Citat:
Ursprungligen postat av The.other.side
Om du hade läst vad teknikerna säger så är det ca 2 liter blod som behövs för att lämna de spåren som de facto lämnades.
Min teori går ut på att M har blött direkt på resårbotten, utan bäddmadrass. Det behövs inte alls så mycket som 2 liter blod till det, jag uppskattar 1-2 dl.
Jag har läst vad teknikerna skriver, FUP sid 272:
Citat:
Bäddmadrassen som vikts åt sidan höll en stor mängd blod, vilket noterades då blod rann innanför tyg och vadd och bildade en "pöl" inne i bäddmadrassen.
Stor mängd blod fanns kvar i madrassen, vilket betyder att det bara fanns lite blod kvar att hamna på resårbotten.
Sid 273:
Citat:
OBS fläck markerad med i bilden tillkom efter försöket då bäddmadrassen lades åt sidan och ansamlat blod rann ut pga tryck vid vikning av bäddmadrass.
Hur var det möjligt för FS att ta bort bäddmadrassen utan att åstadkomma sådana fläckar, om inte teknikerna lyckades?
Sid 274:
Citat:
En stor mängd blod (mer än 90 % av tillsatt volym) stannar i madrassen
Mitt antagande att fläcken på resårbotten skapades av 1-2 dl blod är alltså korrekt.
Citat:
Men förstår du inte att du gör dig själv till åtlöje med dina "teorier" (läs tokerier). Det är så orimligt så att man inte ens behöver bemöta dem (vilket jag iofs redan gjort tidigare), de faller ju på sin egen orimlighet. Dessutom är de faktiskt omöjliga rent tekniskt och biologiskt, men det verkar inte du kunna ta in.
Är det tekniskt och biologiskt omöjligt att M kan ha gått levande därifrån efter att ha blött 2 dl?
Citat:
Quarrel, det är därför det inte är bra med såna här idiotteorier i tråden. För oavsett hur idiotiska och omöjliga de är så är det alltid nån stackare (som den jag citerar) som luras att haka på. Resultat blir att tråden hamnar på villovägar och jag förstår ärligt talat inte varför du är så intresserad av att förstöra för oss som vill ha en SERIÖS diskussion.
Är det du som bestämmer vilka teorier, inom ämnet, som ska diskuteras?
Citat:
Jag har redan smulat sönder dina tokerier i tidigare inlägg, orkar ju inte göra om det varje gång herrn upprepar sina "teorier".
Var det så här du smulade sönder min teori?
Citat:
Han ger sig inte. Först tänkte jag att herrn ville provocera och testa bevisläget men att herrn egentligen inte menade allvar med tokerierna. Men nu börjar jag inse att Ni, Herr "Detektiv", verkar vara ute och cykla på riktigt och förpassar er härmed till avdelningen "Pajasar utan något som helst sunt förnuft och verklighetsförankring"

Eller så här?
Citat:
Kanske sitter herrn med skygglapparna på och då kan det bli jäkligt mörkt

Eller så här?
Citat:
Jo, alla indicier sammantaget gör att en alternativ GM kan uteslutas. Speciellt efterarbetet med sängen tycker jag är mycket graverande för FS.
Dina teorier och alt. scenarier är väldigt fantasifulla men knappast rimliga. Domstolen bör bortse från dylika teorier.
Har du överhuvud taget kommit med en seriös invändning mot min teori? Om inte, gör det nu. Jag vill se den krossad.