2011-09-03, 00:16
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
Jag får inte dela med mig av den, jag begår lagbrott om jag gör det. Men dom har inte utrett några spår som INTE har pekat mot mig, hela utredningen har ett fokus på att sätta dit mig, alla andra spår har polisen släppt...

FS:
Vad är det för spår de inte utrett?
En försvarare (m klient ) har alltid rätt att se i slasken. Men, precis som du säger är det ingen offentlig handling. Däremot kan din försvarare ta upp material därur och använda, hittade han inget användbart?
Citera
2011-09-03, 00:23
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
30 spänn ....
Hm. Går inte det att ordna via "icke spårbar komunikation" ?
Alltså på samma sätt som det inhandlades brass.

Denna "icke spårbara kommunikation" kanske bestod av röksignaler från brinnande bäddmadrasser.
Från början var det tänkt en 10:a röka, men när madrasserna brann uppdagades det att MJ gömt 50.000:- svarta cash i dem. PANIK! Nu tog ett frenetiskt släckningsarbete vid. Tack vare detta skickades fel röksignaler och plötsligt var en hel platta beställd.
Även kranen gick upp i rök senare och kunde inte lämna alibi åt sin kund.

(Okej, jag ska lägga mig och sluta nattsvamla)
Citera
2011-09-03, 00:31
Medlem
Texaco-Darrels avatar
[quote=KattenPaste]Jag förstår att många är besvikna och bittra på att denna historien inte fick något slut i o m rättegången. Men tänk er för lite! Nu råkar det vara så att FS frivilligt är "med" i tråden och eventuellt svarar på de frågor vi har. Skräm då inte bort honom genom angrepp. Självklart har alla rätt till sin åsikt och ventilera densamma. På FB är det kanske meningen att man ska kunna kasta hur mycket skit som helst omkring sig genom att yttrycka sina åsikter men detta är inte särskilt konstruktivt just nu i denna tråd! Ta chansen i stället att ställa frågor på ett så neutralt sätt som möjligt. FS måste inte svara på någonting, han kan be oss alla att fara o flyga, så snälla, kasta inte bort denna möjlighet!!!

En stor eloge till Lalajlaj och några till som försöker kasta ljus över fallet och ta reda på så mycket information som möjligt. Glöm inte att många av våra frågor är det endast FS som kan svara på! Sedan kan man ju själv välja om man tror på honom eller inte, det är såklart upp till var o en, men alla svar vi kan få är ju intressanta i vilket fall som helst.[/

Seriöst? Vad tror du kan skrämma iväg parasit-FS från sina efterlängtade "15 minutes of fame?" Det var mitt svar och jag tvivlar på att du fann det intressant!
Citera
2011-09-03, 05:32
Moderator
Parongatans avatar
Ny i tråden!

Är lite nyfiken på vad som blir Fredriks nästa steg, efter att han fått klart med sin oskuld även i Hovrätten. Kanske lite svårt att säga "allt", men i stora drag: Vad vill du göra med ditt liv efter detta för dig vidriga senaste år? Har du några önskningar om vad som ska hända med allt? Lycka till med din nya relation också!
Citera
2011-09-03, 08:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Ja, men med en slask som omfattar lika många sidor som fupen, så behövdes det väl lite telefonlistor och dylikt för att fylla den.
Mycket märkligt att mobiltrafiklistan endast täcker några dagar, de bör väl ha varit intresserade av ett större tidsspann än så. Både trafiken ett bra tag innan MJs försvinnande, men även skapligt lång tid efter, borde väl vara intressant.
Om man inte redan har hittat en GM, och därför inte bryr sig.

Och den silvriga bilen, har det kollats upp vilken bil och vilken dag den åkte upp till MJ och FS? Kanske det är jag som har missat det.

Jag hängde upp mig på att de klantade sig med blodet, att de inte kunde få fram DNA ur hela pölen etc. Och nu får man reda på att slasken kanske innehåller både det ena och det andra, kanske t.o.m. prover som inte har analyserats.

SKL försökte få fram dna från olika ställen på fläcken samt från blodet på träramen. Det gick inte då det mesta blodet hade ruttnat. Det är väl ett finare ord för angripet av bakterier och mögel?
Hade mördaren täckt över hela fläcken hade de förmodligen inte fått fram något dna alls, men det är tur att mördare klantar sig och begår misstag. Nu vet de att blodet var Marinas och att det kom dit vid samma tillfälle utifrån fläckens utseende.
Citera
2011-09-03, 08:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Och då undrar jag vad du Fredrik gjorde medans Marina gungade gunga.
Puttade du på ?
Eller gjorde du annat ?
Och hur var stämmningen emellan er två när det gungades gunga ?

Sen har jag sett ngt liggande i hallen på bild som ser ut som en hängstol/gunga som eventuellt ska ha hängt i vardagsrummet.Hade ni en sådan hängande i vardagsrummet ?
Är det i så fall den som användes eller är det en utomhusgunga som menas ?

Förresten.. "semesterdag 5 (2);" Är det någon som kan svara på vad tvåan står för ???
Den 27 var en tisdag. Kanske hade Marina varit ledig den helgen men semestern började först på måndagen?
Citera
2011-09-03, 08:44
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
FS:
Vad är det för spår de inte utrett?
En försvarare (m klient ) har alltid rätt att se i slasken. Men, precis som du säger är det ingen offentlig handling. Däremot kan din försvarare ta upp material därur och använda, hittade han inget användbart?

försvaret har använt material ur slasken, som tex ett förhör med f**d, viss datatrafik m.m
Citera
2011-09-03, 09:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KattenPaste
Jag förstår att många är besvikna och bittra på att denna historien inte fick något slut i o m rättegången. Men tänk er för lite! Nu råkar det vara så att FS frivilligt är "med" i tråden och eventuellt svarar på de frågor vi har. Skräm då inte bort honom genom angrepp. Självklart har alla rätt till sin åsikt och ventilera densamma. På FB är det kanske meningen att man ska kunna kasta hur mycket skit som helst omkring sig genom att yttrycka sina åsikter men detta är inte särskilt konstruktivt just nu i denna tråd! Ta chansen i stället att ställa frågor på ett så neutralt sätt som möjligt. FS måste inte svara på någonting, han kan be oss alla att fara o flyga, så snälla, kasta inte bort denna möjlighet!!!

En stor eloge till Lalajlaj och några till som försöker kasta ljus över fallet och ta reda på så mycket information som möjligt. Glöm inte att många av våra frågor är det endast FS som kan svara på! Sedan kan man ju själv välja om man tror på honom eller inte, det är såklart upp till var o en, men alla svar vi kan få är ju intressanta i vilket fall som helst.

Tror du att FS är så lättskrämd? Det tror inte jag...Jag tror inte heller att han är helt dum i huvudet utan begriper säkert varför han ses som misstänkt av ganska många i detta fall.

Varför skulle han inte vara misstänkt?

Skulle han mot all förmodan vara oskyldig och kan hjälpa till med något annat intressant spår är det bara bra, inte minst för hans egen skull. Men jag tvivlar.
Citera
2011-09-03, 09:02
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Fullständigt ointressant information huruvida FS sökt M efter försvinnandet. Det kostar väl ingenting att låtsas vara lite lagom orolig? - Eller vad anser du att ett sådant samtal är värt?

Det kan tilläggas att enligt befintlig telefonlista MJ:s mobil har sin sista aktiva handling den 29 juli kl. 01:11:15. Hennes mobil befinner sig då under masten Stora Höga N (sms från KP).
Enligt telefonlistan som advokaten fick ut efter begäran har polisen fått info om M:s teletrafik 100725-100803. Det går alltså att styrka eller avfärda F:s påstående om att han försökte att ringa M 30 juli. Men någon uppgift om detta finns inte i FUP. Varför inte?

I telefonlistan är kontakter 27-29 juli detaljerat medtagna, medan övrig tid finns bara i en sammanställning på sista sidan. Varför finns inte allt med? Telefontrafik före eller efter de tre dagarna kan vara intressanta. Ringde M eller svarade hon i telefon efter 29 juli?

