2011-08-13, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Vi känner folk i Skene

Utrag ur FUP:et.

Känner de då folk typ han som mördade sin sambo??? Var det i Avesta?????? Flyttade sedan till Skene för att börja om och hamnade i knivslagsmål ganska nyligen. Någon som kommer ihåg vad jag menar???????????

Tror du missade ett "?".

Stort tack till sWeePerr för filmerna!
Citera
2011-08-13, 22:05
Bannlyst
Jag funderade på en sak. Det är flera som säger att FS ofta var ute och vandrade i omgivningen och då med kamera med sig. Han nämner för Marina ett område där ingen skulle hitta henne, "ett djungelliknande ställe". Har polisen hittat några foton från hans promenader? Kan man kanske se via foton var han brukade gå? Han kan ha fotograferat det där stället tidigare.
Det kanske är långsökt..men jag tror att Marina finns ganska nära huset ändå, och även om polisen sökt väldigt mycket, har de sökt på oländiga platser i sina lågskor?

Såg att polisen nämnt något för FS att de till och med tänkt be hemvärnet om hjälp i sökandet. Har de gjort det? Jag tror inte det. Varför inte? En kostnadsfråga möjligtvis. Det är kanske inte omöjligt att hemvärnet skulle kunna göra en insats och söka utan att det behöver kosta, som en annorlunda övning, (eftersom de brukar leta efter levande personer?) De har även hundpatruller.

Trpr att många skulle ställa upp gratis om det finns en chans att hitta henne så familjen kan få något sorts avslut..

(jag slutade ladda upp filmen då andra var snabbare)
Citera
2011-08-13, 22:09
Bannlyst
Till och med Alhem tycker bevisningen är stark:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13462140.ab
Citera
2011-08-13, 22:18
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Till och med Alhem tycker bevisningen är stark:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13462140.ab
Citat:
Motivet kan vara att Marina Johansson ville att 38-åringen skulle flytta, tror åklagaren.

– Hon ville bli av med honom, hon var trött på honom. Men han bodde kvar och levde i stort sett på henne, så han ville nog gärna stanna.
Hur kunde han tro att han skulle få stanna och leva på henne om hon försvann?
Citera
2011-08-13, 22:25
Medlem
Tack för vallningsfilmerna!
Någon mer som får känslan av att sanningar möts med snabba "ja" el "nej" medan lögner besvaras med "hur menar du nu" el "det har du inte med att göra". Köper han sig tid el vad pysslar han med? Filmen vid mormors grav är ju bara bullshit rakt igenom.
Lider med polisen som måste känna sig mycket obehaglig till mods att behöva traggla med denna minst sagt motsträviga FS.
Citera
2011-08-13, 22:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hur kunde han tro att han skulle få stanna och leva på henne om hon försvann?

Han menar kanske att FS ville bo kvar och fortsätta leva på Marina. Nu fattade han förmodligen att loppet var tvärkört hur han än gjorde och då brast det? Fan vet hur han tänkte?
Trodde kanske att det fanns en möjlighet att klara sig från detta och kanske till och med få bo kvar enligt någon sambolag?
Om alla tänkte rationellt skulle få mord begås..
Citera
2011-08-13, 22:34
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djungelturken
Någon mer som får känslan av att sanningar möts med snabba "ja" el "nej" medan lögner besvaras med "hur menar du nu" el "det har du inte med att göra". Köper han sig tid el vad pysslar han med? Filmen vid mormors grav är ju bara bullshit rakt igenom.
Lider med polisen som måste känna sig mycket obehaglig till mods att behöva traggla med denna minst sagt motsträviga FS.

Jo, men det är inga stjärnor direkt som leder utredning.

Mycket nyfiken på hur denna Nejdings tidigare mordutredningar har gått, framförallt dessa där det legat "hederligt polisarbete" bakom upplösningen.

Krävs ju en person som är snabbtänkt, har auktoritet och som inte svamlar för att få dessa lallare att prata.

Jag tycker han är pinsam, i början skrattade jag, men nu tycker jag det är allvarligt. Likaså hur hela utredningen generellt har skötts med missat blod med mera.
Citera
2011-08-13, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Jag funderade på en sak. Det är flera som säger att FS ofta var ute och vandrade i omgivningen och då med kamera med sig. Han nämner för Marina ett område där ingen skulle hitta henne, "ett djungelliknande ställe". Har polisen hittat några foton från hans promenader? Kan man kanske se via foton var han brukade gå? Han kan ha fotograferat det där stället tidigare.
Det kanske är långsökt..men jag tror att Marina finns ganska nära huset ändå, och även om polisen sökt väldigt mycket, har de sökt på oländiga platser i sina lågskor?

