2011-09-19, 21:26
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Det var intressant, är det i Stenungsund eller i Sollebrunn?
Tio mil från Stenungsund, skriver han. Kan vara Alingsås, ligger 10 mil snabbaste vägen, 7,5 mil kortaste vägen från Stenungsund, enligt Eniro.
Citera
2011-09-19, 21:26
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hur gick det? Jag antar att ni inte hittade M eftersom vi inte har sett något på löpsedlarna. Men gjorde ni några iakttagelser? Var tittade ni? Kollade ni granntomten?

Faktiskt så saknas både jjagare och Lapidus efter detta inlägg.

Är det dags med ny skallgångskedja i området, tro?
Citera
2011-09-19, 21:30
Medlem
Boobies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Hur menar du nu, hemma i sovrummet?

Vad skulle grannarna säga?

Och ett grishuvud är betydligt kraftigare än ett kvinnohuvud.
Nja, skulle väl inte rekommendera hemmet som testplats, men grannar gillar att ha något att gotta sig i, du gör säkert någon lycklig. Och givetvis är en grisknopp kraftigare, men det kunde ge en fingervisning om hur vapnet beter sig vid träff med ben.
Citera
2011-09-19, 21:33
Medlem
Läste igenom alla förhör igen med FS. Ja, vad ska man säga. Killen gör ju verkligen allt för hjälpa till att hitta hans förra flickvän. Sympatiskt. Han hakar upp sig på ett ställ om att hålet är 23 cm ovan för sängen. Sida 1104 FUP. Intressant att han blir så pratsugen om just det.

Vad tror ni kommer krävas för att få till en fällande dom?
Funderar kring om en kropp kan räcka då det är svajig och svårtolkad teknisk bevisning.
Beror förstås vad man hittar på den. Känns som det kan bli svårt. Vad säger ni?
Citera
2011-09-19, 21:34
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boobie
Nja, skulle väl inte rekommendera hemmet som testplats, men grannar gillar att ha något att gotta sig i, du gör säkert någon lycklig. Och givetvis är en grisknopp kraftigare, men det kunde ge en fingervisning om hur vapnet beter sig vid träff med ben.

Jag som precis hörde med frugan om hon kunde ställa upp.

Jag har dock inget vapen som är 70 år gammalt och amunitionen var väl lika gammal den. Så tror det blir svårt att få någon bra jämförelse.
Citera
2011-09-19, 21:40
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Hur gick det? Jag antar att ni inte hittade M eftersom vi inte har sett något på löpsedlarna. Men gjorde ni några iakttagelser? Var tittade ni? Kollade ni granntomten?

Vi var ute i Söndags och jag tänker varken berätta vart vi var och om vi gjorde några "fynd" / iakttagelser tyvärr. .....
Om vi mot förmodan skulle ha hittat något så är det endast Herr blå som får reda på detta, anledningen e enkel FS skall inte få reda på något som han kan hitta på någon otrolig historia om. Jag tillhör en av dem som tror att han är skyldig.
Citera
2011-09-19, 21:43
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
Vi var ute i Söndags och jag tänker varken berätta vart vi var och om vi gjorde några "fynd" / iakttagelser tyvärr. .....
Om vi mot förmodan skulle ha hittat något så är det endast Herr blå som får reda på detta, anledningen e enkel FS skall inte få reda på något som han kan hitta på någon otrolig historia om. Jag tillhör en av dem som tror att han är skyldig.
Du kan väl tala om om ni tittade på granntomten?
Citera
2011-09-19, 21:45
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Du kan väl tala om om ni tittade på granntomten?

Kanske, kanske inte
Citera
2011-09-19, 21:48
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Kanske, kanske inte

Jaha, du kan väl åtminstone tala om ifall ni hittade till granntomten?

Och om trädgården var i välansat skick.
Citera
2011-09-19, 21:50
Medlem
Boobies avatar
Citat:
Jag som precis hörde med frugan om hon kunde ställa upp.

Jag har dock inget vapen som är 70 år gammalt och amunitionen var väl lika gammal den. Så tror det blir svårt att få någon bra jämförelse.

Modigt att be frugan , men visst har du rätt, svårt att få till en rättvis jämförelse, och en mänsklig hyfsat färsk skalle med mjukdelarna kvar på kan vi nog se oss i månen efter..
Citera
2011-09-19, 21:51
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Jaha, du kan väl åtminstone tala om ifall ni hittade till granntomten?

Och om trädgården var i välansat skick.

Vet vart den e men var inte där .
Citera
2011-09-19, 21:53
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Vet vart den e men var inte där .

Jag skrev fel, skulle ha varit tittade till.

Okej, så ni var aldrig där. Då vet vi fortfarande inte om grannen varit där i år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in