2011-08-16, 18:36
Medlem
Rättegången ska tydligen ske under v. 34 och v. 35 i Uddevalla. Undrar om det är en öppen eller stängd rättegång... Nån som vet mer kanske?
Hade varit intressant att närvara.
Citera
2011-08-16, 18:40
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokko-Laban
Rättegången ska tydligen ske under v. 34 och v. 35 i Uddevalla. Undrar om det är en öppen eller stängd rättegång... Nån som vet mer kanske?
Hade varit intressant att närvara.

Som jag förstått det är det en öppen rättegång, men jag vet inte. (Pratade med en person på en advokatbyrå som hade tänkt närvara och som sade att den var öppen.)
Citera
2011-08-16, 19:15
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
Har man letat vid crossbanan? Där körde ju lastbilar med grus....

Citat:
Marina har berättat att Fredrik har anknytning till
crossbanan på något sätt. Fred kommer inte ihåg men antingen har han jobbat där eller så är
han uppväxt runt omkring där, dessutom har han kört hjullastare.
Fred läste att bilen var
hittad på en pendelparkering i närheten av bostaden. Om det är den i Stora Höga menar Fred
att cross-banan endast ligger ca 1-2 km från denna.
FUP:en

Citat:
Kristoffer tillfrågas om han känner till den motorcrossbana som ligger i området? Kristoffer
säger att han vet var den ligger och att den heter Frufjället. Kristoffer tror att de flesta som bor
i området vet att crossbanan finns där och var den ligger. Det körs en del tävlingar där. Just
för tillfället bygger man en ny bullervall däruppe, och lastbilar kör nu dagligen stora mängder
sten dit upp. På fråga om han vet vem som står för maskiner på crossbanan så säger Kristoffer
att ett företag som heter Taxus samarbetar med LBC Väst, och att det är de som ser till att
området sköts. Taxus har en hjullastare
som de kör med vid crossbanan och LBC Väst står
med lastbil.

Återigen: har man grävt vid denna bullervall? Marina kan ju ligga bland stenarna....

Misstänkt, är det, som katten sa...

EDIT:
Citat:
Har du jobbat på crossbanan?
Vilken crossbana?
Någon säger att du jobbat på en crossbana där i närheten.
Va?! Nu förstår jag ingenting. Finns det en crossbana i närheten?? Inte en aning. Det låter
jätteunderligt. Jag har sökt jobb på golfbanan, men det är något helt annat.

Fredrik själv känner ABSOLUT inte till någon crossbana
Senast redigerad av FetFulElak 2011-08-16 kl. 19:49.
Citera
2011-08-16, 19:53
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The.other.side
Om du hade läst vad teknikerna säger så är det ca 2 liter blod som behövs för att lämna de spåren som de facto lämnades.
Min teori går ut på att M har blött direkt på resårbotten, utan bäddmadrass. Det behövs inte alls så mycket som 2 liter blod till det, jag uppskattar 1-2 dl.

Jag har läst vad teknikerna skriver, FUP sid 272:
Citat:
Bäddmadrassen som vikts åt sidan höll en stor mängd blod, vilket noterades då blod rann innanför tyg och vadd och bildade en "pöl" inne i bäddmadrassen.
Stor mängd blod fanns kvar i madrassen, vilket betyder att det bara fanns lite blod kvar att hamna på resårbotten.

Sid 273:
Citat:
OBS fläck markerad med i bilden tillkom efter försöket då bäddmadrassen lades åt sidan och ansamlat blod rann ut pga tryck vid vikning av bäddmadrass.
Hur var det möjligt för FS att ta bort bäddmadrassen utan att åstadkomma sådana fläckar, om inte teknikerna lyckades?