Såg att polisen nämnt något för FS att de till och med tänkt be hemvärnet om hjälp i sökandet. Har de gjort det? Jag tror inte det. Varför inte? En kostnadsfråga möjligtvis. Det är kanske inte omöjligt att hemvärnet skulle kunna göra en insats och söka utan att det behöver kosta, som en annorlunda övning, (eftersom de brukar leta efter levande personer?) De har även hundpatruller.

Trpr att många skulle ställa upp gratis om det finns en chans att hitta henne så familjen kan få något sorts avslut..

(jag slutade ladda upp filmen då andra var snabbare)

Jag har både letat efter levande och döda när det gäller hemvärnet, och tyvärr så går det inte att göra "gratis". Det faller under räddningstjänstlagen och då utgår lön till alla som är med och söker.

Har gjort ett eftersök utanför uddevalla och då var infon att vi letar efter en död. Då hade det gått en höst-vinter innan vi letade på våren. Dock så hittade vi inget.

Sen att göra eftersök i 1 meter snö som det kan vara på vissa ställen är otroligt tungt.
Citera
2011-08-13, 22:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av djungelturken

Tror också att han köper sig tid och behöver tänka till ordentligt. Han svarar ju "hur menar du nu?" på de enklaste frågor..polisen är ju också väldigt kluriga och ställer kuggfrågor och formulerar om frågor så en lögnare behöver nog betänketid.
Citera
2011-08-13, 22:38
Medlem
The.other.sides avatar
Nu har jag tittat på vallningen och läst delar av FUP-en dock inte hela än.
Tycker hittills att han känns väldigt skyldig, han är rå i sättet och slingrar sig så fort han känner att någon uppgift kan ligga honom till last.
Jag tror han kommer att bli fälld för mord även om kroppen saknas. Det är ju konstaterat att hon avlidit i hemmet iom att brottsplatsen är påträffad. Han hade tillgång till den belgiska pistolen som nu mycket lägligt (för honom) saknas. Men det allra tyngsta beviset är egentligen efterarbetet som han gjort med sängen, har har ju torkat upp och sen bäddat i ett inkontinensskydd som bevisligen tillhörde honom och som hans son använde.
Han hade också motiv till att ta Marina av daga, eftersom hon ville köra ut honom på gatan, han levde i hennes hus och åt hennes mat, han hade ingenstans att ta vägen.

*Han hade motiv.
*Han och ingen annan hade möjligheten, eftersom det skedde i deras hem och ingen annan har varit där under den aktuella perioden.
*Han hade tillgång till vapnet som nu är försvunnet.
*Han städade och dolde bevis på mordplatsen med hjälp av utrutsning som rimligen endast han hade tillgång till.

Allt detta tycker jag utesluter någon alternativ GM. Fredrik Svensson kommer att fällas för mord och förhoppningsvis få livstids fängelse.

The other side.
Citera
2011-08-13, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Jo, men det är inga stjärnor direkt som leder utredning.

Mycket nyfiken på hur denna Nejdings tidigare mordutredningar har gått, framförallt dessa där det legat "hederligt polisarbete" bakom upplösningen.

Krävs ju en person som är snabbtänkt, har auktoritet och som inte svamlar för att få dessa lallare att prata.

Jag tycker han är pinsam, i början skrattade jag, men nu tycker jag det är allvarligt. Likaså hur hela utredningen generellt har skötts med missat blod med mera.
Nu har jag inte läst förhören ännu, men har en aning om hur dessa kan se ut efter att ha sett vallningsfilmerna och hört kommentarer från FBare. Jag håller med dig. Det är allvarligt. För att få FS att prata måste man nog ligga steget före och lite till. Jag kan riktigt se FS kalkylera innan han svarar så att han inte säger emot sina egna lögner. Usch!
Citera
2011-08-13, 22:39
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Där måste t.o.m. jag hålla med dig. Hade CSI genomfört den första brottsplatsundersökningen hade TV-bolaget fått betala skadestånd till tittarna. Pinsamt är bara förnamnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in