2011-08-20, 15:09
Medlem
FetFulElaks avatar
Tänkte på en sak... det här huset ligger lite ensligt eller? Det är inte kommunalt VA? Om så inte är fallet - har man kollat septiktank e.d.? Det finns ju lite olika lösningar här: en tank som samlar upp all skit och som tömmes varannan månad, eller någon form av kammarbrunn, där avfallet ibland komposteras i form av maskar/bakterier... i vilket fall, så skulle en kropp lätt lösas upp där på ett par månader (och hundar skulle inte känna någon lukt).
Citera
2011-08-20, 15:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Denna granne kan ha en flakmoped...

Du med din flakmoped.. Till den grannen behövs ingen flakmoped. Det är knappt det behövs pirra, eller säckakärra är bäst att skriva ifall någon skåning läser..
Citera
2011-08-20, 15:47
Medlem
Quarrels avatar
FUP sid 134:
Citat:
Bostadshuset sett från snickarboden. På Bosatdshuset gavel finns en lucka in till en vind. Luckan nås från taket på förrådsdelen.
Nye hyresgästen, FUP sid 532:
Citat:
Polisen borde kolla vinden.
Polisen har inte kollat vinden.
Citera
2011-08-20, 15:48
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Du med din flakmoped.. Till den grannen behövs ingen flakmoped. Det är knappt det behövs pirra, eller säckakärra är bäst att skriva ifall någon skåning läser..

Jag försöker bara hitta ett lämpligt transportmedel ifall Marina skulle ligga i skogen bakom huset. Ett transportmedel med lämplig hjulbredd dessutom. Skottkärra är alldeles för knepigt, likaså säckakärra

Visst är det väl konstigt ändå att offret tänkt på att bli mördad? Om hon verkligen yttrat detta att FS skulle gömma henne på en snårig, djungelliknande plats i skogen?
Tänker även på Linda Chen. MA ska ju ha "skojat" och sagt att "nu kanske jag mördar dig och får ut livförsäkringen". Underligt sätt att "skoja" på speciellt när det kort tid efter händer
Citera
2011-08-20, 15:52
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
FUP sid 134:

Det är tamebaske mej skandal. Kling och Klang måste vara smarta i jämförelse. I det här fallet måste det vara Ding och Dum som varit i tjänst!
Citera
2011-08-20, 15:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Det är tamebaske mej skandal. Kling och Klang måste vara smarta i jämförelse. I det här fallet måste det vara Ding och Dum som varit i tjänst!

Har dom inte kollat vinden så har de säkert inte kollat grannhuset?
Citera
2011-08-20, 16:00
Medlem
Disponentens avatar
Citat:
PS. Det är Disponenten som berättar om honom. DS
https://www.flashback.org/p24872713#p24872713
https://www.flashback.org/p24663949#p24663949

Citat:
Men någon gång förra sommaren bör han ha varit där. Vittnet som berättade om den silvriga bilen som körde upp mot FS och M berättade också om en bil som körde till Leif Svensson samma dag. Hon ser 144:an från sin bostad, men inte den Leif du trodde att hon pratade om.

Varför blev inte Leif förhörd? Har han gjort slag i saken och begått självmord? I så fall bör han stått antecknad som avliden i FUP:en. Har polisen klantat sig igen?

Ja, det är allt lite märkligt att inget avseende har lagts på "tysken". Marina omnämnde honom just som tysken, och han bröt tydligen på tyska och var väldigt märklig i sitt beteende. Vissa gånger så låtsades han som inget även om Marina vara bara några meter ifrån honom, och andra gånger så smög han runt i buskaget och försökte att få en liten glimt av den helnakna och solbadande Marina.

När hon någon gång talade med honom så lät han allt som oftast genomdeprimerad och han verkade vara helt utan livslust. Marina var rejält orolig för honom då och då, och hon frågade även mig ibland om jag hade sett till honom när jag kom dit. Hon skämtade med mig och sade att hon inte skulle bli förvånad om han skulle skjuta sig själv i stugan..

Jag såg honom själv kanske vid ett eller två tillfällen, men kan ändå inte för mitt liv beskriva honom till utseendet tyvärr. Inte mer än att han inte hade något avvikande eller uppseendeväckande utseende som fick mig att lägga honom särskilt på minnet. Hoppas att polisen haft någon kontakt med honom, eller på annat sätt vet vad som hänt, med tanke på hans starka uttalade suicidala tankar. Jag hoppas och förutsätter att polisen har dragit i alla tänkbara trådar där.
Citera
2011-08-20, 16:05
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Har dom inte kollat vinden så har de säkert inte kollat grannhuset?
Nej, det har de inte. De får inte gå in utan fastighetsägarens eller hyresgästens tillåtelse, och det finns ingenting skrivet om det.
Citera
2011-08-20, 16:06
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
FUP sid 134:

Men de måste de väl ha gjort? Teknikerna vände ju på varenda tegelpanna. Eller letade de efter ingången till vinden?
De missade sängen så allt är väl möjligt.
Citera
2011-08-20, 16:07
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disponenten
Ja, det är allt lite märkligt att inget avseende har lagts på "tysken". Marina omnämnde honom just som tysken, och han bröt tydligen på tyska och var väldigt märklig i sitt beteende. Vissa gånger så låtsades han som inget även om Marina vara bara några meter ifrån honom, och andra gånger så smög han runt i buskaget och försökte att få en liten glimt av den helnakna och solbadande Marina.

När hon någon gång talade med honom så lät han allt som oftast genomdeprimerad och han verkade vara helt utan livslust. Marina var rejält orolig för honom då och då, och hon frågade även mig ibland om jag hade sett till honom när jag kom dit. Hon skämtade med mig och sade att hon inte skulle bli förvånad om han skulle skjuta sig själv i stugan..

Jag såg honom själv kanske vid ett eller två tillfällen, men kan ändå inte för mitt liv beskriva honom till utseendet tyvärr. Inte mer än att han inte hade något avvikande eller uppseendeväckande utseende som fick mig att lägga honom särskilt på minnet. Hoppas att polisen haft någon kontakt med honom, eller på annat sätt vet vad som hänt, med tanke på hans starka uttalade suicidala tankar. Jag hoppas och förutsätter att polisen har dragit i alla tänkbara trådar där.
Är "tysken" i det skick så att han skulle orka gömma en kropp?
För mig låter det väldigt långsökt att en granne kan hitta så bra i Ms hus så att personen lyckas dölja blodspår med inkontinensskydd.
Må mannen vara nyfiken på nakna kvinnor och det är han nog inte ensam om.

Om han inte finns i fupen så kanske hans förhör finns i slasken.
Det är isf bara att begära ut förhör med honom från polis. Tippar på att det inte är många sidor och då kostar det inget.
Citera
2011-08-20, 16:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Men de måste de väl ha gjort? Teknikerna vände ju på varenda tegelpanna. Eller letade de efter ingången till vinden?
De missade sängen så allt är väl möjligt.
Det står inte ett ord om det i FUP:en. Det finns bild på krypgrunden, så varför inte vinden?
Citera
2011-08-20, 16:10
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disponenten

Jag tycker hans smygande mer låter som ett "normalt" beteende för en man i hans ålder. Det vore mer konstigt om han inte försökte få sig en titt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in