Sid 274:
Citat:
En stor mängd blod (mer än 90 % av tillsatt volym) stannar i madrassen
Mitt antagande att fläcken på resårbotten skapades av 1-2 dl blod är alltså korrekt.
Citat:
Men förstår du inte att du gör dig själv till åtlöje med dina "teorier" (läs tokerier). Det är så orimligt så att man inte ens behöver bemöta dem (vilket jag iofs redan gjort tidigare), de faller ju på sin egen orimlighet. Dessutom är de faktiskt omöjliga rent tekniskt och biologiskt, men det verkar inte du kunna ta in.
Är det tekniskt och biologiskt omöjligt att M kan ha gått levande därifrån efter att ha blött 2 dl?
Citat:
Quarrel, det är därför det inte är bra med såna här idiotteorier i tråden. För oavsett hur idiotiska och omöjliga de är så är det alltid nån stackare (som den jag citerar) som luras att haka på. Resultat blir att tråden hamnar på villovägar och jag förstår ärligt talat inte varför du är så intresserad av att förstöra för oss som vill ha en SERIÖS diskussion.
Är det du som bestämmer vilka teorier, inom ämnet, som ska diskuteras?
Citat:
Jag har redan smulat sönder dina tokerier i tidigare inlägg, orkar ju inte göra om det varje gång herrn upprepar sina "teorier".
Var det så här du smulade sönder min teori?
Citat:
Han ger sig inte. Först tänkte jag att herrn ville provocera och testa bevisläget men att herrn egentligen inte menade allvar med tokerierna. Men nu börjar jag inse att Ni, Herr "Detektiv", verkar vara ute och cykla på riktigt och förpassar er härmed till avdelningen "Pajasar utan något som helst sunt förnuft och verklighetsförankring"
Eller så här?
Citat:
Kanske sitter herrn med skygglapparna på och då kan det bli jäkligt mörkt
Eller så här?
Citat:
Jo, alla indicier sammantaget gör att en alternativ GM kan uteslutas. Speciellt efterarbetet med sängen tycker jag är mycket graverande för FS.
Dina teorier och alt. scenarier är väldigt fantasifulla men knappast rimliga. Domstolen bör bortse från dylika teorier.
Har du överhuvud taget kommit med en seriös invändning mot min teori? Om inte, gör det nu. Jag vill se den krossad.
Citera
2011-08-16, 20:06
Medlem
Jag hittade Marina's gamla hemsida!

http://hem.passagen.se/wanga/

(man klickar på olika ställen i den animerade bilden för att gå vidare)

Citera
2011-08-16, 20:09
Medlem
Showme1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Sid 273:

Hur var det möjligt för FS att ta bort bäddmadrassen utan att åstadkomma sådana fläckar, om inte teknikerna lyckades?

.

Om man utgår ifrån att när polisen kom dit, den 2 augusti, och endast kontrollerade sovrummet (där sängen då var bäddad med ett överkast) ff hade kvar bäddmadrassen med Ms blod på.
Då kan man antyda att han efter att de åkt därifrån, förstått att de skulle komma tillbaka, då dragit av madrassen och där av då endast skapat de få släpmärken som syns.

Vad antar du att märkena är av?
Citera
2011-08-16, 20:10
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Mitt antagande att fläcken på resårbotten skapades av 1-2 dl blod är alltså korrekt.
Du är lite läskig, Quarrel, om jag ska vara ärlig... jag tror inte du tror detta själv, men för sakens skull: hur har Spekeröds Lady Dracula tappat sig själv på blod, tror du?
Citera
2011-08-16, 20:16
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Du är lite läskig, Quarrel, om jag ska vara ärlig... jag tror inte du tror detta själv, men för sakens skull: hur har Spekeröds Lady Dracula tappat sig själv på blod, tror du?
Det finns många olika sätt. Det verkar som om M inte var oförmögen att offra sig för att åstadkomma detta.
Citera
2011-08-16, 20:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Showme1
Om man utgår ifrån att när polisen kom dit, den 2 augusti, och endast kontrollerade sovrummet (där sängen då var bäddad med ett överkast) ff hade kvar bäddmadrassen med Ms blod på.
Då kan man antyda att han efter att de åkt därifrån, förstått att de skulle komma tillbaka, då dragit av madrassen och där av då endast skapat de få släpmärken som syns.

Vad antar du att märkena är av?
Om du menar släpmärkena kan jag tänka att de kommer av skydden som användes för att skydda de nygamla (FS gamla) bäddmadrasserna tills blodet hade torkat.
Citera
2011-08-16, 20:27
Medlem
Catings avatar
Sitter och läser i fup:en, och skulle behöva hjälp med en sak. Är det någon som kommer ihåg när ungefär de trodde att Marina köpte en båt till Fredric?
Citera
2011-08-16, 20:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cating
Sitter och läser i fup:en, och skulle behöva hjälp med en sak. Är det någon som kommer ihåg när ungefär de trodde att Marina köpte en båt till Fredric?

Du kan läsa om det på sidan 66. Det är han Fred som tipsar..
Citera
2011-08-16, 20:37
Bannlyst
Citat:
FUP:en

Återigen: har man grävt vid denna bullervall? Marina kan ju ligga bland stenarna....

Misstänkt, är det, som katten sa...

EDIT:

Fredrik själv känner ABSOLUT inte till någon crossbana

Det är intressant det där med crossbanan..jag behöver hjälp med det där "Brobacka", heter området så där banan ligger?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in