2011-08-07, 13:49
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saffy
Det är ju intressant..att frun liknar Mj. Jag tänker på vittnet som mötte bilen den där dagen, som var "säker" på att det var Mj..eller iallafall en kvinna som beskrevs som MJ.
Men då hade frun inte flyttat dit ännu.
Citera
2011-08-07, 13:49
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YONI
Var tog maskrosen vägen? Har svårt att förstå mig på unga tjejer som dras till skitstövlar.. som är bra mycket äldre än de själva?!

Bra att det händer något i fallet.. och hoppas innerligt att vi får mer klarhet i vad som har hänt Marina.

e här... å va har åldern me detta å göra...
Citera
2011-08-07, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
e här... å va har åldern me detta å göra...

En ung tjej som dras till en äldre "skitstövel" uppfattas av många som naiv mm...
Hur känns det för dig nu? Har du någon kontakt med F, eller vet du om något nytt har kommit fram? Man anser sig ju ha ett bra bevisläge, vet du vad de bevisen består i?
Citera
2011-08-07, 14:55
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orkidelisa
En ung tjej som dras till en äldre "skitstövel" uppfattas av många som naiv mm...
Hur känns det för dig nu? Har du någon kontakt med F, eller vet du om något nytt har kommit fram? Man anser sig ju ha ett bra bevisläge, vet du vad de bevisen består i?

ja, jag har kontakt med honom, å nej ja vet ingenting om vad det är för bevisning som finns...
Citera
2011-08-07, 17:00
Bannlyst
Alltså..har jag förstått det rätt att Marinas exkille, har stått skriven på adressen hela tiden? Och bor där nu tillsammans med frun som liknar Marina? Var de väldigt goda vänner?
Citera
2011-08-07, 17:08
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Alltså..har jag förstått det rätt att Marinas exkille, har stått skriven på adressen hela tiden? Och bor där nu tillsammans med frun som liknar Marina? Var de väldigt goda vänner?
De har inte stått skrivna på adressen hela tiden. De flyttade dit 101229.
Senast redigerad av Quarrel 2011-08-07 kl. 17:12. Anledning: Hittade datum
Citera
2011-08-07, 17:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
De har inte stått skrivna på adressen hela tiden. De flyttade dit i vintras, tror jag.

Man får väl anta att denna exkille till MJ är kollad ordentlig?
Citera
2011-08-07, 17:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
MJ:s ex fru skall tydligen vara väldigt lik MJ. Det var därför grannar runt omkring reagerade och tyckte det var olustigt att hon körde MJ:s bil - det såg ut som det var MJ själv som körde.Jag vet inte själv hur hon ser ut, men jag vet att de inte gillade MJ:s bil så de har kanske köpt en ny.

Å andra sidan kan ngn av systrarna hälsat på för de är goda vänner med paret i MJ:s hus.

Är det bekräftat att det var exets nya fru som körde bilen? I så fall, vad gjorde hon där när Marina försvann?
Eller det var kanske inte just det tillfället du menade?
Senast redigerad av Mariooo 2011-08-07 kl. 17:37.
Citera
2011-08-07, 21:37
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Är det bekräftat att det var exets nya fru som körde bilen? I så fall, vad gjorde hon där när Marina försvann?
Eller det var kanske inte just det tillfället du menade?

Jag har skrivit det tidigare i tråden, men den är ju ganska lång vid detta laget

Paret som bor i MJ:s hus (MJ:s ex + fru) använde sig av MJ:s bil då de flyttade dit. Grannar tyckte det var obehagligt att se ngn som var lik MJ köra hennes bil, men detta var i våras. Alltså inget som har med försvinnandet att göra.
Citera
2011-08-07, 21:58
Medlem
rubbergirls avatar
Eftersom det skall bli åtal så borde polisen ha stark bevisning + indiciekedja. De borde väl ha uteslutit att ngn annan än FS har kört MJ:s bil 28/7 på f.m. Och om det nu stämmer att det har hittats blod i bostaden kan inte MJ ha kört själv.
Citera
2011-08-07, 22:19
Medlem
Quarrels avatar
Eftersom åtal är på gång antar jag att många vill läsa FUP:en. Den kommer att kosta en slant. Ska vi dela på kostnaden? Någon köper sidorna 1-100, någon annan 101-200 etc, och så sätter vi ihop till en hel FUP, och delar ut till alla som är med.

Men hur gör vi det rent praktiskt?
Citera
2011-08-07, 22:25
Medlem
cheringens avatar
Vi gjorde en insamling i tråden om Örebro-Niklas. EN person samlade in pengarna och beställde FUP och distribuerade vidare till oss andra. Jag är gärna med och betalar min del för FUP igen....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in