2009-05-11, 13:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av myrpern
Antar att de satt tiden 12h för att det är optimalt. Varför ha den stående längre?

Hade ej tid att tömma lådan efter 12 timmar då jag ej var hemma.

Citat:
Ursprungligen postat av Lilabanan
Du kan odla Copelandia i Mushbags, men det ger inte lika bra avkastning som med Cubensis enligt Azarius.

Men då är dom sjukligt starka =).
Citera
2009-05-12, 21:03
Medlem
RallyRallys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kekambas
Hur långt är ett snöre

Skicka i rekomenderat brev eller vad det heter nu så vi kan käka svamp!

EDIT:

Så långt som du vill att det ska vara. Bara o klippa...
Citera
2009-05-12, 21:17
Medlem
klisssters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilabanan
Du kan odla Copelandia i Mushbags, men det ger inte lika bra avkastning som med Cubensis enligt Azarius.

Okej då har jag nog inte tittat ordentligt för har inte hittat något sånt, får väll leta vidare. tack ändå.
Citera
2009-05-13, 17:58
Medlem
t0rsks avatar
Ska följa denna guiden: http://www.azarius.net/media/manuals/starters_growkit_uk.pdf

Jag har ingen tryckkokare utan måste använda något annat. En vanlig kastrull antar jag?
Hur mycket vatten ska det vara i?
Kan man lägga i hur många burkar med substrat som helst på varandra om de får plats?
Citera
2009-05-13, 18:41
Medlem
CravenKittens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av t0rsk
Ska följa denna guiden: http://www.azarius.net/media/manuals/starters_growkit_uk.pdf

Jag har ingen tryckkokare utan måste använda något annat. En vanlig kastrull antar jag?
Hur mycket vatten ska det vara i?
Kan man lägga i hur många burkar med substrat som helst på varandra om de får plats?
Använder du dig av kastrull till att sterilisera substratet så ska det vara i 50% längre i jämförelse med en tryckkokare. Också ska du ha lock på, annars kan du lika gärna strunta i det. Jag har inget lock själv till min största kastrull, så jag brukar använda en tallrik som lock.

Vattnet ska inte täcka burkarna och burkarna ska heller inte stå mot botten, då kan (läs; kommer) de att bli brända. Se till så att vattnet inte sjunker för mycket heller under tiden du kokar burkarna.

Jag skulle inte lagt burkarna ovanpå varandra. Tror inte det är så effektivt.
Citera
2009-05-13, 20:50
Medlem
t0rsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CravenKitten
Använder du dig av kastrull till att sterilisera substratet så ska det vara i 50% längre i jämförelse med en tryckkokare. Också ska du ha lock på, annars kan du lika gärna strunta i det. Jag har inget lock själv till min största kastrull, så jag brukar använda en tallrik som lock.

Vattnet ska inte täcka burkarna och burkarna ska heller inte stå mot botten, då kan (läs; kommer) de att bli brända. Se till så att vattnet inte sjunker för mycket heller under tiden du kokar burkarna.

Jag skulle inte lagt burkarna ovanpå varandra. Tror inte det är så effektivt.

Tack! Ska inte glömma att fylla på vatten från vattenkokaren om det blir för lite . Men vad lägger man i botten så att det inte bränns?

Verkar som att jag får använda 2-3 kastruller :P. Hoppas inte morsan vaknar . Oskön syn hon får då.
Citera
2009-05-13, 20:53
Medlem
Polskis avatar
Citat:
Tack! Ska inte glömma att fylla på vatten från vattenkokaren om det blir för lite . Men vad lägger man i botten så att det inte bränns?

Verkar som att jag får använda 2-3 kastruller :P. Hoppas inte morsan vaknar . Oskön syn hon får då.

en grytlapp eller an gammal tshirt
Citera
2009-05-13, 21:48
Medlem
t0rsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polski
en grytlapp eller an gammal tshirt

Gamla fula t-shirts har jag många av . Tack
Citera
2009-05-14, 00:54
Medlem
t0rsks avatar
Jävla fittlock, spricker som faan. En liten minispricka kanske man kan leva med och tejpa över men om det blir en spricka vid varenda jävla hål blir jag sne. Någon som kan rekommendera något bra att göra hål i plastlock med?

Jag är långt ifrån duktig känner jag. Hur vet man om man blandat i för mycket vatten i substratet? Ser ut att vara för mycket, men jag vet inte hur det ska se ut :S.
Senast redigerad av t0rsk 2009-05-14 kl. 01:18.
Citera
2009-05-14, 09:41
Medlem
Citat:
Jävla fittlock, spricker som faan. En liten minispricka kanske man kan leva med och tejpa över men om det blir en spricka vid varenda jävla hål blir jag sne. Någon som kan rekommendera något bra att göra hål i plastlock med?

Jag är långt ifrån duktig känner jag. Hur vet man om man blandat i för mycket vatten i substratet? Ser ut att vara för mycket, men jag vet inte hur det ska se ut :S.

jag gör hål med spik, har aldrig haft nå sprickor.
Håll dig till receptet så vet du att det blir rätt mängd
Citera
2009-05-14, 10:07
Medlem
tycker dom här killarna ser coola ut =)

http://sv.tinypic.com/r/33w5loi/5
Citera
2009-05-14, 16:54
Medlem
CravenKittens avatar
Citat:

Ta en väldigt vass kniv och snurra den mot locket så kommer ett hål att uppstå.

Och substratet ska vara fuktigt, om man pressar ihop det ska det högst droppa någon vattendroppe. Det ska inte rinna vatten från det.

Och jag har en halv kökshandduk med flera halvstora hål i på botten av min kastrull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in