Finns även F:s telefontrafik redovisad från operatörer utanför 27-29 juli någonstans? Har han ringt någon medhjälpare för att få bort kroppen?

Öht, varför har polisen sammanställt operatörens telefonlistor. Varför inte redovisa dem oförändrade? Har polisen avsiktligt underlåtit att redovisa telefontrafik som inte styrker dess teori?
Citera
2011-09-03, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Men snälla människa! Jag tänker inte ens bemöda mig att svara! Herregud!

Jag kunde inte hålla mig ifrån att svara.

Att bryta upp golvet var till för att se om det runnit ner blod i springorna och därmed kanske det syns på baksidan av bräderna.

Luminol kan användas till att t ex. hitta fingeravtryck även trots att man torkat bort blod, detta är inte gjort. Jag var inne på att spraya HELA rummet med Luminol, jag tror inte att man lyckas att städa bort precis allting.

Angående bilen, nämnde jag ingen med namn, jag var ute efter att det är en bra ide att kolla upp alla tex. SAAB ägare, då vanor är något man bara gör - inte tänker på.
Citera
2011-09-03, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Enligt telefonlistan som advokaten fick ut efter begäran har polisen fått info om M:s teletrafik 100725-100803. Det går alltså att styrka eller avfärda F:s påstående om att han försökte att ringa M 30 juli. Men någon uppgift om detta finns inte i FUP. Varför inte?

I telefonlistan är kontakter 27-29 juli detaljerat medtagna, medan övrig tid finns bara i en sammanställning på sista sidan. Varför finns inte allt med? Telefontrafik före eller efter de tre dagarna kan vara intressanta. Ringde M eller svarade hon i telefon efter 29 juli?

Finns även F:s telefontrafik redovisad från operatörer utanför 27-29 juli någonstans? Har han ringt någon medhjälpare för att få bort kroppen?

Öht, varför har polisen sammanställt operatörens telefonlistor. Varför inte redovisa dem oförändrade? Har polisen avsiktligt underlåtit att redovisa telefontrafik som inte styrker dess teori?

Detta tillsammans med många andra saker som polisen inte följt upp är för att de ville få FS dömd, de har aldrig letat efter en alternativ gärningsman, de har saboterat hela förundersökningen från första början. Jag blir mörkrädd när jag tänker på vilka nötter som arbetar och får fortsätta att arbeta med detta inom polisen. De är ensam ansvariga för att en eventuell mördare går fri.
Citera
2011-09-03, 10:33
Medlem
essohasses avatar
Citat:
Men snälla människa! Jag tänker inte ens bemöda mig att svara! Herregud!

Citat:
Jag kunde inte hålla mig ifrån att svara.

Att bryta upp golvet var till för att se om det runnit ner blod i springorna och därmed kanske det syns på baksidan av bräderna.

Luminol kan användas till att t ex. hitta fingeravtryck även trots att man torkat bort blod, detta är inte gjort. Jag var inne på att spraya HELA rummet med Luminol, jag tror inte att man lyckas att städa bort precis allting.
Jag gör ett försök att få dig att förstå. I det citerade har jag tagit bort delen om Saab samt fetmarkerat delen om syftet du nu anger med att bryta upp golvet.
När du klev in och svarade i Tulpanpernillas ställe på min fråga vad vitsen skulle vara med att bryta upp golvet svarade du annorlunda.

Ditt svar: Det kan finnas fingeravtryck i form av blod som man kan hitta med hjälp av tex. Luminol.

Detta låter ju märkligt i sammanhanget, det blir så här när du dyker rakt in i ett samtal utan att förstå sammanhanget. Därför sammanställde jag dialogen men det blev tydligen för komplext.

Frågeställningen kvarstår dock, och även om Tulpanpernilla inte kan utveckla sin tankegång kanske du kan?

Vad menar du att det skulle tillföra saken om man skulle finna blod i golvspringor och/eller på "baksidan av bräderna"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in