2011-09-06, 17:27
Medlem
Artmixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Reagerade ni på att polisens PM om Marinas arbetsmobil är daterade 2011-08-30 och inkom till Uddevalla TR 2011-08-31?
För mig verkar det vara ett hafsverk av insp.P Gustafsson som skrev dessa PM.
Och varför är åklagaren så motvillig till att lägga korten på borden med att presentera en fullständig mobillogg av Ms tjänstemobil?

Jo det har jag reagerat på.
Ja det kan man fråga sig, men jag tror inte att det är åklagaren som är den bromsande faktorn utan polisen som agerat på egen hand.
Citera
2011-09-06, 17:28
Medlem
Artmixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Hur fungerar umgänge med barnen efter allt som har skett? Hur reagerar dessa?

Handlar inte den här tråden om Marinas försvinnande?!?..
Citera
2011-09-06, 17:34
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Artmix..Du säger att Marina lämnade huset någonstans mitt på dagen den 28. Hon bör väl stuckit före 11.00 eftersom det var då uttagen gjordes. Klockan 11.52 tar hennes mobil emot ett sms, det är killen som avbokar dagens dejt. Då är mobilen hemma.

Tycker du att det låter troligt att Marina drar iväg till Linköping utan packning och utan att höra av sig till den hon vill träffa i samma stund som den ena avbokade? Hon åker däremot inte längre än till Ålevattnet där hon kollar en okänd bil 14.39?

Tycker du inte själv att det låter förbannat märkligt?

Till råga på allt har du och Marina i så fall befunnit er på samma platser utan att ha setts?
Det är väl inget som säger att mobilen inte kan vara kvar i hemmet medans man utför ärenden.
Den kanske låg på laddning?
Citera
2011-09-06, 17:35
Medlem
Quarrels avatar
Angående telefonlistorna:
Citat:
Ursprungligen postat av Artmix
Ja det är dom.
Inte en aning, den borde varit vidarekopplad så fort hon stängde av den.
Det har vi frågat och i frågasatt.
Polisen säger att det är bara deras egna som finns.
Detta innebär att polisen ljuger, har slängt bort listorna eller fabricerat dem själva ur eget huvud och/eller med hjälp av egen teknisk utrustning.

Har beslutet att inte lämna ut listorna som Telia lämnade överklagats? Eller har polisen anmälts för tjänstefel?
Citera
2011-09-06, 17:36
Bannlyst
Citat:
Det är väl inget som säger att mobilen inte kan vara kvar i hemmet medans man utför ärenden.

Det var inte riktigt det jag menade. Och så vill jag helst ha svar från den jag ställde frågan till.
Citera
2011-09-06, 17:39
Medlem
Artmixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Angående telefonlistorna:

Detta innebär att polisen ljuger, har slängt bort listorna eller fabricerat dem själva ur eget huvud och/eller med hjälp av egen teknisk utrustning.

Har beslutet att inte lämna ut listorna som Telia lämnade överklagats? Eller har polisen anmälts för tjänstefel?

Inte vad jag vet så har det inte överklagats.Nej det kan jag inte tänka mig.

Edit:
Kom på att min advokat fick en cd-skiva med samtalslistorna i excelfomat som ska ha varit från telia.
Senast redigerad av Artmix 2011-09-06 kl. 17:47.
Citera
2011-09-06, 17:47
Medlem
letsdoits avatar
Citat:

Handlar inte den här tråden om Marinas försvinnande?!?..
Jomenvisst - och om hennes plötsliga uppdykande i form av sin mobil så fort du är i närheten:

Vart tror du M befinner sig mitt i natten den 29 juli kl. 01:11:15 då hennes mobil mottar ett sms under masten Stora Höga N - en mast hennes mobil fortfarande befinner sig under 9 timmar senare, kl. 10:01:39, då mobilen avsänder ett sms, eller en signal, till din mobil - som i samma sekund tar emot sms:et under Kode N. - Återigen korsas era vägar, eller rättare sagt: Era resp. mobiler synes röra sig mot samma mål: Bostaden.
Citera
2011-09-06, 17:48
Medlem
Quarrels avatar
Citat:

Edit:
Kom på att min advokat fick en cd-skiva med samtalslistorna i excelfomat som ska ha varit från telia.
Kan du dela med dig av den?
Citera
2011-09-06, 17:49
Medlem
Citat:

Hörde du den markera för sms eller ringa efter det att hon lämnat hemmet den 28:e?

EDIT: frågan förstås ställd till Artmix o ingen annan.
Citera
2011-09-06, 17:49
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:

Edit:
Nämnde din försvarare något om mobiloggar/mobilsamtal/sms vid sin slutplädering?
Citera
2011-09-06, 17:52
Medlem
Artmixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Jomenvisst - och om hennes plötsliga uppdykande i form av sin mobil så fort du är i närheten:

Vart tror du M befinner sig mitt i natten den 29 juli kl. 01:11:15 då hennes mobil mottar ett sms under masten Stora Höga N - en mast hennes mobil fortfarande befinner sig under 9 timmar senare, kl. 10:01:39, då mobilen avsänder ett sms, eller en signal, till din mobil - som i samma sekund tar emot sms:et under Kode N. - Återigen korsas era vägar, eller rättare sagt: Era resp. mobiler synes röra sig mot samma mål: Bostaden.

Finns ju ingen mastangivelse på det sms:et natten den 29 juli kl. 01:11:15.

Finns inget som säger att dom rör sig och det är en bra bit i mellan.
Citera
2011-09-06, 17:54
Medlem
Artmixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Kan du dela med dig av den?

Jag har den inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto