Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ni som är så skeptiska mot min teori, förklara för mig:
Varför fanns det inget blod på tapeten?
Varför gjorde inte FS sig av med resårbottnarna?
Hur kunde FS undvika att skapa fläckar på resårbotten med den blodindränkta bäddmadrassen, när labbet inte klarade det?
Det känns väldigt lönlöst att spekulera kring detta då det inte finns ett minsta tecken på att MJ fortfarande är i livet.
Flera av oss tror att FS skjutit genom en kudde. Dessutom har han haft flera dagar på sig att städa. Du skrev tidigare något om att skjuta genom ett djur...det finns inget djurblod heller.
Prio 1 denna natt var för FS att göra sig av med kroppen och bilen. Känns lägligare att diskutera om han trots allt använt MJ:s bil i detta syfte. Han kan ha tänkt, skitsamma om det blir någon blodbesudling, det är ju hennes bil.
Han ställer sen bilen där den hittas och tar sig hem
Jag kan tänka mig att han blir lika förvånad/chockad som nuvarande hyresgäst när han upptäcker blodet även på resårmadrasserna. Vad ska han göra? Marinas bil är redan bortkörd och de går absolut inte in i Lupon. Att elda upp dem är nästan omöjligt. Det ryker som fasen av madrasser och lämnar spår.
Mitt i sommaren är det ofta eldningsförbud också.
Vad har han för val? Be någon om hjälp att frakta bort madrasserna? Eller att dölja blodet så gott det går och hoppas på att han kan fixa det senare?
Kan till och med vara så att han medvetet försökte lufttorka madrasserna för att undvika lukt.