2011-08-17, 21:13
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Showme1
Att föräldrarna reagerar så starkt på att Ms bil är ren både in och utvändigt tyder iaf på att hon tvättar den högst sällan och att det då ska ha skett precis i samband med att hon försvinner känns osannolikt.

(Sid 406)
Citat:
Marinas mamma uppger att både hon och de övr. i familjen reagerade på att Marinas bil såg
så ren ut då de såg bild på den i tidningen.
Den var konstant väldigt smutsig på utsidan och inte heller städad och i ordning på insidan.
De brukade säga till henne att tvätta och städa bilen.
"Nu när jag kör på hennes väg så ser jag ju hur skitig min bil blivit väldigt snabbt.
Hennes bil var alltid så skitig och dan. På fotot som var i tidningen så var ju bilen tvättad och
fin tyckte vi det såg ut som."
Jag tror inte de såg hur bilen såg ut på insidan. Bilen kanske var renare än vanligt på utsidan, men väktaren, som såg den irl, ansåg den "brukssmutsig".
Citera
2011-08-17, 21:16
Medlem
Showme1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag tror inte de såg hur bilen såg ut på insidan. Bilen kanske var renare än vanligt på utsidan, men väktaren, som såg den irl, ansåg den "brukssmutsig".

Nej, men det står så =)

Vittnet som ska ha sett en man som liknar FS promenera vid 15.00tiden i riktning mot Golfbanan.

Hur stämmer det med där de bor. Ngn som kan sätta ut positionen på google earth? =)
Citera
2011-08-17, 21:20
Medlem
Citat:

Han var ju dessutom M:s kusin och borde väl tala sanning (om jag ej missuppfattat FUP som jag brukar)
Citera
2011-08-17, 21:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nej, men det står så =)

Vittnet som ska ha sett en man som liknar FS promenera vid 15.00tiden i riktning mot Golfbanan.

Hur stämmer det med där de bor. Ngn som kan sätta ut positionen på google earth? =)
Nej, det gör det inte, jag citerade FUP:en.

Golfbanan ligger utmed Svartedalsvägen från Spekeröd till Övre Röra.
Citera
2011-08-17, 21:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medeasdotter
Han var ju dessutom M:s kusin och borde väl tala sanning (om jag ej missuppfattat FUP som jag brukar)
Han är bekant med M:s kusin. Sid(FUP) 358.
Senast redigerad av Quarrel 2011-08-17 kl. 21:25.
Citera
2011-08-17, 21:22
Medlem
Showme1s avatar
Citat:
Nej, det gör det inte, jag citerade FUP:en.

Golfbanan ligger utmed Svartedalsvägen från Spekeröd till Övre Röra.

Ja fel av mig, syftade på:

"Den var konstant väldigt smutsig på utsidan och inte heller städad och i ordning på insidan.
De brukade säga till henne att tvätta och städa bilen."

Personligen tyckte jag inte att den var så stökig inuti heller... inge gräs eller grus, om man jämför med FS bil.
Citera
2011-08-17, 21:23
Medlem
Citat:
Att föräldrarna reagerar så starkt på att Ms bil är ren både in och utvändigt tyder iaf på att hon tvättar den högst sällan och att det då ska ha skett precis i samband med att hon försvinner känns osannolikt.

(Sid 406)

Förhöret med M Johansson (404) och hennes makes iakttagelser tycker jag iaf är rätt intressant... även om F då skulle ha varit klädd i kalsonger och t-shirt, men med den mängden blod så borde han ha klätt av sig.....

Ska kolla 404 men ang 406 kan man verkligen få bort lukten av död? Eftersom polisen säger att en likhund gick igenom bilen INNAN den tekniska undersökningen.
Citera
2011-08-17, 21:25
Medlem
Showme1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medeasdotter
Ska kolla 404 men ang 406 kan man verkligen få bort lukten av död? Eftersom polisen säger att en likhund gick igenom bilen INNAN den tekniska undersökningen.

Ja, eftersom hundar missat det tidigare så måste jag svara ja.
Citera
2011-08-17, 21:28
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ja, eftersom hundar missat det tidigare så måste jag svara ja.
Polisen kanske förväxlade hunden med en blindhund.
Citera
2011-08-17, 21:30
Medlem
Showme1s avatar
Citat:
Polisen kanske förväxlade hunden med en blindhund.

Ja troligt och blinda poliser med
Citera
2011-08-17, 21:33
Medlem
FetFulElaks avatar
Det här med att han sökt på Nejding och hans familj är ju lite märkligt - men ännu märkligare är att han inte kan/vill förklara hur och varför hans telefon befinner sig vid Brobacka när han påstår sig vara i Lilla Edt/Trollhättan och köper knark. Helt klart ljuger fanskapet - i och med att alla hatar honom (redan innan detta) så borde han ju kunna berätta vem han köpte knark av och därmed fria sig. Han kommer ALDRIG kunna slingra sig ur detta.
Citera
2011-08-17, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
Detta var min första spontana tanke... man experimenterar lite med rollspel... Marina ville känna själv hur det var att vara rädd eller undergiven... De tar fram pistolen för att RIKTIGT känna på det... och glömmer att den är laddad (efter provskjutningen i skogen) och... PANG. FS får panik och dumpar kroppen och låtsas som det regnar...

Mycket, mycket osannolikt att det förhöll sig så! Man kan ju riktigt se alla möjliga tecken på hur less Marina var på F. De grälade, han gjorde livet surt för henne och ingav inget hopp, dessutom hade de inte haft sex på typ år, då han var oförmögen till det. Till slut förpassades han till gästrummet i källaren, medan Marina gav sig ut på nätet och chattade med det manliga könet. Låter väl som att det långt ifrån höll på att hetta till mellan F och Marina tycker jag. Och näe, jag betvivlar att de hade "försoningssex". Det är mycket, mycket troligare att ett av alla deras gräl spårat ur och att den frustration hos F som under året byggts upp exploderade i ond, bråd död.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in