2011-08-20, 17:25
Medlem
Disponentens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Han kanske tyckte M hade ett underligt beteende, därav sin nyfikenhet. Området var ju lyhört och enligt F så kunde saker hända på tomten när M tagit ut sina dynor.

Jo, så kan det kanske ha varit.

Men Marina ägnade inte en endaste sekund åt att punktmarkera honom, vilket hon uppfattade att han gjorde så fort hon var ute i trädgården.

Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Det tror inte jag heller. Och är det rätt person jag hittat via Ratsit så skall han vara 70 år.

Men gubben hamnade väl i chock då han såg henne och blev oförmögen att röra sig. Han kanske runkade samtidigt så det blev svårt att gå? Jag vet inte, men sådana här glutt-gubbar tycker jag det vimlar av.

Är man deprimerad så kan det ta sig olika uttryck, men vad jag har förstått så har han varit en kuf så länge grannarna känt honom. Och underlig har alla tyckt att han var, men kanske mer åt byfånehållet.

Åldern kan mycket väl stämma. Det var en äldre man och normallång om jag minns rätt. Jag tror faktiskt att Marina har sett honom rulla sitt skinn, så det skulle inte förvåna mig det heller. Hormonerna lär ju inte avta med stigande ålder, oavsett vad vetenskapen säger.. Kuf var han absolut. Det är nog bara förnamnet..
Citera
2011-08-20, 17:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ingen vet. Polisen glömde skriva beslagsprotokoll och analysera det.

Jag förstår inte en grej...på samma sida 111 har SKL undersökt tandtråd som INTE kommer ifrån Laurell, Sandell eller Svensson vars sekret fanns på ett vykort. Har dessa tre spottat på ett vykort och även haft möjlighet att använda MJ:s tandtråd? Vad är detta?? Även MJ:s tandborste har de då haft tillgång till men inte använt. FUP 112
Senast redigerad av Mariooo 2011-08-20 kl. 17:57.
Citera
2011-08-20, 18:30
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disponenten
/.../ Åldern kan mycket väl stämma. Det var en äldre man och normallång om jag minns rätt. Jag tror faktiskt att Marina har sett honom rulla sitt skinn, så det skulle inte förvåna mig det heller. Hormonerna lär ju inte avta med stigande ålder, oavsett vad vetenskapen säger.. Kuf var han absolut. Det är nog bara förnamnet..
Håller du det för troligt att MJ skulle ha bett FS att hålla sig ur vägen en hel natt så att hon skulle få ha "tysken" för sig själv..? - Den här mystiske nattlige gästen är ju bara påhittad av FS för att ge en annan person tid och möjlighet att ta död på MJ; förslagsvis någon av hennes många konstifika nätkontakter. Och snäll som han är så åker han till sin mormors grav och övernattar sedan i en kall bil, för att framemot morgonkvisten stanna till på en parkeringsficka en stund för att inte riskera att komma hem för tidigt och störa MJ och hennes sällskap. - Förstår inte hur någon kan ha mage att misstänkliggöra en sådan ädel och storsint person som FS visat sig vara. Till och med MJ skriver i ett brev till honom att han är en fin människa som hon önskar allt gott här i livet inkl. många oövervakade bankomatuttag.
Citera
2011-08-20, 18:30
Medlem
Har läst FUP och tråden, är ny här och närheten till Svartedalen gör mig intresserad. Har funnit något som inte har uppmärksammats här och det är mordvapnet, troligen den gamla pistolen från andra värdskriget, dessa pistoler var ganska svaga dög inte till självmord ens utan då var man tvungen att skuta sig i munnen eller örat för att genom skallbenet gick det inte. Mitt senario är, GM sköt M i huvudet när hon låg i sängen. Kulan studsade mot skallbenet och for in i väggen, M blev på sin höjd medvetslös men blödde inte. Andra skottet sköts då i lungtrakten och då skedde förblödningen under mycke kort tid. BO låg stilla och ingen eller obetydlig blodstänk uppkom. Förblödningen efter en lungträff är fullständig och därför inga spår av förflyttningen.
Citera
2011-08-20, 18:35
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Har läst FUP och tråden, är ny här och närheten till Svartedalen gör mig intresserad. Har funnit något som inte har uppmärksammats här och det är mordvapnet, troligen den gamla pistolen från andra värdskriget, dessa pistoler var ganska svaga dög inte till självmord ens utan då var man tvungen att skuta sig i munnen eller örat för att genom skallbenet gick det inte. Mitt senario är, GM sköt M i huvudet när hon låg i sängen. Kulan studsade mot skallbenet och for in i väggen, M blev på sin höjd medvetslös men blödde inte. Andra skottet sköts då i lungtrakten och då skedde förblödningen under mycke kort tid. BO låg stilla och ingen eller obetydlig blodstänk uppkom. Förblödningen efter en lungträff är fullständig och därför inga spår av förflyttningen.
Välkommen till Flashback!

