Citat:
Ursprungligen postat av 2500
Räcker det inte bara med en lampa till svamparna? Mina har växt fin fint med indirekt ljus från en glödlampa =D
Ang mycelet så är ju elefantens boxar inte direkt lagliga som jag förstår det. Rätta mig om jag har fel men det är så jag förstått det?
Har du aldrig funderat på varför elefantens grow boxar tar "kortare" tid på sig än azarius?
Å fan? Aja.. jag går efter vad svampmogulerna säger. Indirekt solljus.
Har aldrig använt mig av elefantens growboxar. Bara azzes.
Citat:
Ursprungligen postat av Accipiter
Fast huruvida de skickar till Sverige eller inte verkar inte ha att göra med dess legala status eller inte. Deras growboxes innehåller ju till exempel koloniserat substrat, dvs mycelium, vilket är att betrakta som narkotika enligt narkotikastrafflagen - ändå skickar de dem till Sverige.
Jaså. Jag vet inte.. det jag har hört är att det är lagligt tills du aktiverar growboxen. Mycelet i sig innehåller ju inga aktiva ämnen som man kan bli "hög" på vad jag vet. Men det är mycket möjligt. Säger inte emot dig. =)
Citat:
Ursprungligen postat av Accipiter
Men en grej övergår mitt förstånd. När man ska ha en inomhusodling av svamp så ska det vara så jävla noggrant och sterilt, men om man ska odla ute så är det bara slänga ut en påse på en hög sågspån så växer allt av sig själv?

Har ärligt talat inte varit sååå noga med mina lådor mer än när jag lyfter ut lådorna ur spawnbagen o in igen. Varför man ska vara steril är ju för att dina händer är en bakteriehärd som kan förstöra lådan. Därav måste man vara lite noggrann.