2011-08-16, 20:39
Medlem
Catings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Du kan läsa om det på sidan 66. Det är han Fred som tipsar..

Tack!
Citera
2011-08-16, 20:49
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Det är intressant det där med crossbanan..jag behöver hjälp med det där "Brobacka", heter området så där banan ligger?

Brobacka är i Alingsås. Furufjäll heter det där crossbanan finns.

(skrev fel namn först )
Senast redigerad av rubbergirl 2011-08-16 kl. 20:56.
Citera
2011-08-16, 20:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Brobacka är i Alingsås. Frufjället heter det där crossbanan finns.

Aha, Tack!
Citera
2011-08-16, 20:58
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Det är intressant det där med crossbanan..jag behöver hjälp med det där "Brobacka", heter området så där banan ligger?
http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?var=m%e5r%f6d

Om du hittar Måröd (tillhörande Stenungsund) så har du crossbanan nord-öst om denna plats... stället heter Furufjäll (gå in på satelitbild så ser du banan tydligt).
Citera
2011-08-16, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Brobacka är i Alingsås. Furufjäll heter det där crossbanan finns.

(skrev fel namn först )

...och här är lite info om crossbanan för den som vill se:

http://www8.idrottonline.se/StenungsundsMS/Foreningen/Arbetsrum/Furufjallsbanan/Informationombananvagbeskrivning/

Citera
2011-08-16, 21:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?var=m%e5r%f6d

Om du hittar Måröd (tillhörande Stenungsund) så har du crossbanan nord-öst om denna plats... stället heter Furufjäll (gå in på satelitbild så ser du banan tydligt).

Tack, jag hittade. Det finns otroligt mycket ställen att leta på där i krokarna..
Citera
2011-08-16, 21:24
Medlem
Showme1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Om du menar släpmärkena kan jag tänka att de kommer av skydden som användes för att skydda de nygamla (FS gamla) bäddmadrasserna tills blodet hade torkat.

Borde det då inte rimligen vara liknande släpmärken på skyddet?
Citera
2011-08-16, 21:28
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Showme1
Borde det då inte rimligen vara liknande släpmärken på skyddet?
Var står det? Sidnr, tack.
Citera
2011-08-16, 21:32
Medlem
Disponentens avatar
Vad gäller blodfyndet i Marinas sovrum, i FUP 258 (Sidan 272 i PDF-dokumentet), så minns jag att Marinas sovrum var betydligt varmare än så, och vidare så klagade Marina flera gånger på att det var så svårt att få till en bra ventilation där. Det var nästan alltid stekhett inne i hennes sovrum, även på vintern, så frågan är om man kan minska spannet mellan blodets disposition (när blodet hamnade i madrassen) och till dess att man gjorde fyndet. Mina gissningar är att temperaturen pendlade mellan 24-28 grader i hennes sovrum - sommar som vinter.
Citera
2011-08-16, 21:35
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disponenten
Vad gäller blodfyndet i Marinas sovrum, i FUP 258 (Sidan 272 i PDF-dokumentet), så minns jag att Marinas sovrum var betydligt varmare än så, och vidare så klagade Marina flera gånger på att det var så svårt att få till en bra ventilation där. Det var nästan alltid stekhett inne i hennes sovrum, även på vintern, så frågan är om man kan minska spannet mellan blodets disposition (när blodet hamnade i madrassen) och till dess att man gjorde fyndet. Mina gissningar är att temperaturen pendlade mellan 24-28 grader i hennes sovrum - sommar som vinter.
Menar du att blodet skulle ha kommit dit efter försvinnandet?
Citera
2011-08-16, 21:51
Medlem
Showme1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Var står det? Sidnr, tack.

Det är en fråga inte en hänvisning....
Citera
2011-08-16, 21:55
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Showme1
Det är en fråga inte en hänvisning....
Ok, jag läste fel. Det kan ha varit ett annat skydd som låg ovanpå sängbottnen och hindrade blodet från att sprida sig in i bäddmadrassen. Ett skydd som togs bort när blodet torkat och sängen arrangerades om med inkontinensskydd och filtar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in