Herregud, är detta verkligen Flashbacks forum eller har jag gått vilse i cyberrymden och hamnat hos Kyrkans barntimme?
Tror ni att det är en slump att sådana TV-serier som
CSI i tre versioner,
NCIS,
Bones och
Criminal Minds är så omåttligt populära?
Merparten av avsnitten i dessa serier handlar om just att ta död på människor och sedan mer eller mindre lyckat försöka göra sig av med offrens kroppar.
Finner ni nöje i att se på sådana tv-serier är ni inte särskilt snövita ni heller om man ska använda ert synsätt och era resonemang.
Att diskutera morbida saker gör en inte per automatik till brottsling eller mentalt störd. Må vara att Leif GW Persson har sina brister men jag tvivlar på att ni skulle stämpla honom med den stämpel ni nu försöker sätta på Marina. Är man sedan bevandrad inom naturvetenskapen, vilket Marina är/var, och intresserad utav kriminalteknologi ser jag inte det oerhörda i att föra sådana diskussioner.
Jag personligen är inte intresserad av droger eller att smuggla in desamma men jag har ändå diskuterat hur man skulle kunna gå tillväga för att på bästa möjliga vis få in största möjliga mängd i landet. Gör detta mig till en narkotikasmugglare?
Citat:
Ursprungligen postat av chiliduck
En snarlik kvinna som hade samma intressen och tankar att mörda folk är kvinnan i Jakobsberg. Även hon var medlem på Helgon och ägnade mycket av sin tid åt att fundera på hur hon skulle ta livet av folk. Det slutade i det fallet att hon tog livet av sin inneboende.
Skillnaden mellan dessa båda kvinnor är att hon från Jakobsberg skrev öppet om att mörda folk för att få utlopp för sina känslor eller för att bestraffa dem som hon ansåg stirrade på henne och hon skrev även på Helgon att nu skulle hon mörda sin vän. För mig är det en oerhörd skillnad mellan att diskutera hur man bäst skulle kunna ta livet av någon och att skriva om att man vill mörda folk. Det kanske det inte är i din värld men då ifrågasätter jag starkt din begreppsförmåga.
För mig känns det som att rätt många aktiva i den här tråden gör liknande tankefel som journalisten bakom denna artikeln:
http://www.expressen.se/Nyheter/1.1896309/21-aringen-skrev-om-att-morda-tunnelbaneresenarer
Den gemensamma nämnaren: Mötesplatsen Helgon på nätet.
Är verkligen den gemensamma nämnaren att personerna finns på Helgon eller är sajten ifråga snarare ett av många sätt att få verbalt utlopp för tankar och fantasier? Den gemensamma nämnaren är väl snarare att alla dessa individer lider av någon form av störning och om inte Helgon hade funnits skulle de väl ändå ha genomfört sina brott förr eller senare. Eller är det journalistens, och även er, mening att om inte Helgon hade funnits skulle dessa individer ha varit mönstermedborgare?
Syftet med trådar som denna är inte att fabulera ihop saker eller smutskasta BO/GM utan snarare att försöka pussla ihop ledtrådar och tips som kommer in från allmänheten. Det finns några få som verkligen hänger sig åt att göra detta, cred till er, men merparten tycks snarare vara mer intresserade utav att vräka ur sig saker som de inte ens har uppfattat rätt och sedan förvridit till att bli något helt annat. Det är i och för sig inte särskilt konstigt med tanke på att merparten av de aktiva på FB är ensamma lågutbildade män som inte har kommit någonstans i karriärväg och som spenderar merparten av sin fritid med att göra inlägg i diverse trådar här på forumet, allt som oftast inlägg som på ett eller annat vis får en att tänka på SD.
Gör er själva och tråden en stor tjänst och fråga er om det som ni är på väg att skriva verkligen är baserat på fakta eller om det snarare är något absurt som ni själva har kokat ihop för att få göra ännu ett häftigt inlägg. Är det frågan om det senare kan ni lika gärna avstå eller springa iväg till någon mer passande tråd för att göra fantasifulla inlägg i.
Marina är inte och har inte varit någon mörk satansdyrkande människa som har sprungit runt och planerat massmord eller att mörda specifika individer. Ja hon har intresse för det ockulta och spenderar en hel del tid på att besöka antikvariat för att köpa gamla böcker i ämnet ifråga.
Hon har dessutom ett intresse för växters helande och läkande egenskaper. Att göra egen fotkräm måste vara oerhört morbid.
Hon är definitivt ingen självspillare.
Att plocka lösryckta citat ur sina rätta kontexter och få det till en teori säger mer om personen bakom teorin än personen citaten hänvisar till.