2011-08-20, 16:14
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det står inte ett ord om det i FUP:en. Det finns bild på krypgrunden, så varför inte vinden?

Nej, FUP:en är bedrövlig så sett. Det står inte mycket om vart de har letat och då var ju teknikerna ändå där hela dagarna under åtskilliga veckor.
Det finns inga bilder inifrån hundgården eller brunnen mn.m. heller, men å andra sidan står det i FUP att de letat där.
Citera
2011-08-20, 16:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Nej, FUP:en är bedrövlig så sett. Det står inte mycket om vart de har letat och då var ju teknikerna ändå där hela dagarna under åtskilliga veckor.
Det finns inga bilder inifrån hundgården eller brunnen mn.m. heller, men å andra sidan står det i FUP att de letat där.
Fast å andra sidan så står det var de inte har undersökt, FUP sid 110:
Citat:
Över sängbotten ligger en kamouflagemönstrad filt, madrassen under filten undersöks ej.
Citera
2011-08-20, 16:19
Medlem
Citat:
Men någon gång förra sommaren bör han ha varit där. Vittnet som berättade om den silvriga bilen som körde upp mot FS och M berättade också om en bil som körde till Leif Svensson samma dag. Hon ser 144:an från sin bostad, men inte den Leif du trodde att hon pratade om.

Varför blev inte Leif förhörd? Har han gjort slag i saken och begått självmord? I så fall bör han stått antecknad som avliden i FUP:en. Har polisen klantat sig igen?

Vet ni va andra förhörda har för slags kärror? Fred? Pappan? Holländaren (som inte är funnen el?) Mannen från Linköping (som inte heller e funnen)
snubben som avboka dejten?
E de inte konstigt att farsan säljer M:s kärra?
Verkar mer konstigt o invecklat detta än vi har blekaste AAAAAAAAning om - vajsing!
Citera
2011-08-20, 16:21
Bannlyst
Citat:
Fast å andra sidan så står det var de inte har undersökt, FUP sid 110:

Det är ju flera förhör med grannar i FUP som inte har sett någonting. De borde ha hamnat i slasken. Såvida inte polisen vill visa att de har hört alla? Jag ger mig sjutton på att de har missat "tysken".

Som närmsta granne borde han vara särskilt intressant.
Senast redigerad av Mariooo 2011-08-20 kl. 16:28.
Citera
2011-08-20, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disponenten
Vad jag minns det som så var tysken bara i sin stuga periodvis. Han var tydligen mycket deprimerad och hade flera gånger uttalat sig om att "göra slut på det" - att ta sitt liv. Marina var orolig flera gånger då hans bil stod där i flera dagar utan att någon synbar aktivitet i stugan syntes från utsidan. Vidare så var det kolmörkt och igenbommat, även om mannen befann sig därinne. Skulle även tro att han har sin stuga som ett slags ferieboende, det vill säga året om, och inte bara under sommarmånaderna. När Marina låg och solade naken i sin trädgård så smög mannen runt i omgivningen och spanade in den nakna kvinnokroppen på avstånd. Han hade heller aldrig några besök i sin stuga, det var tydligen ensamheten som gällde.

Du vet en massa Juuuuu - vafför e inte den token förhörd? o varför säljer farsan hennes kärra?
Citera
2011-08-20, 16:23
Medlem
Citat:
Ja, det är allt lite märkligt att inget avseende har lagts på "tysken". Marina omnämnde honom just som tysken, och han bröt tydligen på tyska och var väldigt märklig i sitt beteende. Vissa gånger så låtsades han som inget även om Marina vara bara några meter ifrån honom, och andra gånger så smög han runt i buskaget och försökte att få en liten glimt av den helnakna och solbadande Marina.

När hon någon gång talade med honom så lät han allt som oftast genomdeprimerad och han verkade vara helt utan livslust. Marina var rejält orolig för honom då och då, och hon frågade även mig ibland om jag hade sett till honom när jag kom dit. Hon skämtade med mig och sade att hon inte skulle bli förvånad om han skulle skjuta sig själv i stugan..

Jag såg honom själv kanske vid ett eller två tillfällen, men kan ändå inte för mitt liv beskriva honom till utseendet tyvärr. Inte mer än att han inte hade något avvikande eller uppseendeväckande utseende som fick mig att lägga honom särskilt på minnet. Hoppas att polisen haft någon kontakt med honom, eller på annat sätt vet vad som hänt, med tanke på hans starka uttalade suicidala tankar. Jag hoppas och förutsätter att polisen har dragit i alla tänkbara trådar där.

skämtare där!

De vet ju allt redan o farssan till jäntan e kung där de bor eller va?
Citera
2011-08-20, 16:25
Medlem
Disponentens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Är "tysken" i det skick så att han skulle orka gömma en kropp?
För mig låter det väldigt långsökt att en granne kan hitta så bra i Ms hus så att personen lyckas dölja blodspår med inkontinensskydd.
Må mannen vara nyfiken på nakna kvinnor och det är han nog inte ensam om.

Om han inte finns i fupen så kanske hans förhör finns i slasken.
Det är isf bara att begära ut förhör med honom från polis. Tippar på att det inte är många sidor och då kostar det inget.

Svårt att säga. Men instinktivt så känns han inte som någon realistisk kandidat här. Han verkade inte hysa något agg emot Marina, och inte heller så kändes han fixerad vid henne. Fysiskt sett så kanske han skulle kunna hantera en kropp i Marinas storlek, men... Nää, jag tror inte alls att han ligger bakom hennes försvinnande.

Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Jag tycker hans smygande mer låter som ett "normalt" beteende för en man i hans ålder. Det vore mer konstigt om han inte försökte få sig en titt

Marina uppfattade honom som lite "creepy" just för att han helt ogenerat kunde stå och stirra rakt in i hennes trädgård. Alltså inte som de flesta andra nyfikna män brukar göra när de njuter av den nakna kvinnokroppen, att man viker undan med blicken någon sekund senare för att inte uppfattas som just creepy av den som blir betraktad. Sedan smög han runt i sin trädgård på alla möjliga tider under dygnet, utan något synligt eller adekvat ärende. Han kunde bli ståendes bland grönsakerna och bara stå och stå utan att göra något. Jag vet att Marina reagerade lite på hans underliga beteende. Själv har jag inte upplevt honom i den eller de situationerna, utan såg honom någon gång precis vid parkeringsplatsen, ungefär där den gröna Lupon stod på bilderna från FUP.
Citera
2011-08-20, 16:29
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Svårt att säga. Men instinktivt så känns han inte som någon realistisk kandidat här. Han verkade inte hysa något agg emot Marina, och inte heller så kändes han fixerad vid henne. Fysiskt sett så kanske han skulle kunna hantera en kropp i Marinas storlek, men... Nää, jag tror inte alls att han ligger bakom hennes försvinnande.

Marina uppfattade honom som lite "creepy" just för att han helt ogenerat kunde stå och stirra rakt in i hennes trädgård. Alltså inte som de flesta andra nyfikna män brukar göra när de njuter av den nakna kvinnokroppen, att man viker undan med blicken någon sekund senare för att inte uppfattas som just creepy av den som blir betraktad. Sedan smög han runt i sin trädgård på alla möjliga tider under dygnet, utan något synligt eller adekvat ärende. Han kunde bli ståendes bland grönsakerna och bara stå och stå utan att göra något. Jag vet att Marina reagerade lite på hans underliga beteende. Själv har jag inte upplevt honom i den eller de situationerna, utan såg honom någon gång precis vid parkeringsplatsen, ungefär där den gröna Lupon stod på bilderna från FUP.
Han kanske tyckte M hade ett underligt beteende, därav sin nyfikenhet. Området var ju lyhört och enligt F så kunde saker hända på tomten när M tagit ut sina dynor.
Citera
2011-08-20, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Jag försöker bara hitta ett lämpligt transportmedel ifall Marina skulle ligga i skogen bakom huset. Ett transportmedel med lämplig hjulbredd dessutom. Skottkärra är alldeles för knepigt, likaså säckakärra

Visst är det väl konstigt ändå att offret tänkt på att bli mördad? Om hon verkligen yttrat detta att FS skulle gömma henne på en snårig, djungelliknande plats i skogen?
Tänker även på Linda Chen. MA ska ju ha "skojat" och sagt att "nu kanske jag mördar dig och får ut livförsäkringen". Underligt sätt att "skoja" på speciellt när det kort tid efter händer

Jorå men tanten sa också att hoin bara "ville dra från alltihop" - lätt att lägga nåt i grejer efterår som kanske mest va skämt i nån chatt va de ju nån snubbe som skrev till na´: Vill gärna bli nedgrävd i skogen med dina långa naglar el nå sånt - skämt you know mä flakmoppe smart tänkt!
Citera
2011-08-20, 16:37
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Men instinktivt så känns han inte som någon realistisk kandidat här. Han verkade inte hysa något agg emot Marina, och inte heller så kändes han fixerad vid henne. Fysiskt sett så kanske han skulle kunna hantera en kropp i Marinas storlek, men... Nää, jag tror inte alls att han ligger bakom hennes försvinnande.

Det tror inte jag heller. Och är det rätt person jag hittat via Ratsit så skall han vara 70 år.

Citat:

Men gubben hamnade väl i chock då han såg henne och blev oförmögen att röra sig. Han kanske runkade samtidigt så det blev svårt att gå? Jag vet inte, men sådana här glutt-gubbar tycker jag det vimlar av.

Är man deprimerad så kan det ta sig olika uttryck, men vad jag har förstått så har han varit en kuf så länge grannarna känt honom. Och underlig har alla tyckt att han var, men kanske mer åt byfånehållet.
Senast redigerad av rubbergirl 2011-08-20 kl. 16:46.
Citera
2011-08-20, 16:44
Bannlyst
På sidan 111 kan man läsa att en narkotikahund fann narkotika i huset.
Kanske cannabis inköpt i Stora höga?
Senast redigerad av Mariooo 2011-08-20 kl. 16:51.
Citera
2011-08-20, 17:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
På sidan 111 kan man läsa att en narkotikahund fann narkotika i huset.
Kanske cannabis inköpt i Stora höga?
Ingen vet. Polisen glömde skriva beslagsprotokoll och analysera det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in