2010-08-26, 08:56
Medlem
Stungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av markus004
ja okej, ska ses till tack för svar

Vet att jag skrev väldigt slarvigt, men mina svampar ser dock inte redo ut ännu, men menade mer ifall dem skulle se ganska redo ut innan jag åker till jobbet någon dag. men i vilket fall som helst!

Det är meningen att jag och en till ska käka svampen på fredag, och OM inte den hinnan har släppts till dess, då ger det väl samma rus i vilket fall? eller hur funkar det?

Jo de ger samma rus. Bara det att svamparna är lite mindre än vad de kunde ha varit om du velat
Citera
2010-08-26, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stungen
Jo de ger samma rus. Bara det att svamparna är lite mindre än vad de kunde ha varit om du velat

kanon, tack för svar
Citera
2010-08-27, 10:16
Medlem
Dear Kepsys,

We noticed you created a new order for a kit, we will send you 2 kits instead of 1 kit, as after invesnts we have been able to identify that your last kit came from a bad delivery of our supplier. So we now think you are entitled to receive a new kit as well instead.

The comments for your order are

2x kit shipped today with track and trace code:

win
Senast redigerad av kepsys 2010-08-27 kl. 10:18.
Citera
2010-08-28, 12:48
Medlem
Missade min leverans igår, så måste vänta till på måndagen för att det gick så fort
Citera
2010-08-28, 16:29
Medlem
MannyCalaveras avatar
Mer resurser för er som vill odla:

Growing Wild Mushrooms :A Complete Guide to Cultivating Edible and Hallucinogenic Mushrooms
http://thepiratebay.org/torrent/4950653

Mushroom Growing Ebooks
http://btjunkie.org/torrent/Mushrooms-Growing-eBooks/4432a5d02438c428f55f36f2f6e33a32204fb929f665

Mushroom Growing Literature/Video Collection
http://thepiratebay.org/torrent/4970660

Mushroom Growing Made Easy(video)
http://thepiratebay.org/torrent/3447581
Citera
2010-09-04, 22:04
Medlem
När man kör popcorn metoden, när vet man att det är klart och i vilket ljus/tempratur ska glasskålarna stå i?
Mvh

Har för mig att ja läst det nånstans men kan inte hitta det..
Citera
2010-09-05, 11:16
Medlem
Stungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweCrime
När man kör popcorn metoden, när vet man att det är klart och i vilket ljus/tempratur ska glasskålarna stå i?
Mvh

Har för mig att ja läst det nånstans men kan inte hitta det..

Det är klart då hela burken är vit.
Den ska stå mörkt i 27-30 grader.
Googla och kolla vad just din strain vill ha för temperatur!
Citera
2010-09-05, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stungen
Det är klart då hela burken är vit.
Den ska stå mörkt i 27-30 grader.
Googla och kolla vad just din strain vill ha för temperatur!
Stort tack!
Mvh
Citera
2010-09-09, 22:21
Medlem
ravare24s avatar
I min growbox, växer de tre största svamparna
Snett längs med boxenkan man säga, alltså inte uppe vid ytan.

Dessa svampar måste skördas, men jag kommer inte åt dom med fingrarna, så jag undrar hur får jag upp dom? Alltså utan att förstöra growboxen, är första flushen, och vill gärna kunna starta om den några ggr till

Tack på förhand
Citera
2010-09-10, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ravare24

Dessa svampar måste skördas, men jag kommer inte åt dom med fingrarna, så jag undrar hur får jag upp dom? Alltså utan att förstöra growboxen, är första flushen, och vill gärna kunna starta om den några ggr till

Tack på förhand

Jag vågar inte svara på hur du skall få ut dom, vet inte hur känsligt det är egentligen, MEN!
till nästa flush, tänk då på att linda om din growbox med aluminium-folie på sidorna så dom inte växer sådär till nästa gång
Citera
2010-09-10, 04:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ravare24

Tack på förhand

Om du inte får ut dom så kommer svamparna släppa ut sporer som kommer att neutralisera din growbox iallafall, rekommenderar isf att köpa gummihandskar och smeta in handsprit för att gräva lite, men se till att handspriten har torkat in i handskarna och inte är blöta när du börjar gräva.

annars kommer konsekvenserna aldrig att bli likadana

edit: handskar och handsprit är ju lite overkill, räcker med tvål helt enkelt, men skrubba noga som fan bara.
Senast redigerad av kepsys 2010-09-10 kl. 04:06.
Citera
2010-09-11, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av markus004
Jag vågar inte svara på hur du skall få ut dom, vet inte hur känsligt det är egentligen, MEN!
till nästa flush, tänk då på att linda om din growbox med aluminium-folie på sidorna så dom inte växer sådär till nästa gång

Hur fungerar det med lindringen egentligen, vart fick du veta det ifrån? Jag har en 6 dagar gammal box som står här nu, hur ska man göra? Och btw, om någon vet, ska man hålla ut vattnet från påsen, vattnet på botten av påsen alltså eller inte, hörde att det är bra för luftfuktigheten. Tack för svaret
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in