2009-02-26, 20:51
Medlem
dynamit-kisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sushi84
kolla länkarna jag postat nyss. det är cambodians som du får med elefantens nybörjar box, 3 av mina svampar vägde drygt 150g, och det är ett gäng till som håller på växer på 1kaka. Visst boxen är väl lättast för nybörjare, täntke som dig i början, men körde från scratch och idag har jag fått utdelning, vet inte vem som ger bäst skörd. Kör du från början kan du sjävl välja strains, vet inte vad det är för sorts svamp i deras box

Okey - de utlovar visserligen 400-600 från den färdiga boxen men det kan mycket väl vara PR-snack.

Men om man köper "beginners kit" så kommer hela odlingslådan att ta större plats eller? Köper deras färdiga "häll i vatten box" så känns det som att det går att flytta runt den och gömma den lite smidigt när det behövs - stämmer det eller är storlekarna likvärdiga?

Jag kommer nämligen att behöva flytta dom lite då och då pga personer som är i mitt rum..
Citera
2009-02-26, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dynamit-kisen
Okey - de utlovar visserligen 400-600 från den färdiga boxen men det kan mycket väl vara PR-snack.

Men om man köper "beginners kit" så kommer hela odlingslådan att ta större plats eller? Köper deras färdiga "häll i vatten box" så känns det som att det går att flytta runt den och gömma den lite smidigt när det behövs - stämmer det eller är storlekarna likvärdiga?

Jag kommer nämligen att behöva flytta dom lite då och då pga personer som är i mitt rum..

det är många som är nöjda med elefantens flushar, många som fått 400g och över det flera flushar i rad.

Men om du köper beginnerskit så behöver du ett varmt och mörkt ställe för att kolonisera dina burkar, det går i rumstemp också men tar längre tid då.
du får med 3 burkar med kitet, altså är dom itne så stora, tror dom går på 400ml. och du får med 3 påsar som du stoppar ner burkarna i när hela kakan är fullt koloniserad av mycel. påsarna kan du väl flytta hur mycket du vill, dom trivs i rumstemp, iaf mina
Citera
2009-02-26, 21:09
Medlem
dynamit-kisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sushi84
det är många som är nöjda med elefantens flushar, många som fått 400g och över det flera flushar i rad.

Men om du köper beginnerskit så behöver du ett varmt och mörkt ställe för att kolonisera dina burkar, det går i rumstemp också men tar längre tid då.
du får med 3 burkar med kitet, altså är dom itne så stora, tror dom går på 400ml. och du får med 3 påsar som du stoppar ner burkarna i när hela kakan är fullt koloniserad av mycel. påsarna kan du väl flytta hur mycket du vill, dom trivs i rumstemp, iaf mina

Det låter ju som att man skulle kunna klara av ett beginnerskit isf

Jag får tänka över det och se, tack för dina svar iaf!
Citera
2009-02-26, 21:36
Medlem
Ducken11s avatar
Citat:

Även den färdiga grow boxen är helt klart prisvärd imo.
Var nu 5dagar sen jag tömde lådan på vatten o de har ploppat upp en hel del svampar, detta är också min andra flush.

Min första flush var på 160g färskt.
Citera
2009-02-27, 00:08
Medlem
Citat:

asså den färdiga boxen är inte heller dålig, ger bra skörd och är lätt, men det beror på hur intresserad man är, jag tycker det är skitskoj o hålla på från grunden då det är bara ett recept tills du har färdiga svampar som ploppat upp.
Citera
2009-02-27, 12:38
Medlem
Hur förbereder man råg?
Citera
2009-02-27, 15:37
Medlem
HoooLs avatar
Min senaste torkning vart misslyckad, 8timmar i ugnen på runt 35-40 grader.
Nu undrar jag hur mycket mindre potenta dom är?

5st av dom bra torkade väger 5g medans dom sämre väger 8g
Nu undrar jag om det går att slakta dom sämre kapslarna och torka det mer i ugnen eller är chansen redan blåst?

Bildbevis:
http://forumbilder.se/show.aspx?iid=c27200933833P6634
Senast redigerad av HoooL 2009-02-27 kl. 15:39.
Citera
2009-02-27, 17:32
Medlem
HoooLs avatar
Läste runt lite och folk värkar föredra att torka med vanligt tidningspapper?
Strö ut allt över ett papper och låta stå i några dagar, skulle det göra susen tro?
Citera
2009-02-27, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HoooL
Läste runt lite och folk värkar föredra att torka med vanligt tidningspapper?
Strö ut allt över ett papper och låta stå i några dagar, skulle det göra susen tro?

torka saker är ju lättare än att hålla saker fuktigt =)
tror att det mesta funkar bara du låter grejorna stå i några dagar. jag har mina i en glasspaket med locket lite löst på
Citera
2009-02-28, 13:28
Medlem
fick till en jävligt stor print igår

http://sv.tinypic.com/view.php?pic=33m6g0o&s=5
Citera
2009-02-28, 18:41
Bannlyst
Hjälp jag beställde en growbox. Det står att jag ska blanda en liter vermicule med rismjölet och hälla i fett med vatten och lägga det i boxarna och sen i med mer verm. Men på påsen står det att det bara finns 1 liter verm, altså inget att toppa boxarna med?

Hjääälp!

köpt av elefantmannen
Citera
2009-02-28, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Knark
Hjälp jag beställde en growbox. Det står att jag ska blanda en liter vermicule med rismjölet och hälla i fett med vatten och lägga det i boxarna och sen i med mer verm. Men på påsen står det att det bara finns 1 liter verm, altså inget att toppa boxarna med?

Hjääälp!

köpt av elefantmannen

enligt elefanten ska det följa med 1.2L verm.
1 liter till själva receptet och 0.2l kvar för att toppa burkarna, har du tagit för mkt i själva "degen" ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in