2009-09-22, 21:41
Medlem
Går ju dock att få tag på growkits från ca 400 kr. Är ju inga större summor direkt med tanke på vad man får för det.
Citera
2009-09-22, 21:58
Medlem
CravenKittens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in.my.mind
Kan tyvärr ej själv få tag på någon spruta men läste någonstans att doseringsspruta från Apoteket kan funka? Vet ju att de inte har någon nål och att den då ej går att sterilisera med en låga men kan det funka ändå? Någon som har nåt tips hur man ska göra annars?
Du kan koka sprutan istället. Dock inte med sporer i, det slutar inte bra då.

Citat:
Ursprungligen postat av nickeDylan
Går ju dock att få tag på growkits från ca 400 kr. Är ju inga större summor direkt med tanke på vad man får för det.
Nej, absolut. Dock kan man få tag på sporeprints för runt 10 kronor och uppåt. Och på ett 10-kronorsprint så kan man ju göra cirka 3-4 substratburkar. =)
Citera
2009-09-25, 16:54
Medlem
vart i närke/svensk-webshop kan man köpa coco humus???

har letat som fan, hittade reptillagret me de skulle ha 100kr i frakt o de känns så där va....
Citera
2009-09-27, 09:39
Medlem
4twentys avatar
tja har lite extra pengar över denna månaden så tänkte köpa mig ett cubensis growkit från fanten, hade en kass termometer hemma innan som visade att det låg på strax under 20grader i lägenheten, ska köpa ordentlig idag och se men kan eventuellt behöva göra nåt så jag får värme till svamparna, hört om värmeplattor till reptiler men vad ska jag säga om han börja fråga mig om vilken ödla och terrarium och grejer? är det svindyrt att beställa? någon som vet någon bra sida?
Citera
2009-09-27, 11:56
Medlem
CravenKittens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4twenty
tja har lite extra pengar över denna månaden så tänkte köpa mig ett cubensis growkit från fanten, hade en kass termometer hemma innan som visade att det låg på strax under 20grader i lägenheten, ska köpa ordentlig idag och se men kan eventuellt behöva göra nåt så jag får värme till svamparna, hört om värmeplattor till reptiler men vad ska jag säga om han börja fråga mig om vilken ödla och terrarium och grejer? är det svindyrt att beställa? någon som vet någon bra sida?
Så länge som det är över 18 grader känns det som att det inte behövs någon värmematta. Och jag hade en tarantella-spindel innan, till henne behövde jag en liten värmematta som inte var så stark. Den använde jag sedan även till svamparna, även om det inte direkt behövdes.
Citera
2009-09-27, 11:58
Medlem
Alex-SWEs avatar
Hade en liten svamp fråga, har inget med odling och göra, men baserar svaret på om jag ska börja odla eller inte.

Köper man svamp i doser eller gram?
Vad kostar 100 g?
Citera
2009-09-27, 12:07
Medlem
CravenKittens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex-SWE
Hade en liten svamp fråga, har inget med odling och göra, men baserar svaret på om jag ska börja odla eller inte.

Köper man svamp i doser eller gram?
Vad kostar 100 g?
Samma som gräs så brukar det säljas i femmor. (Torkat och klart då.) Och normalpriset ligger väl runt 100kr/gram efter vad jag har läst i Hallucinogener-forumet.
Citera
2009-09-27, 12:12
Medlem
4twentys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CravenKitten
Så länge som det är över 18 grader känns det som att det inte behövs någon värmematta. Och jag hade en tarantella-spindel innan, till henne behövde jag en liten värmematta som inte var så stark. Den använde jag sedan även till svamparna, även om det inte direkt behövdes.

ligger runt 19-21, ahh en fråga från ingenstans nu, vilket är bästa betalningssättet på fanten? vill betala med mitt kort så billigt och säkert som möjligt?

tacksam för snabbt svar
Citera
2009-09-27, 12:14
Medlem
CravenKittens avatar
Citat:
ligger runt 19-21, ahh en fråga från ingenstans nu, vilket är bästa betalningssättet på fanten? vill betala med mitt kort så billigt och säkert som möjligt?

tacksam för snabbt svar
Jag har betalat med kort där, inte varit några problem alls.
Citera
2009-09-27, 12:15
Medlem
4twentys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CravenKitten
Jag har betalat med kort där, inte varit några problem alls.

är det money transfer eller credit card man väljer då? vill betala med konto inte kredit
Citera
2009-09-27, 12:16
Medlem
CravenKittens avatar
Citat:
är det money transfer eller credit card man väljer då? vill betala med konto inte kredit
Credit card, men då måste man ha VISA eller så. Det dras från kontot direkt.
Citera
2009-09-27, 15:45
Medlem
Kreditkort är sage, har handlat från fanten 2-3 gånger med kredit kort, smidigt o bra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in