2011-08-14, 16:10
Medlem
hon kan ha suttit på sängen, gm har skjutit henne rakt i huvudet varpå hon faller ihop där den stora blodbesudlingen är.

alt om det är iscensatt så kan hon ha tappat sig på blod en tid innan.

snacket om att han inte skulle våga köra bil med kroppen i bilen på dagen. och att han skulle vara rädd att köra utan körkort.

han körde ofta utan körkort, påverkad eller inte. och det är ju lugnare att köra på dagen än på natten. hur ofta blir man stoppad på dagen kontra natten.

vet detta då jag och fredrik haft denna diskution innan.

jag vidhåller min teori. har fidde gjort det så tror jag han har kört kroppen till havet, snott en båt, åkt ut och dumpat henne där det är djupt, lagt tillbaka båten och åkt därifrån.

ang hans fladdriga kroppsspråk.. sån är han jämt. och att han håller ögonkontakt när man pratar. ja det hade jag med gjort oavsett om jag ljög eller talade sanning.han har ju behov att övertyga oavsett om han talar sanning eller ljuger.

folk verkar tro att han är dum i huvudet vilket är helt fel. han är uträknande och lugn (jag vet då jag varit med honom i pressade situationer. inga som denna men ändå psykiskt pressade. Han är inte vassaste kniven i lådan men lång ifrån den slöaste. Har han haft ihjäl hundar och katter så har han ju ändå en vana att ha ihjäl levande varelser som folk saknar förr eller senare. menar att han har ju haft tid att träna. sedan vet man ju inte om han kan ha gjort ngt sånt här innan? han kanske sköt henne utan att känna ngt. tog god tid på sig och stuvade undan kroppen. det som för mig talar mest för att han INTE har gjort det är att madrasserna är kvar. hade han gjort det så hade han sett till att få bort dom till vilket pris som helst. om han så skulle behöva elda ner hela huset.

jag försvarar ingen men återigen man är oskyldig tills motsatsen är bevisad
Citera
2011-08-14, 16:13
Medlem
The.other.sides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelbrot
Jag kan ha fel men tror inte Marina har sovit strax innan hon blev skjuten. Hon kan mycket väl ha suttit i sängen med täcket omkring sig och bett för sitt liv. Vad är det som motsäger detta och det förslag på placering av Fredrik som jag nyss gav? Jag tror att man något kan rekonstruera deras positioner ballistiskt med hjälp av kulhålets riktning in i väggen (om väggen är tillräckligt tjock och hålet inte är sargat, vill säga).
Hon kan mycket väl ha suttit eller varit på väg att resa sig när GM sätter pistolen mot hennes huvud. Det borde man kunna få en indikation på hur det ligger till med hjälp av kulhålet.
Citera
2011-08-14, 16:13
Medlem
essohasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Bra experiment. Tack för det.

Bedömer du det som möjligt att FS kan ha skjutit kärran ett par hundra meter in i skogen, utom hörhåll, för att senare hämta den med fyrhjuling?
Inte skjutit, i så fall dragit den bakom sig. Detta är jävligt kraftödande i skogsterräng, även över en äng eller åker tar krafterna fort slut.

Jag bedömer det inte som omöjligt, däremot osannolikt.
Citera
2011-08-14, 16:15
Medlem
RetroPixels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siggemask

jag försvarar ingen men återigen man är oskyldig tills motsatsen är bevisad

oh please!
Ingen kan på fullt allvar tro något annat än Fredrik är skyldig.
Citera
2011-08-14, 16:16
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motala
Så om Advokaten lanserar din teori och han går fri. Hur ställer du dig till det?

mvh
/advokaten

off T
Du har lyckats hitta en utväg/MOP som får med alternativa möjligheter om än långsökta men fullt möjligt att det kan tänkas/ej uteslutas ha gått till
Det här scenariot kan vilken brännvinsadvokat som helst räkna ut. Jag tycker det är tillfredställande att en misstänkt går fri om det finns rimliga tvivel.
Citera
2011-08-14, 16:17
Medlem
The.other.sides avatar
Citat:

alt om det är iscensatt så kan hon ha tappat sig på blod en tid innan.
Eller så har en vampyr tappat henne på 2 liter blod men sen inte gillat smaken och spottat ut allt i sängen.

