2010-08-15, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saffy
Om FS är skyldig och MJ inte lever så tänker jag såhär: Om jag hade genom olyckshändelse eller i ilska dräpt någon, vad skulle jag gjort då? Ja, efter första chocken så hade jag ju tänkt: jag måste iväg med henne så jävla långt bort som möjligt härifrån. Men hur? Att gräva ner någon, som tidigare skrivits om, är ju som sagt tungt och svårt. Vet jägare som har mycket jobb med att gräva ner rester av rådjur eller älg, så att inte rävar eller grävlingar gräver upp det. Tung och slitsamt och ingen bra lösning. Stryper man någon blir det inget blod, och det är det polisen först letar efter. Jag hade kanske lindat in henne i mycket plast och ner i nån tunna och iväg med bilen. Det finns ju redan hårstrån och dna efter henne i hennes bilar och det enda som kan bevisa mord då är ju blod. Nu på sommaren tror jag inte så många reagerar när bilar kommer eller kör på lite udda tider..folk har ju semester. Och även om jag inte hade åkt så långt, så finns det ju ändå ypperliga platser i trakten och tar ett tag innan ev tunna eller plast läcker. Vet inte hur det är med blod när det regnat kraftigt. kan hundarna känna det och framförallt, kan teknikerna få fram dna?
Jag hoppas att hon lever för jag hör själv hur "hemskt" jag spekulerar
"Hemsk" spekulation, men tyvärr kan den nog stämma. Tror inte att hon är i livet längre.
Citera
2010-08-15, 20:08
Medlem
Camdreas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
SOS skulle väl i så fall ha larmat polisen. Genom telefonnumret hade de fått hennes namn och de hade kunnat kolla om något hade hänt. Därför tror jag inte så mycket på den teorin.

Kom på en sak: om hon hade kontantkort, hade de kunnat se numret då?
Citera
2010-08-15, 20:10
Medlem
Intensivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Nej, naturligtvis inte.

Hur många personer har oregistrerade mobiltelefoner? Jag känner ingen. Trodde att det nuförtiden var mest brottslingar som använde sådana. Om man är utomlands och vill ha ett tillfälligt nummer så har man det kanske också oregistrerat.

Till och med de personer jag känner som har hemligt nummer på den fasta telefonen har registrerade nummer på mobilen.

Jag har en oregistrerad telefon. Jag är nog en riktig skummis?
Finns många yrken där man använder oreggade telefoner av förklarliga skäl om man även använder den privat.
Tilägg: Jag finns inte på Facebook heller...
Senast redigerad av Intensiv 2010-08-15 kl. 20:15.
Citera
2010-08-15, 20:11
Medlem
Leelooos avatar
Inte för att låta överdrivet pessimistisk, men...

Om man antar att FS tog livet av MJ den 28:e (Eventuellt redan den 27:e) så har han iaf haft 3-4 dagar att i lugn och ro "städa" efter sig. Och som NillanB berättade så var han ju tydligen väldigt smart osv. En smart människa hade nog inte nöjt sig med att bara släpa ut henne i skogen en bit och dumpa henne där, det är ju det första stället polisen kan tänkas leta på. Har han dessutom som sagt haft flera dagar på sig så kan man ju inte direkt utesluta eventuell styckning av hennes kropp eller nåt liknande för att göra det enklare att hantera eller göra sig av med. (Ja, det är en morbid spekulation, men människan är ju kapabel till mycket hemskheter om man känner att man måste...)

Tänk efter själva, vad hade ni gjort i en sådan situation? Ni har "råkat" mörda en annan människa, utan vittnen och ni vet att ni med stor sannolikhet har gott om tid att dölja spåren. Vad hade ni gjort? (Såklart rent hypotetiskt, jag anklagar definitivt ingen härinne för att kunna vara potentiella mördare).

Har han lyckats undanröja sina spår tillräckligt för att polisen inte kan hålla honom häktad och han samtidigt klarar av att hålla huvudet kallt och inte försäga sig eller leda polisen till där hon faktiskt ligger så känns det ändå som att det här kan ha ett slut där man kanske aldrig får veta vad som egentligen hände
Citera
2010-08-15, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saffy
Det hoppas väl alla! Men..vad är det som får en del härinne att tro att hon lever?

Jag tror tyvärr inte att hon lever. Några skäl:
Hon hade hört av sig till sina anhöriga om hon hade haft minsta chans, så frivilligt försvinnande känns uteslutet.
Är hon bortförd av annan person, så tvivlar jag på att hon fortfarande är vid liv efter flera veckor, utan att den/de skulle ha hört av sig för att begära lösensumma eller nåt sånt.
Polisen måste ha haft goda skäl för att få FS häktad för mord.
Citera
2010-08-15, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intensiv
Finns många yrken där man använder oreggade telefoner av förklarliga skäl om man även använder den privat.
Är/var du bekant med MJ?
Citera
2010-08-15, 20:18
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camdrea
Kom på en sak: om hon hade kontantkort, hade de kunnat se numret då?
Ja.
Citera
2010-08-15, 20:22
Medlem
Camdreas avatar
Citat:

Tills för bara något år sedan hade jag också en oregistrerad telefon, om man med det menar kontaktkort. Tyckte det var ganska bra. Jag finns däremot på Facebook, men har inte varit inne där sedan juni
Citera
2010-08-15, 20:22
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disponenten
För övrigt så fiskade man upp ett flytande sjölik från Göta Älv idag runt 15-tiden i höjd med Fiskehamnen. <cut> Är inte säker på vem man fått upp, men får kanske återkomma med den informationen lite senare, om den är relevant för tråden.

Om det skulle visa sig vara MJ har GM inte direkt agerat på något smart och genomtänkt vis.
Kroppar dumpade i hamnområden har större sannolikhet att snabbt dyka upp igen med tanke på den turbulens som fartygstrafik medför i vattnet.

Citat:
<cut>

Du är med andra ord lika skum och hemlig som jag.

Finns inte på Facebook jag heller och en av mina mobiltelefoner huserar ett oregistrerat kontantkort.
Citera
2010-08-15, 20:37
Medlem
Intensivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chalaisen
Är/var du bekant med MJ?

Nej..vi har inte haft den äran att träffas.
Citera
2010-08-15, 20:38
Medlem
chiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
När i tid var detta?

Arbete på gårdar i Gräfsnäs (dåtid) och utanför Hede (nutid 2008) uppger han i frivårdens yttrande.

Finns en stor gård som ligger ca 2milfrån sollebrunn Mot St mellby o http://personer.eniro.se/profil/fredrik+svensson/per_4657670?search_word=fredrik%20svensson&geo_are a=trollh%E4ttev%E4gen
Citera
2010-08-15, 20:41
Medlem
Pethruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camdrea
Och, nej, hon kan fortfarande vara i livet. På något sätt känns hon inte som ett mordoffer, fast jag har svårt att förklara varför.

Jag känner likadant, och jag tror att det beror på bilderna jag sett av henne. Hon ser så stark och livfull ut - och dessutom har hon något bekant över sig som gör att det nästan känns som om man känner henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in