlem
LegalizeMuckbucks avatar
Jaaaaaaaa nu har en svamp tittat upp !!!!!!!
Citera
2010-02-24, 02:04
Medlem
LegalizeMuckbucks avatar
Btw är det katastrof ifall det inte är fuktigt på påsens sidor längre?
Citera
2010-02-24, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schtong
hur mycket ska man dosera med svamp som har legat och torkat i två-tre dygn? En nybörjar dos ska det bli kan ju tilläggas.

edit. Cubensis

Det beror ju lite på hur mycket de har torkat. En bra nybörjardos (helt torkad då) skulle jag säga ligger runt 2,5 g. Är det första gången man trippar vill man kanske inte maxa för jävligt liksom... Men, är svampen inte helt torkad så får du ju räkna med lite mer.

Citat:
LegalizeMuckbuck Btw är det katastrof ifall det inte är fuktigt på påsens sidor längre?

Näe. Inte hela världen. Men när du skördat denna flush lägger du boxen i blöt igen i 12 timmar. Att fukten försvinner är inte helt konstigt. Svamparna består av störst del vatten, så det är nog dit vattnet har farit.
Citera
2010-03-01, 01:21
Medlem
LegalizeMuckbucks avatar
Okej nu blir jag arg på mina svampar! Det har växt upp 3 som växer precis på kanten av plastboxen. Och så kollade jag på sidan och under de svamparna så växer det en svamp på längden
Kan jag gräva lite och plocka den sen eller kommer jag inte kunna odla mer sen då?????
Citera
2010-03-01, 14:27
Medlem
Damariss avatar
jag har nyligen beställt 4 lådor (growkit cubensis) från elefanten.
Jag undrar bara hur ofta man kan skörda och ungefär i runda svängar hur mkt man kan få ut per skörd
Tack på förhand! -/ D
Citera
2010-03-01, 18:12
Medlem
Entheogens avatar
det verkar som att denna tråden drunknar i growboxfrågor
det finns en speciell growboxtråd, kan vi inte försöka ha denna tråden till odlingar från scratch?
Citera
2010-03-02, 02:06
Medlem
LegalizeMuckbucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Entheogen
det verkar som att denna tråden drunknar i growboxfrågor
det finns en speciell growboxtråd, kan vi inte försöka ha denna tråden till odlingar från scratch?

Varför den heter ju faktiskt bara Att odla svamp och det är väl det man gör med en growbox ?
Citera
2010-03-02, 19:14
Medlem
Entheogens avatar
Citat:
Varför den heter ju faktiskt bara Att odla svamp och det är väl det man gör med en growbox ?
det finns en speciell growboxtråd som sagt, och den har många inlägg.
Citera
2010-03-03, 00:27
Medlem
LegalizeMuckbucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Entheogen
det finns en speciell growboxtråd som sagt, och den har många inlägg.

Ja men ska alla skriva i den så borde först bli sticky. När den blivit det så .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in