2009-02-25, 20:35
Medlem
Ducken11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Entheogen
jaha, och var kan man välja strain???? ser bara att man kan välja art. med andra ord det där visar inte på något sätt att det skiljer i potens mellan strains.

"What type of mushrooms will you be eating?"

"milligrams of psilocybin per gram of"
"milligrams of psilocin per gram of"

Behöver jag säga mer ?
Citera
2009-02-25, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducken11

Behöver jag säga mer ?

hur vet man dom infona ?
Citera
2009-02-25, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sushi84
hur vet man dom infona ?

antar att man har haft de olika svamparna i labratorium, men förmodar att det inte var så du menade utan vars man kan läsa om mängden psilocybin och psilocin.

brukar stå på wikipedia, och sen kan det stå på erowid.org
Citera
2009-02-25, 21:50
Medlem
Entheogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducken11

Behöver jag säga mer ?
när du trycker "What type of mushrooms will you be eating?" och väljer i listan så är det INTE STRAINS man väljer det är ART. och angående milligrammen så måste man ju ta reda på de först.
Citera
2009-02-25, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Entheogen
när du trycker "What type of mushrooms will you be eating?" och väljer i listan så är det INTE STRAINS man väljer det är ART. och angående milligrammen så måste man ju ta reda på de först.

jo det förstog jag med, och arten är cubensis.
Men hur vet man hur mkt mg av

Citera
2009-02-25, 22:58
Medlem
Entheogens avatar
Citat:

ok men det gjorde nog inte han som postade länken till kalkylatorn. och mängden psilocin/psilocybin kan man inte veta om man inte testar varje svamp, det beror nog mer på hur de odlats än vilken strain det är
Citera
2009-02-26, 00:42
Medlem
Ducken11s avatar
Citat:

Det finns en trip level du kan läsa på sidan också. Och mättningarna är snitt bland drygt 100st svampar, det står också på sidan.

Den säger ungefär hur mycket du behöver äta för att uppnå en ungefärlig trip level.
Funkat ganska bra för mig.
Citera
2009-02-26, 19:01
Medlem
happ, 3st equador va klara då, plocka dom och vägde in dom, 14g på 3st, vet inte om det är dåligt eller inte, men tunga och grova va dom =)
resten håller på växer på andra sidan kakan =)

http://sv.tinypic.com/view.php?pic=28guk9h&s=5
http://sv.tinypic.com/view.php?pic=124c6k2&s=5
http://sv.tinypic.com/view.php?pic=2zjlt74&s=5
Citera
2009-02-26, 19:22
Medlem
täntke passa på fråga nu också, svamparna ligger i en mörk plastlåda i ett utrymmer som är ca 17grader, är det bra förhållanden för att torka ?

Har samma svamp som jag lagt på en folie som jag ska ta print på i samma utrymmer, är 17grader bra temp för printing ?
Citera
2009-02-26, 19:29
Medlem
Edit, det är cambodian kakan inte equador, my bad =)

stor edit, min våg va helt off. vägde svamparna en o en. den största vägde 53g minsta vägde 40. totalt 3st 156g färsk svamp
Senast redigerad av sushi84 2009-02-26 kl. 20:16.
Citera
2009-02-26, 20:26
Medlem
dynamit-kisens avatar
Så, då har även jag beslutat mig för att ge mig in på att odla svamp

Tänkte börja enkelt med att beställa hem elefantens färdiga growbox, men har lite beslutångest över vilken jag skall välja. Som ni säkert vet (jag vet inte om det är populärt med länkar) har de 2 enkla färdiga growboxes. Den ena behöver man bara spola vatten i och låta stå, och den andra verkar det vara lite mera jobb med.

Vilken av dessa 2 blir det störst skörd av? Och är det så enkelt att odla den som man bara häller vatten i som de beskriver?

Tacksam för svar
Citera
2009-02-26, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dynamit-kisen
Så, då har även jag beslutat mig för att ge mig in på att odla svamp

Tänkte börja enkelt med att beställa hem elefantens färdiga growbox, men har lite beslutångest över vilken jag skall välja. Som ni säkert vet (jag vet inte om det är populärt med länkar) har de 2 enkla färdiga growboxes. Den ena behöver man bara spola vatten i och låta stå, och den andra verkar det vara lite mera jobb med.

Vilken av dessa 2 blir det störst skörd av? Och är det så enkelt att odla den som man bara häller vatten i som de beskriver?

Tacksam för svar

kolla länkarna jag postat nyss. det är cambodians som du får med elefantens nybörjar box, 3 av mina svampar vägde drygt 150g, och det är ett gäng till som håller på växer på 1kaka. Visst boxen är väl lättast för nybörjare, täntke som dig i början, men körde från scratch och idag har jag fått utdelning, vet inte vem som ger bäst skörd. Kör du från början kan du sjävl välja strains, vet inte vad det är för sorts svamp i deras box
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in