Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Men snälla människa! Jag tänker inte ens bemöda mig att svara! Herregud!
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Jag kunde inte hålla mig ifrån att svara.
Att bryta upp golvet var till för att se om det runnit ner blod i springorna och därmed kanske det syns på baksidan av bräderna.
Luminol kan användas till att t ex. hitta fingeravtryck även trots att man torkat bort blod, detta är inte gjort. Jag var inne på att spraya HELA rummet med Luminol, jag tror inte att man lyckas att städa bort precis allting.
Jag gör ett försök att få dig att förstå. I det citerade har jag tagit bort delen om Saab samt fetmarkerat delen om syftet du nu anger med att bryta upp golvet.
När du klev in och svarade i Tulpanpernillas ställe på min fråga vad vitsen skulle vara med att bryta upp golvet svarade du annorlunda.
Ditt svar:
Det kan finnas fingeravtryck i form av blod som man kan hitta med hjälp av tex. Luminol.
Detta låter ju märkligt i sammanhanget, det blir så här när du dyker rakt in i ett samtal utan att förstå sammanhanget. Därför
sammanställde jag dialogen men det blev tydligen för komplext.
Frågeställningen kvarstår dock, och även om Tulpanpernilla inte kan utveckla sin tankegång kanske du kan?
Vad menar du att det skulle tillföra saken om man skulle finna blod i golvspringor och/eller på
"baksidan av bräderna"?