2010-08-12, 03:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LikeAGlove
Hoppas för din och barnens skull - och för den delen Marinas - att det löser sig till det bästa. Har föresten barnen någon aning om vad som pågår?
De två stora vet att marina är borta och att pappa är hos polisen.
Stumpan är för liten. Barnen har kurator kontakt, sen det som hände med fredrik, och de har pratat med henne och mig. Barnen såg marinas bild på löpet.Det var så det kom fram till dem.
Citera
2010-08-12, 04:05
Medlem
Callass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NillanB
Tack.
Jag hoppas å Marinas familjs vägnar att hon är välbehållen.
Om hon inte är det så hoppas jag för barnens skull att det inte är Fredrik som gjort det.
De har tillräckligt utan att deras far ska va en mördare.
Ni här på forumet har hjälpt mig med det sista, ni har öppnat små dörrar till att det kan vara t.ex någon hon träffat på nätet, genom den info ni fått fram.
och det är jag jäkligt tacksam över. Så jag har ett litet hopp om att mina barn slipper det.

Citat:
De två stora vet att marina är borta och att pappa är hos polisen.
Stumpan är för liten. Barnen har kurator kontakt, sen det som hände med fredrik, och de har pratat med henne och mig. Barnen såg marinas bild på löpet.Det var så det kom fram till dem.

Ja, vad ska man säga... så fruktansvärt tragiskt.
Skulle vilja hitta ord nu... men det är läggdags sedan länge. Och hittar jag orden blir det nog ändå off topic för tråden.

Om Marina är död och om det är han som är inblandad i det så är jag övertygad om att du och dina barn kommer att klara er igenom det här utmärkt iaf. Faktiskt. Du är en riktig lejoninna, och att ha en sådan förälder att växa upp med är få förunnat.
Citera
2010-08-12, 04:57
Avslutad
Jag vet inte om det har tagits upp tidigare i tråden, men skulle det kunna vara ett hedersmord? Om hon nu kommer från en religiös skärgårdsfamilj så kanske hela BDSM-grejen, barnmisshandel, inneboende narkomaner osv inte faller i god jord..?
Citera
2010-08-12, 05:32
Medlem
MrBatess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disponenten
Modigt och mycket bra att du vill delge oss din syn på saken!

Jag tror att polisen har ett väldigt starkt mål här, förutom Marinas kropp. De är bergsäkra av olika okända anledningar att det är Fredrik som är gärningsmannen här. Att utredarna inte ens har kontaktat NillanB tyder ju på att det inte råder något uns av tvivel i saken. Nu återstår det att man ska finna Marinas kropp, vilket sannolikt kommer att ske inom någon vecka eller mindre. Att Fredrik eventuellt kommer att släppas nu på fredag är inget annat än en tillfällig "lösning". Han kommer att åka dit så att det visslar om det, även om han kan andas fri luft några dagar innan det är låset på för hans del igen.

Jag är inte fullt säker att detta ändå är/blir sanningen. Inte om polisinsatsen bygger på ett enda vittnesmål/utsaga, Marinas pappa. Tror ifs och hoppas polisen arbetar på en bredare front, än så.
(personlig hypotes)
Citera
2010-08-12, 05:42
Medlem
MrBatess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KristoferA
Jag vet inte om det har tagits upp tidigare i tråden, men skulle det kunna vara ett hedersmord? Om hon nu kommer från en religiös skärgårdsfamilj så kanske hela BDSM-grejen, barnmisshandel, inneboende narkomaner osv inte faller i god jord..?

Har haft på känn att det är något åt det hållet, men håller bara med, om denna del av din fundering: -"...kanske hela BDSM-grejen, barnmisshandel, inneboende narkomaner osv inte faller i god jord..."

+ att lägga till: en relation (historia/händelse(-r)) på senare tid, vi inte känner till här, mellan Marina och hennes far.
Citera
2010-08-12, 06:03
Medlem
MrBatess avatar
Har funderat på hur mycket en dator loggar eller släpper tempfiler efter sig när Marina konverserat på bdsm-siten och om den siten drivs i Sverige?. Om polisen hittat något där, så har de förhoppningsvis personligen besökt ägarna till siten, för att kontrollera när den personen hon konverserade senast med... registrerade sig på siten.

Skulle den här personen var en "nyregistrerad" användare typ någon månad bakåt... så har hon nog sprungit rakt in i en fälla, som stämmer med resten av det jag i mina tidigare inlägg.
Citera
2010-08-12, 06:30
Medlem
MrBatess avatar
Något jag dessutom hade gjort, om jag vore inom Polisen var att åtminstone göra en sak, även om man inte får "någon träff" direkt, men värt ett försök.

