2010-08-18, 15:10
Medlem
Hej!

Ny här.

Jag är verkligen nyfiken på vad det är för "fynd" som polisen gjorde under gårdagens skallgång... För övrigt så håller jag med många här, jag tror att M är död och skulden för det har FS.
Citera
2010-08-18, 15:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orkidelisa
Hej!

Ny här.

Jag är verkligen nyfiken på vad det är för "fynd" som polisen gjorde under gårdagens skallgång... För övrigt så håller jag med många här, jag tror att M är död och skulden för det har FS.
Välkommen till Flashback!

Vi är många som är nyfikna, men tyvärr håller Tusse Batong informationen för sig själv.
Citera
2010-08-18, 15:12
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7633755.ab

Aftonbladet skriver i dag om att skallgång och att vissa fynd har gjorts

Någon i närheten som vet mer ?
Citera
2010-08-18, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Välkommen till Flashback!

Vi är många som är nyfikna, men tyvärr håller Tusse Batong informationen för sig själv.

Tack Quarrel. Stor komplimang till dig, för mycket jobb med grävande och information. Ja, polisen är ju ovanligt förtegen i detta fall, vilket kanske är förståeligt med tanke på att deras misstänkte går omkring och kan (kanske) läsa tidningen... Men, man vill ju ha något litet att spåna vidare på...
Citera
2010-08-18, 15:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Intensiv
Eller tvärtom? Svartsjuka och äganderättsbehov är det inte bara män som kan känna

Ja, naturligtvis är det så. Vi har ju fått höra bägge versionerna här i tråden. Någon som påstod sig känna MJ hävdade att hon var väldigt svartsjuk, krävande mm och att FS fick säga, tack och hej till både släkt och vänner. Men mest har det väl sagts att MJ var trött på honom och att hon nu fått nog och begärt att han flyttade. De kanske var lika goda kålsupare bägge två...
Citera
2010-08-18, 15:53
Medlem
Nails avatar
GT har fortfarande kvar uppgiften om grälet i insjöbåten,
http://gt.expressen.se/nyheter/1.2099962/darfor-ar-han-misstankt:
Citat:
Dygnet före försvinnandet var Marina Johansson och 37-åringen ute och åkte båt på en sjö nära villan i Spekeröd. Det var 37-åringens födelsedag och den ska han ha firat tillsammans med Marina. Vittnen har då hört ett högljutt gräl mellan de två, utifrån sjön. Polisen har även information som pekar på att det var där konflikten startade som senare tros ha lett till Marinas död.

Detta gör väl att uppgiften är trovärdig - om inte borde väl polisen (i ett brottsmål som detta) höra av sig till reportern om denne missuppfattat polistalesmannen? Eller hur?
Senast redigerad av Nail 2010-08-18 kl. 16:04.
Citera
2010-08-18, 16:06
Medlem
Pethruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nail
Detta gör väl att uppgiften är trovärdig - om inte borde väl polisen (i ett brottsmål som detta) höra av sig till reportern? Eller hur?

Knappast. Om polisen skulle ägna sin tid åt att leta upp och korrigera alla felaktiga uppgifter och missförstånd som tidningarna publicerar, så skulle de nog inte komma särskilt långt med sina brottsutredningar...
Citera
2010-08-18, 16:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus
Knappast. Om polisen skulle ägna sin tid åt att leta upp och korrigera alla felaktiga uppgifter och missförstånd som tidningarna publicerar, så skulle de nog inte komma särskilt långt med sina brottsutredningar...
Dessutom, skulle polisen rätta varje felaktig gissning, och inte rättar en gissning, då vet tidningen att den är riktig.
Citera
2010-08-18, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Det här är ju ingen film och i verkligheten är det inte så att mördare sitter och planerar, gör rationella överväganden med för- och nackdelar med mord, utan det vanliga är att det sker under affekt.

Tippar på att en klassiker skett: Skrik och bråk och sambon har velat få tyst på Marina som gastat vidare. Sambon har då strypt henne för att få lugn och ro. Inte särskilt rationellt alls, men väldigt vanligt förfarande.

Ja, trots alla vilda fantasier och spekulerande här så är jag rädd att det till slut visar sig ha gått till som du beskriver. Kroppen undanskaffad i all hast, troligtvis så nära bilen som möjligt. Uttagen på bankomatkorten verkar ju oöverlagda och beror på kortsiktigt behov av cash. Att ingen sett något kan vara ren sinkadus.

Polisen håller inne med vad den vet. Tja, nu skulle göteborgspolisen vara ett snäpp bättre än i Falun eller var det nu var, annars är det lätt att tro att de inte vill visa hur svaga kort de sitter med.

Rätt som det är, blir det stopp i en avloppsbrunn eller en hund på promenad börjar krafsa i något gammalt grustag.

Min gissning är att kroppen finns någonstans där det krävt minimal kroppsansträngning och inga omfattande arrangemang med emballage och tyngder.
Senast redigerad av PhTD 2010-08-18 kl. 16:17.
Citera
2010-08-18, 16:18
Medlem
Nails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus

Nej, givetvis inte alla felaktigheter ... men missledande uppgifter i besvärliga brottsmål där reportern dessutom refererar till polisen.
Citera
2010-08-18, 16:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nail
Nej, givetvis inte alla felaktigheter ... men missledande uppgifter i besvärliga brottsmål där reportern dessutom refererar till polisen.

Ska man vara riktigt petig så skriver tidningen att polisen har information...osv, tidningen kan ha pratat med något vittne och frågat, "har du berättat detta om grälet du hörde för polisen?" Om h*n då svarade ja, så har polisen kännedom om händelsen. Journalister kan få till det mesta för att locka läsare.

Själv reagerade jag på ett stycke i senaste artikeln om skallgången. Där polisen sagt att de letat överallt utom där det var livsfarligt, klippstup och liknande. Det är kanske just där man ska leta efter en kropp? Men det ska ju inte riskera sitt eget liv förstås.
Senast redigerad av Mariooo 2010-08-18 kl. 16:35.
Citera
2010-08-18, 16:42
Medlem
Nails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Ska man vara riktigt petig så skriver tidningen att polisen har information...osv, tidningen kan ha pratat med något vittne och frågat, "har du berättat detta om grälet du hörde för polisen?" Om h*n då svarade ja, så har polisen kännedom om händelsen. Journalister kan få till det mesta för att locka läsare.

Jo visst kan det vara så. Det kan ju också ha varit ett helt annat par som grälade ute på insjön. Hur som helst verkar GT ha bättre insyn i det här fallet än både GP och AB.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in