2011-08-17, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Kan någon som är duktig på blod läsa analyssvaren från SKL i tilläggsfup 1 sid 4-5? Nu börjar jag bli fundersam. Det är visst "bara" blod från sydligaste kanten av den stora besudligen som talar extremt starkt för att det är MJ:s. Prover från den stora besudligen i övrigt, blodet mellan sängarna, på träregeln och blodet under sängen är inte alls så säkra? Vad kan det bero på?

Det är väl alla föredetta älskare? Kanske exmannens också ? Du är inte så dum du - jag hade svårt att förstå nåt av vad det stod i den där analysen - Kanske får Quarrel och övriga upprättelse snart!
Citera
2011-08-17, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Charmtrollet Quarrel till tjänst, inte med länk men med sidhänvisning(FUP), 539.

Tack för det! VEM säger detta? VEM har hon berättat det för? I brevet skriver hon ju till F.S att han vet mer om henne än någon annan.

Antagligen farsan hon ville puckla på
Citera
2011-08-17, 20:28
Medlem
rubbergirls avatar
En sak är lite märklig. FS använder internet väldigt mycket och han säger också i förhör att han surfar med sin laptop varje dag (FUP 990). När fhl frågar om han gjorde det även 27 + 28 juli så svarar FS ja, men sedan blir han osäker då fhl frågar specifikt om han använde den 27/7.
Inte heller finns det ngn registrerad trafik för den i FUP:en denna dag, inte förrän runt 12:30 dagen efter, 28/7.

Sista kontakten har MJ med ngn 00.55 vars IP leder till Mexico och som hon chattar med på engelska (FUP 543). Det står inte vart detta är mer än det finns med på hennes dators chattlogg. MSN? Polisen har försökt söka kontakt med mannen via hans hotmail, men ej fått svar.

Det underliga i kråksången är att FS inte verkar ha använt sin dator 27/7, och det tillhör inte vanligheterna. Var han verkligen hemma på kvällen och låg i soffan i vardagsrummet och kollade på TV, medan hon satt på samma ställe och mest surfade/chattade?
Citera
2011-08-17, 20:28
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medeasdotter
Tack för det! VEM säger detta? VEM har hon berättat det för? I brevet skriver hon ju till F.S att han vet mer om henne än någon annan.

Antagligen farsan hon ville puckla på
"Tidigare bekant med Marina".
Citera
2011-08-17, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
"Tidigare bekant med Marina".

Hade han krossat näsben??? Sorry of topic - kunde inte hålla mej -
Citera
2011-08-17, 20:34
Medlem
Motalas avatar
Citat:
Hade han krossat näsben??? Sorry of topic - kunde inte hålla mej -

Marina missade men kosta henne livet
Citera
2011-08-17, 20:37
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Har du rätt i - där finns en annan variant - en hårdhänt lek som gått snett? Fast antar det var F.S som skulle ha munbollen?
Detta var min första spontana tanke... man experimenterar lite med rollspel... Marina ville känna själv hur det var att vara rädd eller undergiven... De tar fram pistolen för att RIKTIGT känna på det... och glömmer att den är laddad (efter provskjutningen i skogen) och... PANG. FS får panik och dumpar kroppen och låtsas som det regnar...
Citera
2011-08-17, 20:49
Bannlyst
Citat:
Det är väl alla föredetta älskare? Kanske exmannens också ? Du är inte så dum du - jag hade svårt att förstå nåt av vad det stod i den där analysen - Kanske får Quarrel och övriga upprättelse snart!

Jag kanske tolkar provsvaren alldeles fel? men jag får det till att det mesta av blodet inte tillhör någon de jämfört med. Alltså varken MJ eller FS. När olika personer blod blandas tror jag inte de kan få fram rätt dna. Men det kanske finns någon bra förklaring på detta? Tycker det är konstigt att de inte fått in fler +4.
Citera
2011-08-17, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
En sak är lite märklig. FS använder internet väldigt mycket och han säger också i förhör att han surfar med sin laptop varje dag (FUP 990). När fhl frågar om han gjorde det även 27 + 28 juli så svarar FS ja, men sedan blir han osäker då fhl frågar specifikt om han använde den 27/7.
Inte heller finns det ngn registrerad trafik för den i FUP:en denna dag, inte förrän runt 12:30 dagen efter, 28/7.

Sista kontakten har MJ med ngn 00.55 vars IP leder till Mexico och som hon chattar med på engelska (FUP 543). Det står inte vart detta är mer än det finns med på hennes dators chattlogg. MSN? Polisen har försökt söka kontakt med mannen via hans hotmail, men ej fått svar.

Det underliga i kråksången är att FS inte verkar ha använt sin dator 27/7, och det tillhör inte vanligheterna. Var han verkligen hemma på kvällen och låg i soffan i vardagsrummet och kollade på TV, medan hon satt på samma ställe och mest surfade/chattade?

Mycket intressant! Önskar polisen hade sådana som dej , Q och Mariooo - hur det än är är det mycket som är in i ....märkligt och var finns hennes vänninnor? Hade hon inga alls? Varför band hon fast ett av F.S barn med silvertejp? Var det nåt hon själv varit med om som barn - hoppas vid Gud att polisen pratar med både barnen och hans exfru - hoppas också att att de inte experimnterat med hans barn den tanken är bara för mycket att tänka sej men både M och F.S tycks helt ha saknat normala gränser
Citera
2011-08-17, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Jag kanske tolkar provsvaren alldeles fel? men jag får det till att det mesta av blodet inte tillhör någon de jämfört med. Alltså varken MJ eller FS. När olika personer blod blandas tror jag inte de kan få fram rätt dna. Men det kanske finns någon bra förklaring på detta? Tycker det är konstigt att de inte fått in fler +4.

Bra uppmaning! Var är blodexpertisen??? detta är i sanning uppseendeväckande om det stämmer och skulle onekligen förklara varför iaf inte sängen är "fixad" mer...De borde kolla upp var sängen kommer ifrån från the very beginning...
Citera
2011-08-17, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl

Eller var han på kyrkogården menar du? Han borde ju ha haft mobilt bredband ändå
Citera
2011-08-17, 21:06
Medlem
Showme1s avatar
Att föräldrarna reagerar så starkt på att Ms bil är ren både in och utvändigt tyder iaf på att hon tvättar den högst sällan och att det då ska ha skett precis i samband med att hon försvinner känns osannolikt.

(Sid 406)

Förhöret med M Johansson (404) och hennes makes iakttagelser tycker jag iaf är rätt intressant... även om F då skulle ha varit klädd i kalsonger och t-shirt, men med den mängden blod så borde han ha klätt av sig.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in