2011-04-06, 21:57
Medlem
Minardis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
Jag kan garantera att bromsskivorna rostar fortare än en månad, jobbar med nya bilar de kan ibland stå i 2 veckor och så e det rost på dem

Måste det verkligen vara rost i ordets rätta bemärkelse som personen i fråga påstår att han sett på M bil, kan det inte vara fråga om någon form av beläggningar som är brunaktig i färgen och det har misstagits för rost?
Citera
2011-04-06, 22:00
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PampaLow
Ha ha ha! Lite väl långt att gå med ett lik i skottkärra enl. mig men fattar din tanke, Saffy Röret borde undersökas närmare även om det ofta är folk i det området.

Allt går om man bara vill Nä och det är säkert bortspolat. Troligast är att hon finns nergrävd.
Citera
2011-04-06, 22:02
Medlem
jjagares avatar
Nej det är väl en definitionsfråga men jag menar att det ibland kan bli små "rostfläckar" av regndroppar, så rost eller rost det e frågan

Sen så misstror inte jag väktaren, han gjorde ju ett eget "test" på sin bil. Vet inte varför det helt plötsligt började "tjafsas" om det
Senast redigerad av jjagare 2011-04-06 kl. 22:04.
Citera
2011-04-06, 22:58
Medlem
essohasses avatar
Jävlar vad tyst det blev på flickvännen!
Inte ett ord efter kvällens efterlyst, hehe.
Citera
2011-04-07, 02:23
Medlem
Disponentens avatar
Det kan bli rost på bromsskivorna efter bara ett par dygns stillastående. Inte så att skivorna blir genomrostade naturligtvis, men ändå en hel del bruna väl synliga rostfläckar med ytlig rost. Detta även på de bilar som har både körts och bromsats rejält. Alltså inga pensionärssvängar direkt. Naturligtvis kommer rosten snabbare när det är hög luftfuktighet, så det vore intressant att få veta vilket väder hennes bil varit med om strax före dess att den återfanns.
Citera
2011-04-07, 08:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Disponenten
Det kan bli rost på bromsskivorna efter bara ett par dygns stillastående. Inte så att skivorna blir genomrostade naturligtvis, men ändå en hel del bruna väl synliga rostfläckar med ytlig rost. Detta även på de bilar som har både körts och bromsats rejält. Alltså inga pensionärssvängar direkt. Naturligtvis kommer rosten snabbare när det är hög luftfuktighet, så det vore intressant att få veta vilket väder hennes bil varit med om strax före dess att den återfanns.

Om du kollar denna persons inlägg får du lite info om väder och rostfläckar..ja, inte bara detta inlägg utan kolla flera av dem..

https://www.flashback.org/sp24854651
Citera
2011-04-07, 08:15
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av essohasse
Jävlar vad tyst det blev på flickvännen!
Inte ett ord efter kvällens efterlyst, hehe.

tittade inte ens på efterlyst igår, så det vore konstigt om jag slutade skriva pga programmet
Citera
2011-04-07, 08:31
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
tittade inte ens på efterlyst igår, så det vore konstigt om jag slutade skriva pga programmet

Det framkom inget nytt så du missade inget.
Hoppas du att polisen snart hittar Marina så det kan bli ett avslut - oavsett om det är till fördel eller nackdel för FS?
Citera
2011-04-07, 08:39
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Det framkom inget nytt så du missade inget.
Hoppas du att polisen snart hittar Marina så det kan bli ett avslut - oavsett om det är till fördel eller nackdel för FS?

klart jag vill att hon ska hittas, hennes föräldrar måste ju få veta vad som hänt...
Citera
2011-04-07, 09:14
Medlem
Kams avatar
Jag grunnar och grunnar på detta. Undrar om en person kan få in en död och ganska tung kropp i bilen på egen hand. Man måste ju bli tämligen ohanterlig som död. Kan det vara så illa att det är ett styckmord igen? Det fanns ju många vassa vapen i huset. Kan det vara så att nya hyresgästerna hittat något svärd undangömt...använt. Dessutom fanns det ju ett gevär (tror jag det var) i ett utrymme under en trapp (enligt en postare här).
De hade ju haft ideér om hur det perfekta mordet skulle göras. Marina kanske tidigare gett uppslag till tillvägagångssätt.
Citera
2011-04-07, 09:19
Medlem
rubbergirls avatar
maskroos Nyfiken fråga, svara om du vill.
Arbetar FS heltid? Trivs han med sitt jobb?
Citera
2011-04-07, 09:52
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
maskroos Nyfiken fråga, svara om du vill.
Arbetar FS heltid? Trivs han med sitt jobb?

halvtid, han trivdes
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in