Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Är "tysken" i det skick så att han skulle orka gömma en kropp?
För mig låter det väldigt långsökt att en granne kan hitta så bra i Ms hus så att personen lyckas dölja blodspår med inkontinensskydd.
Må mannen vara nyfiken på nakna kvinnor och det är han nog inte ensam om.
Om han inte finns i fupen så kanske hans förhör finns i slasken.
Det är isf bara att begära ut förhör med honom från polis. Tippar på att det inte är många sidor och då kostar det inget.
Svårt att säga. Men instinktivt så känns han inte som någon realistisk kandidat här. Han verkade inte hysa något agg emot Marina, och inte heller så kändes han fixerad vid henne. Fysiskt sett så kanske han skulle kunna hantera en kropp i Marinas storlek, men... Nää, jag tror inte alls att han ligger bakom hennes försvinnande.
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Jag tycker hans smygande mer låter som ett "normalt" beteende för en man i hans ålder. Det vore mer konstigt om han inte försökte få sig en titt

Marina uppfattade honom som lite "creepy" just för att han helt ogenerat kunde stå och stirra rakt in i hennes trädgård. Alltså inte som de flesta andra nyfikna män brukar göra när de njuter av den nakna kvinnokroppen, att man viker undan med blicken någon sekund senare för att inte uppfattas som just creepy av den som blir betraktad. Sedan smög han runt i sin trädgård på alla möjliga tider under dygnet, utan något synligt eller adekvat ärende. Han kunde bli ståendes bland grönsakerna och bara stå och stå utan att göra något. Jag vet att Marina reagerade lite på hans underliga beteende. Själv har jag inte upplevt honom i den eller de situationerna, utan såg honom någon gång precis vid parkeringsplatsen, ungefär där den gröna Lupon stod på bilderna från FUP.