Jag tror att blodet skulle ha kommit längre ner på sängen om hon hade skjutits i lungan. Och hur kunde benbiten hamna i skotthålet? Menar du att kulan slog bort en bit av pannbenet, men kunde inte gå igenom?
Citera
2011-08-20, 18:41
Medlem
Disponentens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Håller du det för troligt att MJ skulle ha bett FS att hålla sig ur vägen en hel natt så att hon skulle få ha "tysken" för sig själv..? - Den här mystiske nattlige gästen är ju bara påhittad av FS för att ge en annan person tid och möjlighet att ta död på MJ; förslagsvis någon av hennes många konstifika nätkontakter. Och snäll som han är så åker han till sin mormors grav och övernattar sedan i en kall bil, för att framemot morgonkvisten stanna till på en parkeringsficka en stund för att inte riskera att komma hem för tidigt och störa MJ och hennes sällskap. - Förstår inte hur någon kan ha mage att misstänkliggöra en sådan ädel och storsint person som FS visat sig vara. Till och med MJ skriver i ett brev till honom att han är en fin människa som hon önskar allt gott här i livet inkl. många oövervakade bankomatuttag.

Nej, det känns inte sannolikt alls. En övernattning i en bil i slutet av juli lär ju inte vara så särskilt kall, och det är väl inte omöjligt att han skulle kunna ha besökt graven där. Men efter att ha läst hela FUP så känns det nästintill otroligt att så skulle ha skett. Jag träffade som sagt inte Fredrik, och har bara min bild av honom efter att ha läst vad andra säger om honom. Det är minst sagt besvärande att han vid varje kritisk fråga ställer motfrågan: "Hur menar du?", och: "Jag förstår inte hur du menar.." Det är otroligt pressande att sitta i det läget som han gör, och skulle han mot all förmodan vara oskyldig, så måste det ha varit ett sant helvete att vara i hans sits det senaste året. Men jag är övertygad om att han är den skyldiga här. Den största och mest besvärande saken för honom, det är sovrummet och sängens placering. Alltså, att han bott i huset och påstår att någon annan kommit in där och ställt till med det som upptäckts - blod och förmodat skotthål..
Citera
2011-08-20, 18:56
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Vad var det för typ av vapen som hittades i Ms rum?

Edit: Hittade på s. 110
I den vänstra av garderoberna anträffas ett kulvapen (G43). Vapnet
ligger nederst i garderoben bakom en korg. Vapnet är delat så att kolv och pipa ligger
var för sig.
Senast redigerad av Tulpanpernilla 2011-08-20 kl. 19:51.
Citera
2011-08-20, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
En perfekt kandidat för FS att försöka kasta skulden på? Stod huset tomt hela sommaren kan FS rotat runt där och hittat någon reservnyckel under någon blomkruka eller så.
Det kanske skulle ta ett år innan någon hittar MJ. Pistolen kanske finns där också?

Det märkliga e ju att han inte försöker kasta skuld på en enda käft - vore ju rätt smart annars - men han har ju inte ens sökt nyttja sin exdominanta dams lägning eller hur?
Citera
2011-08-20, 19:12
Medlem
Citat:
Ingen vet. Polisen glömde skriva beslagsprotokoll och analysera det.

VAAAAA? ERESÅ? VA HAN O HANDLA SOM HAN SA????
Citera
2011-08-20, 19:14
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JANNE.GILJOTIN
VAAAAA? ERESÅ? VA HAN O HANDLA SOM HAN SA????
Det kom antagligen inte med i FUP:en därför att han är inte åtalad för narkotikabrott.
Citera
2011-08-20, 19:19
Medlem
Citat:
Det kom antagligen inte med i FUP:en därför att han är inte åtalad för narkotikabrott.

va säger man? Ett av Fiddes försvarskort va ju de att han va o tjacka grejer...me dessa poliser e de värdelöst oavsett om han blir dömd el inte dömd vi kommer allri få veta oman gjort att el om de e nån annan, de gör ju allt fel
Citera
2011-08-20, 19:19
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:

Narkotikan resulterade väl i ett separat mål?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in