Snälla rara, kan vi hålla spekulationerna på en någorlunda seriös nivå?
Nej, Marina har inte "tappat sig själv på blod" som "mäster-detektiven" Quarrel föreslår. Fan vad trött jag blir...
Senast redigerad av The.other.side 2011-08-14 kl. 16:21.
Citera
2011-08-14, 16:18
Medlem
Zabina66s avatar
Citat:
Det är inte bevisat att hon sov. Motsatsen är inte heller bevisad.

Visst kunde han ha stått på andra sidan sängen, men det är längre från offret. Han kan också ha suttit, med större risk för att väcka offret.
Jag tror inte att hon sov.

Efter att ha läst alla förhör med berättelser om alla de övergrepp som han utsatt sina gamla ex för, så börjar man fundera. Han låg kanske över henne (med pistolen i höger hand) riktad från hennes öra med vinkel snett uppåt.

Våldtäkt som avslutas med avrättning.
Citera
2011-08-14, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RetroPixel
oh please!
Ingen kan på fullt allvar tro något annat än Fredrik är skyldig.

dumt att låsa sig på en teori. jag tror inget för jag vet inte. men det som talar emot för mig som kände honom är ju madrasserna...hade han gjort det så hade han aldrig lämnad kvar madrasserna. så dum är han inte.. då kan han ju lika gärna ta på sig det direkt...

det är enkelt att vara låtsas polis och läsa fup osv. men jag har läst den med och jag känner/kände fidde väl. addera det till fup så får du en annan syn...
Citera
2011-08-14, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The.other.side
Eller så har en vampyr tappat henne på 2 liter blod men sen inte gillat smaken och spottat ut allt i sängen.

Nej, Marina har inte "tappat sig själv på blod" som "mäster-detektiven" Quarrel föreslår. Fan vad trött jag blir...

ja det kan ju varit en vampyr =) eller en låtsas polis som tror han löst fallet och vägrar att se saker från alla vinklar.

jag säger varken bu eller bä..jag vädrar bara då jag kände honom och har varit med honom i flera påressade situationer.

så seriös nivå!? hur kan du ha det om någon du inte känner och när polisen gjort ett USELT arbete. du dömer på det...tur att du inte är polis!
Citera
2011-08-14, 16:25
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The.other.side

Om du hade läst min teori så handlar det inte om två liter blod.
Citera
2011-08-14, 16:30
Medlem
The.other.sides avatar
Citat:
ja det kan ju varit en vampyr =) eller en låtsas polis som tror han löst fallet och vägrar att se saker från alla vinklar.

jag säger varken bu eller bä..jag vädrar bara då jag kände honom och har varit med honom i flera påressade situationer.

så seriös nivå!? hur kan du ha det om någon du inte känner och när polisen gjort ett USELT arbete. du dömer på det...tur att du inte är polis!
Med de fakta som är kända i fallet så utesluter jag någon annan GM än Fredrik Svensson ja.
Och jag tycker det är oseriöst och larvigt att komma med teorier som att Marina själv har tappat sig på 2 liter blod och sen stuckit för egen maskin. Har man minsta lilla uns av sunt förnuft så inser man hur löjliga dessa "teorier" är.
Men det finns idioter här som pockar på uppmärksamhet och som drömmer om att hitta den där osannolika "genialiska" lösningen...
Citera
2011-08-14, 16:31
Medlem
The.other.sides avatar
Citat:
Om du hade läst min teori så handlar det inte om två liter blod.
Om du hade läst vad teknikerna säger så är det ca 2 liter blod som behövs för att lämna de spåren som de facto lämnades.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in