2011-09-06, 16:34
Medlem
Artmixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Jag har två PM om hennes arbetsmobil.
På ett av Pm:en står endast "Gällande Marinas "arbetsmobil med nr. 070-xxxx840 finns ingen aktivitet den 28 juli"

På det andra PM:et står:
"Telefonlista gällande M arbetsmobil finns inhämtad från Telia. Telefontrafik avser period 100614-100907

Listan visar ett ut samtal från Ms mobil till E.H, 100724 kl. 16:04:31. Samtalet varar i 3 min 14 sek.
Det är det sista "aktiva" samtalet från Ms mobil.

Alla samtal därefter fr.o.m 100802 kl. 09:46:27 är vidarekopplade till Marinas telefonsvarare.

Mellan 100724 och 100802 finns ingen registrerad aktivitet från Ms arbetsmobil"

Är det dom PM ni fick se?
Sen är jag nyfiken på vem som vidarekopplade till Ms telefonsvarare den 2 aug?
Varför fick ni endast polisens egna utskrift av detta och inte tillgång till operatörens mobillogg. Ifrågasatte ni det?

Ja det är dom.
Inte en aning, den borde varit vidarekopplad så fort hon stängde av den.
Det har vi frågat och i frågasatt.
Polisen säger att det är bara deras egna som finns.
Citera
2011-09-06, 16:37
Medlem
Artmixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zonzon
Men hon var ju inte i närheten av den platsen vilket däremot du var?

Hur vet du det?!?
Jag vet inte om hon var det eller inte.
Jag har inte ens sett bilen som det är frågan om.
Men ja jag gick till vändplatsen satt där en stund och gick hem igen.
Citera
2011-09-06, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artmix
Hur vet du det?!?
Jag vet inte om hon var det eller inte.
Jag har inte ens sett bilen som det är frågan om.
Men ja jag gick till vändplatsen satt där en stund och gick hem igen.

Nej, det var mer en fråga än ett påstående i och för sig, du vet, frågetecken på slutet och sådär.

Men det finns väl inga uppgifter om att hon var där och du stötte väl inte heller på henne, tycker kanske ni borde sett varandra nästan i så fall. Men det är ju en möjlig tanke att hon skulle ha varit hemma typ 12.14 när datorn slogs på och du inte såg henne och att hon var i närheten vid Ålevattnet och du inte såg henne där heller. Jag förstår att området är stort och så men om man ägnar sig lite åt rimligheter och sannolikheter så är det väl precis som Letsdoit skriver, att det finns tre saker som hamnar på i stort sett samma plats vid samma tidpunkt - du, Ms mobil och den bil som det gjordes en förfrågan om. Med all respekt. Jag vill poängtera att detta inte säger något om vem som är gm så why fight it?
Citera
2011-09-06, 16:54
Medlem
Artmix - Hände det ibland/nån gång att det kom upp okända/skumma bilar och vände på gårdsplanen vid M's hus? Om inte du sett sånt, sa M nån gång att det varit någon okänd bil där?
Citera
2011-09-06, 16:58
Medlem
Artmixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokko-Laban
Artmix - Hände det ibland/nån gång att det kom upp okända/skumma bilar och vände på gårdsplanen vid M's hus? Om inte du sett sånt, sa M nån gång att det varit någon okänd bil där?

Ja det har hänt, både som hon sagt till mig och som jag sett.
Citera
2011-09-06, 17:06
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Vad dealen där va vet jag inte men det stod kvar i huset ja.
Och det va bara han som hade nyckel.
Vad du vet, var P någonsin i huset medan du bodde där? Hade M och P någon kontakt under samma tid? Hade M någon gång tillgång till nyckel eller innehållet i vapenskåpet?
Citat:
Tack bagarn29.

Dom stod antingen i gymmet eller förrådet innanför i en rulle, öppet så dom synts.
Inkontinensskydden har legat bland andra sängkläder, i tvättstugan.

Nej det har inte funnits någon säckkärra.
Är det förrådet med vapenskåpet du menar? Jag har detaljstuderat bilderna från förrådet och gymmet tagna vid första brottsplatsundersökningen, den som tre blinda möss utförde, och inte sett madrasserna. Har du någon annan rimlig förklaring till detta än att madrasserna redan då låg i Marinas säng?
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Angående att det påstås att du befann dig vid Ålevattnet och att två vittnen påstår ha sett dig vid golfbanan på väg hem.

kl 14:39 påstås du befinna dig nere vid Ålevattnet där det skickades ett sms.
kl 15:00 påstås att du var vid golfbanan promenerandes hemåt.

