Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men någon gång förra sommaren bör han ha varit där. Vittnet som berättade om den silvriga bilen som körde upp mot FS och M berättade också om en bil som körde till Leif Svensson samma dag. Hon ser 144:an från sin bostad, men inte den Leif du trodde att hon pratade om.
Varför blev inte Leif förhörd? Har han gjort slag i saken och begått självmord? I så fall bör han stått antecknad som avliden i FUP:en. Har polisen klantat sig igen?
Ja, det är allt lite märkligt att inget avseende har lagts på "tysken". Marina omnämnde honom just som tysken, och han bröt tydligen på tyska och var väldigt märklig i sitt beteende. Vissa gånger så låtsades han som inget även om Marina vara bara några meter ifrån honom, och andra gånger så smög han runt i buskaget och försökte att få en liten glimt av den helnakna och solbadande Marina.
När hon någon gång talade med honom så lät han allt som oftast genomdeprimerad och han verkade vara helt utan livslust. Marina var rejält orolig för honom då och då, och hon frågade även mig ibland om jag hade sett till honom när jag kom dit. Hon skämtade med mig och sade att hon inte skulle bli förvånad om han skulle skjuta sig själv i stugan..
Jag såg honom själv kanske vid ett eller två tillfällen, men kan ändå inte för mitt liv beskriva honom till utseendet tyvärr. Inte mer än att han inte hade något avvikande eller uppseendeväckande utseende som fick mig att lägga honom särskilt på minnet. Hoppas att polisen haft någon kontakt med honom, eller på annat sätt vet vad som hänt, med tanke på hans starka uttalade suicidala tankar. Jag hoppas och förutsätter att polisen har dragit i alla tänkbara trådar där.