2011-08-20, 13:52
Medlem
Callass avatar

Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
Inte om det är en gjuten platta.

Men det var ju du som föreslog krypgrund.
Citera
2011-08-20, 13:56
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Leif hade sophämtning förra sommaren också. På FUP sid 106 syns utemöbler på hans tomt. På Google-bilden, FUP sid 104, syns en bil. Men jag har naturligtvis ingen aning om när den bilden är tagen. (c)2010 står det.

Ahhh! Nu har fhl smittat mig med sin virrighet. Han är inte tysk, det stämmer. Sorry. Nu när jag kollar vad vi skrivit om honom så minns jag. Dessutom är det jag som skrivit att han är svensk och inte tysk. Jag har blandat ihop det
Det är inte lätt att komma ihåg allt 1 år senare

Ja, då borde han väl heta Leif, men han var inte där förra sommaren. Hans fru gick bort (vet ej datum) så han var deprimerad och orkade väl inte sköta om huset etc.
Citera
2011-08-20, 14:03
Bannlyst
Är det inte konstigt att fhl inte frågar FS i förhör hur MJ var klädd när hon gick? De frågade bara om väska...då hade han säkert fått problem. Han har antagligen inte tänkt alls på detta med kläder, tandborste etc. Vad skulle han svara? Hitta på några klädesplagg som kunde hittas i huset, eller säga att hon bar samma kläder familjen såg henne i den 27:e?

I och för sig kan han då dra till med vilka kläder som helst. Men skulle MJ hittas i sina trasiga shorts och svarta top, då blir det jobbigt.
Senast redigerad av Mariooo 2011-08-20 kl. 14:13.
Citera
2011-08-20, 14:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Ahhh! Nu har fhl smittat mig med sin virrighet. Han är inte tysk, det stämmer. Sorry. Nu när jag kollar vad vi skrivit om honom så minns jag. Dessutom är det jag som skrivit att han är svensk och inte tysk. Jag har blandat ihop det

Ja, då borde han väl heta Leif, men han var inte där förra sommaren. Hans fru gick bort (vet ej datum) så han var deprimerad och orkade väl inte sköta om huset etc.
Men någon gång förra sommaren bör han ha varit där. Vittnet som berättade om den silvriga bilen som körde upp mot FS och M berättade också om en bil som körde till Leif Svensson samma dag. Hon ser 144:an från sin bostad, men inte den Leif du trodde att hon pratade om.

Varför blev inte Leif förhörd? Har han gjort slag i saken och begått självmord? I så fall bör han stått antecknad som avliden i FUP:en. Har polisen klantat sig igen?
Citera
2011-08-20, 14:13
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callas

Men det var ju du som föreslog krypgrund.

Ja
Citera
2011-08-20, 14:18
Bannlyst
Citat:

Vet man om han varit i stugan i år? Är han enstöring kanske han undvikit den helt på grund av all uppståndelse?
Citera
2011-08-20, 14:27
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Men någon gång förra sommaren bör han ha varit där. Vittnet som berättade om den silvriga bilen som körde upp mot FS och M berättade också om en bil som körde till Leif Svensson samma dag. Hon ser 144:an från sin bostad, men inte den Leif du trodde att hon pratade om.

Varför blev inte Leif förhörd? Har han gjort slag i saken och begått självmord? I så fall bör han stått antecknad som avliden i FUP:en. Har polisen klantat sig igen?

Polisen kanske trodde det var mannen med en silverfärgad Mitsubishi Galant (FUP 557) som varit där?
Citera
2011-08-20, 14:30
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Vet man om han varit i stugan i år? Är han enstöring kanske han undvikit den helt på grund av all uppståndelse?

I år vet jag inte, men han har bl.a. fällt träd på andras marker och dylika saker så han var inte så poppis i området. Om det också är en anledning till att han inte är där vet jag inte, men det kanske är en kombination.
Citera
2011-08-20, 14:38
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Polisen kanske trodde det var mannen med en silverfärgad Mitsubishi Galant (FUP 557) som varit där?
Jag är mer nyfiken på bilen som körde till Leif Svensson, FUP s. 379, "okänd färg och modell". Var Leif i stugan vid tiden för försvinnandet? Har någon tittat in i stugan sedan dess? Finns gåtans lösning där?

Någon som vet hur tomten ser ut? Har någon gjort något åt den i år?
Citera
2011-08-20, 14:43
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Jag är mer nyfiken på bilen som körde till Leif Svensson, FUP s. 379, "okänd färg och modell". Var Leif i stugan vid tiden för försvinnandet? Har någon tittat in i stugan sedan dess? Finns gåtans lösning där?

Någon som vet hur tomten ser ut? Har någon gjort något åt den i år?

Han skall inte ha varit där, men samtidigt kanske han har varit det utan att visa sig i området. Man kan ju tycka att barnfamiljen borde ha sett hans bil isf. Eller är det så enkelt att Leffe bytt bil så det var därför de reagerade och inte kände igen den?

Det kan ju ha varit besök till MJ, men att de inte fick plats att parkera och en av dem fick ta Leffes parkering.
Senast redigerad av rubbergirl 2011-08-20 kl. 14:49.
Citera
2011-08-20, 14:45
Bannlyst
Citat:
I år vet jag inte, men han har bl.a. fällt träd på andras marker och dylika saker så han var inte så poppis i området. Om det också är en anledning till att han inte är där vet jag inte, men det kanske är en kombination.

En perfekt kandidat för FS att försöka kasta skulden på? Stod huset tomt hela sommaren kan FS rotat runt där och hittat någon reservnyckel under någon blomkruka eller så.
Det kanske skulle ta ett år innan någon hittar MJ. Pistolen kanske finns där också?
Citera
2011-08-20, 14:56
Medlem
mercys avatar
Citat:
Flakmopeder ger tre hjulspår. I FUP:en finns bara två.

Det kan isf förklaras av att tyngden ligger framtill på flaket vilket därför borde ge tydligare hjulspår. Hur långt efter försvinnandet upptäcktes spåren egentligen? ( det har säkert stått ett flertal ggr men det är omöjligt att minnas allt och bläddra bakåt, ursäkta mitt dåliga minne )

Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
En perfekt kandidat för FS att försöka kasta skulden på? Stod huset tomt hela sommaren kan FS rotat runt där och hittat någon reservnyckel under någon blomkruka eller så.
Det kanske skulle ta ett år innan någon hittar MJ. Pistolen kanske finns där också?

Denna granne kan ha en flakmoped...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in