Har du en förklaring till hur detta skulle ha kunnat gå till?

Vet du även vilken av dessa uppgifter polisen valde att bortse ifrån?

Edit:
Det ska självklart vara två vittnen vid golfbanan.
Trevligt att det kommer en riktigt intressant fråga.

Det går inte ihop alls.

Ingen, dom har valt att använda båda.
Det säger mer om utredningen än om mig.

Vilken av uppgifterna stämmer, var du vid golfbanan eller Ålevattnet?
Citera
2011-09-06, 17:07
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ja det har hänt, både som hon sagt till mig och som jag sett.

Begriper mig inte på polisens tidtagningar, så frågar istället.

Hur lång tid tar det att köra från ert hem i övre röra till macken som låg i Lilla Edet.

Undrar även om du körde direkt eller om du gjorde något stopp på vägen, under den sträckan?

Är "icke spårbar kommunikation" likvärdigt med telefonsamtal från en telefonautomat till ett oregistrerat kontantnummer?
Citera
2011-09-06, 17:16
Medlem
Artmixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vad du vet, var P någonsin i huset medan du bodde där? Hade M och P någon kontakt under samma tid? Hade M någon gång tillgång till nyckel eller innehållet i vapenskåpet?

Är det förrådet med vapenskåpet du menar? Jag har detaljstuderat bilderna från förrådet och gymmet tagna vid första brottsplatsundersökningen, den som tre blinda möss utförde, och inte sett madrasserna. Har du någon annan rimlig förklaring till detta än att madrasserna redan då låg i Marinas säng?

Vilken av uppgifterna stämmer, var du vid golfbanan eller Ålevattnet?

Inte vad jag vet. Inte vad jag vet. Det hade hon inte.

Ja. Nej det har jag inte.

Jag va ute och gick till vändplatsen vid ålevattnet och tillbaka hem.
Citera
2011-09-06, 17:18
Medlem
Artmixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Begriper mig inte på polisens tidtagningar, så frågar istället.

Hur lång tid tar det att köra från ert hem i övre röra till macken som låg i Lilla Edet.

Undrar även om du körde direkt eller om du gjorde något stopp på vägen, under den sträckan?

Är "icke spårbar kommunikation" likvärdigt med telefonsamtal från en telefonautomat till ett oregistrerat kontantnummer?

35-40 minuter om man kör lagligt.

Nej det gjorde jag inte.

Nej, det är mun till mun.
Citera
2011-09-06, 17:23
Bannlyst
Artmix..Du säger att Marina lämnade huset någonstans mitt på dagen den 28. Hon bör väl stuckit före 11.00 eftersom det var då uttagen gjordes. Klockan 11.52 tar hennes mobil emot ett sms, det är killen som avbokar dagens dejt. Då är mobilen hemma.

Tycker du att det låter troligt att Marina drar iväg till Linköping utan packning och utan att höra av sig till den hon vill träffa i samma stund som den ena avbokade? Hon åker däremot inte längre än till Ålevattnet där hon kollar en okänd bil 14.39?

Tycker du inte själv att det låter förbannat märkligt?

Till råga på allt har du och Marina i så fall befunnit er på samma platser utan att ha setts?
Citera
2011-09-06, 17:24
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ja det är dom.
Inte en aning, den borde varit vidarekopplad så fort hon stängde av den.
Det har vi frågat och i frågasatt.
Polisen säger att det är bara deras egna som finns.
Reagerade ni på att polisens PM om Marinas arbetsmobil är daterade 2011-08-30 och inkom till Uddevalla TR 2011-08-31?
För mig verkar det vara ett hafsverk av insp.P Gustafsson som skrev dessa PM.
Och varför är åklagaren så motvillig till att lägga korten på borden med att presentera en fullständig mobillogg av Ms tjänstemobil?
Citera
2011-09-06, 17:26
Medlem
Tuesdays avatar
Hur fungerar umgänge med barnen efter allt som har skett? Hur reagerar dessa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in