2011-08-31, 21:55
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokko-Laban
Jag tror den där FS har varit Saab-ägare i sitt förflutna...

Ägare vete tusan, men annars har de ju alltid varit poppis som tjålburk
Citera
2011-08-31, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Har du något mer att berätta om FS, hans personlighet, humör etc. Några rykten?
Skogstokig skulle jag vilja påstå. Han var ett vackert manipulativt barn, med en komplicerad uppväxt. Personal på Ängabo skola/fritids skulle nog kunna berätta en del. "Känd" som Alingsås största pundare. Alla i den svängen kände Fidde, han handlade med det mesta i drogväg, på den tiden i a f. Vad jag minns försvann han från Alingsås 2004/05 eller så.
Citera
2011-08-31, 22:01
Medlem
Motalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Glad att den svenska rättsäkerheten fortfarande existerar! Till de inblandade poliserna - denna domslut får ni ta på er, hade ni utfört ert arbete ordentligt från första början kanske vi hade haft ett helt annat fall!

Korrekt
Citera
2011-08-31, 22:03
Medlem
Kams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilar
Skogstokig skulle jag vilja påstå. Han var ett vackert manipulativt barn, med en komplicerad uppväxt. Personal på Ängabo skola/fritids skulle nog kunna berätta en del. "Känd" som Alingsås största pundare. Alla i den svängen kände Fidde, han handlade med det mesta i drogväg, på den tiden i a f. Vad jag minns försvann han från Alingsås 2004/05 eller så.
Det var 2005 han flyttade till den där kvinnan som förlorade två katter och pengar. Som han också var hem och hade ett snabbt samlag med innan han morsade och sa att han skulle träffa en kompis.Jag tyckte det lät så bedrövligt det hon berättade. Hon hade ingen annan att vara tillsammans med vid den tiden, så hon fortsatte att träffa honom. Men hur 17 kan man ge kortkoden till en tillfällig bekantskap?
Citera
2011-08-31, 22:06
Medlem
mercys avatar
Citat:

Vad menar du med skogstokig? Gjorde han galna grejer, slogs han, etc? Var han en ledartyp och fick glin efter sig? Du skrev att både din äldste och yngste sån missbrukade ihop med FS? Langade han om jag förstår dig rätt? FS var ökänd pundare i Alingsås fram till sin flytt 04-05 alltså? Bara något år senare träffar han Marina..
Citera
2011-08-31, 22:07
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Det är nog inte aktuellt i det här fallet! Han har ju blivit försatt på fri fot vilket innebär att han kommer bli friad
Ikväll är det nog party,party för FS del

Du har nog väldigt rätt. Det lutar nog väldigt starkt åt att han blir friad för mordet.

Det finns dock personer som har dömts till längre straff, dvs över fyra år, som har försatts på fri fot för att sedan inställa sig själva för verkställighet. Det har då vad jag vet inte handlat om mord.

Jag ville bara påpeka/förtydliga att man inte alltid behöver "vänta ut" tre veckor innan man kan börja verkställa påföljden.
Citera
2011-08-31, 22:08
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
FUP, sid 62:

Jag tror också att crossbanan är en bra plats att leta på. Men Kling och Klang har varit där. Men det kan tänkas att det finns en madrass som de glömde att titta under.
För om man hittar madrasserna så hittar man nog vad som finns kvar av MJ. Jag tror att hon lämnade huset iklädd två madrasser, surrade med rep eller silvertejp.
Jag tror att han la den andra madrassen ovanpå henne, surrade med rep eller silvertejp, på med plast eller en säck och ut med henne.
Citera
2011-08-31, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kam
Det var 2005 han flyttade till den där kvinnan som förlorade två katter och pengar. Som han också var hem och hade ett snabbt samlag med innan han morsade och sa att han skulle träffa en kompis.Jag tyckte det lät så bedrövligt det hon berättade. Hon hade ingen annan att vara tillsammans med vid den tiden, så hon fortsatte att träffa honom. Men hur 17 kan man ge kortkoden till en tillfällig bekantskap?

Ingen av hans tidigare verkar ju särskilt smarta, och den som faktiskt verkar varit dominant sköt han ju. Den nyaste verkar vara i samma kaliber som de tidigare förlorarna?
Citera
2011-08-31, 22:15
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Texaco-Darrel
Nej! Sådan manöver kommer han inte undan med. KFM lägger kvarstad hos utbetalaren. Ungefär som att mäta ut en anställds lön hos en arbetsgivare.

Det skulle jag inte tro, nej.

5 kap. 7§, U.B (1981:774):

Skadestånd, som tillkommer gäldenären med anledning av personskada, frihetsberövande, falskt åtal, ärekränkning eller annat sådant, får ej utmätas medan skadeståndet innestår hos den som skall utge det. Har skadeståndet bestämts att utgå som livränta, gäller vad som har sagts nu rätten till livräntan.
Sedan skadeståndet har betalats ut, får vad som hålls avskilt ej utmätas, om skadeståndet skall tillgodose försörjningsbehov som alltjämt kvarstår eller, i annat fall, om mindre än två år har förflutit från det att medlen betalades ut.

Första stycket klargör att ingen utmätning får ske innan skadeståndet har betalats ut.

Andra stycket preciserar att ingen utmätning får ske om skadeståndet avser att täcka personligt försörjningsbehov. Om inget försörjningsbehov föreligger får KFM inte begära utmätning inom två år efter utbetalning av skadeståndet och då endast ifall det utbetalade skadeståndet inte hålls avskilt från utmätningsbara tillgångar, såsom placerat på vanligt lönekonto.
Citera
2011-08-31, 22:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Vad jag minns försvann han från Alingsås 2004/05 eller så.
Han folkbokfördes i Sollebrunn 020218.
Citera
2011-08-31, 22:18
Medlem
Alla ni som redan dömt Fredrik i förhand och speciellt till dom som har åsikter om maskros och hans förhållande, som ni för övrigt inte vet någonting om, vill jag bara säga att det är osmakligt att sitta här och läsa era utlägg om diverse varningar om Fredrik till maskros.

Ber er hålla till fakta istället, denna tråd handlar om mordet på Marina, men jag tycker att det enbart spytts galla på Fredrik på slutet snarare än att man diskuterat trådets ursprungliga ämne.
Citera
2011-08-31, 22:22
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Alla ni som redan dömt Fredrik i förhand och speciellt till dom som har åsikter om maskros och hans förhållande, som ni för övrigt inte vet någonting om, vill jag bara säga att det är osmakligt att sitta här och läsa era utlägg om diverse varningar om Fredrik till maskros.

Ber er hålla till fakta istället, denna tråd handlar om mordet på Marina, men jag tycker att det enbart spytts galla på Fredrik på slutet snarare än att man diskuterat trådets ursprungliga ämne.
Riktigt. Den här tråden fanns i FP fram till åtalet väcktes. Jag antar att den är på väg tillbaka dit nu. Låt oss koncentrera oss på att hitta M, så de anhöriga kan få lite ro. Nu handlar det om en försvunnen person.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in