Tiden efter bankomatuttaget. Vilken tid kan man utifrån det köra bilen vidare till pendeln och vilken hinner man med. Inbillar mig att det går max ett tåg i halvtimmen till Göteborg.

Väl nere på centralstationen / nordstan kryllar det av kameror. Jag hade kollat kamerorna inne i Nils Ericssonsterminalen (centralstationen) varifån bussar går mot olika kommuner utanför Göteborg. Lång vänthall mitt i terminalen, hon kanske satt där på en bänk. Om inte, hon skulle till Göteborg stad, då är det nästan lättare ändå, hon går snabbt igenom centralstationen mot nordstan först eller halvvägs igenom för att ta lokalbuss/spårvagn mot Hisingen.

passus är bara, om hon tog den kortaste vägen mot spårvagnshållplatsen drottningtorget, alltså inte in i centralstationen, då lär hon inte ha fastnat i någon kamera.
Citera
2010-08-12, 07:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Du får gärna tvivla
NillanB! Välkommen till tråden.

Jag vet vad barnens mamma heter, och Ditt nick kan mycket väl komma från namnet. Det är osannolikt att ett sådant nick, skapat mars 2009, skulle dyka upp som troll här. Du är barnens mamma, och jag tycker det är fantastiskt att Du kommer och delar med Dig av info.

Om Du har några foton på Fredrik som Du vill ha beskurna innan de publiceras hjälper jag gärna till med det. Skicka bilderna till quarrel[at]live.se. Vi tar gärna emot en bild framifrån.

Vittnet i Aftonbladet, som såg en vandrare på vägen, beskrev denne som 1,75 med mörkt hår. F är mycket längre, och det långa håret skulle ha varit så iögonenfallande att vittnet inte kan ha missat det. Det är alltså inte troligt att det var F som vittnet såg.
Citera
2010-08-12, 08:38
Medlem
ulricehamnstjejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktordliszt
Tack, tack, för stöd i min teori som jag ventilerat och fått mothugg gentemot på småtimmarna. Rimmar illa med annat än fake.
Ja det är det jag tycker också. Inte skulle jag outa barnen i "Littorinstil" och t.o.m. med foto, h-n skriver även att h-n inte är så bra på datorer men kan ändå sätta ut ett foto utan problem...
Dessutom medge att Fredrik INTE drar sig för att slå kvinnor och så fänga ut honom och hans liv, drogvanor m.m. Nä, nä det stämmer inte på nåt sätt...
Citera
2010-08-12, 08:43
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Att FS nekar till allt som inte går att bevisa framkom i målet 2008. Men det kom samtidigt fram en bild av honom som mycket ångerfull - han mådde så dåligt av det han gjort att han började droga igen efter något/några års uppehåll. Har han fortsatt under de senaste två åren? Vilka droger använde FS förutom cannabis?
När jag läste det här var min första tanke att han måste vara mycket manipulativ. Hittar alltid något att skylla på för att börja med droger. Tycker synd om sig själv för att han har åkt fast - inte för vad han har gjort mot barnen.

Samtidigt vill han inte träffa barnen som bestraffning mot dem för att de har skvallrat. Han verkar vara en helt störd person.
Citera
2010-08-12, 08:44
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Jag är mamma till alla barnen.
Fredrik har inte bott hos mig sen 2005.
När han berättade för mig att han träffat Marina nämnde han hennes pengar om och om igen, som om det var hennes främsta kvalite.
Fredrik är väldigt manipulativ, hon tyckte nog synd om honom och så fick han bo kvar.
Jag "tyckte synd" om honom i 10 år och lät honom bo hos mig när han inte hade tak över huvudet, men jag fick åtmindstonne tre underbara barn som tack
Bekräftar att han är manipulativ och försöker få medlidande.
Citera
2010-08-12, 08:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ulricehamnstjej
Dessutom medge att Fredrik INTE drar sig för att slå kvinnor och så fänga ut honom och hans liv, drogvanor m.m. Nä, nä det stämmer inte på nåt sätt...

Tja, kan väl finnas olika anledningar till att hon skulle vilja svartmåla honom. Ex-sambon (och den försvunna kvinnan) är väl - om jag förstår det hela rätt - båda dömda för att ha misshandlat hennes barn..?

Om någon skulle misshandla mina barn skulle jag inte ha något gott att säga om dem. Jag skulle inte ens hålla det för osannolikt att våldsverkarna skulle kunna råka illa ut en tid senare. Karma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in