Citat:
Ursprungligen postat av sushi84
jag gör hål med spik, har aldrig haft nå sprickor.
Håll dig till receptet så vet du att det blir rätt mängd
Klarade att göra hål tillslut, men fy fan vad irriterande det var. Ska verkligen försöka fixa en riktig spruta så man slipper göra så stora hål. De krympte efter steriliseringen i ångan så jag fick trycka i sprutan och det kändes som att jag inte kunde vara steril nog.
Jo, det borde jag ha gjort. Först blev det lite för blött tror jag, sen blandade jag i mer vermikulit och jag tror det blev lite för torrt. Blir det inget av det jag gjorde igår får jag väl göra om, och göra rätt... Eh, det är när man gör fel som man verkligen lär sig.
Citat:
Ursprungligen postat av CravenKitten
Ta en väldigt vass kniv och snurra den mot locket så kommer ett hål att uppstå.
Och substratet ska vara fuktigt, om man pressar ihop det ska det högst droppa någon vattendroppe. Det ska inte rinna vatten från det.
Och jag har en halv kökshandduk med flera halvstora hål i på botten av min kastrull.
Har inga vassa knivar hemma :/. Fick använda någon konstig skruvmejsel.
Så det får droppa vatten?
Tar några bilder när jag får tillfälle, jag känner på mig att jag phailade rätt grovt inatt...
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
Varför gör du det istället för en growbox? är lite intresserad utav fördelarna, hur stor skillnad i pris blir det?
Jag läste bara första sidan på denna tråden och där sades det att det oftast gav bättre resultat. Och priset är väl ungefär 1/3 eller nåt har jag för mig. Men så här i efterhand kan jag nog säga att jag borde valt en growbox ändå. Tog hela jävla natten att göra från scratch, och jag är långt ifrån säker på att det gick bra.