2010-09-29, 23:57
Medlem
saffys avatar
Nu har dom ju fullt upp och utan tips så jobbas det nog inte så mycket med Mj:s försvinnande nu.
Citera
2010-09-30, 00:20
Medlem
mercys avatar
[quote=bagarn29]Undrar ifall polisen har haft andra spår att följa eller om de utgått ifrån att PS är skyldig.

Tyder tystnaden på att de att står och stampar på samma fläck eller har de något att följa upp?[/QUO

Min högst egna och personliga åsikt är att det fanns tecken i huset på att något allvarligt hänt MJ, blod tex. PS historia har inte varit sammanhängande och trovärdig. Han är den person de är övertygad om att ha skuld i fallet.

Tror inte det händer något förrän nya bevis dyker upp.DVS helst MJ själv .
Citera
2010-09-30, 14:07
Medlem
svartenQQQs avatar
PS= FS eller vad ??
Citera
2010-09-30, 15:28
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartenQQQ
PS= FS eller vad ??

Du har rätt. Jag skyller på trötthet.
Citera
2010-10-01, 18:25
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
Undrar om detta kan vara MJ

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7852355.ab

http://karlskoga-kuriren.se/nyheter/lanet/1.967463-likfynd-i-skogen-identifierat

Citat:
Den döde som i söndags hittades i Fällerstaskogen, sydost om Örebro, är en man i 40-årsåldern som försvann från sitt hem i Örebro förra året.

Polisen misstänker likfynd.-Vi har fått besked från rättsläkaren om att det är så, säger Örebropolisens informatör Mats Nylén.
Citera
2010-10-01, 20:53
Medlem
Quarrels avatar
Finns det gödselbrunnar i Spekeröd?
http://www.corren.se/ostergotland/motala/?articleId=5373286&date=&menuids=
Citera
2010-10-01, 20:57
Medlem
Catings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Fick samma tanke när jag läste om det fallet. Det känns extra intressant iom att Marina har varit intresserad av "smarta sätt att göra sig av med en kropp".
Var hon insatt i ämnet kan det ju mycket väl hända att hon diskuterat detta med GM...
Citera
2010-10-01, 21:13
Medlem
Troians avatar
Maud Johansson är dessutom inte den första som hittas i en gödselbrunn...
Citera
2010-10-01, 21:55
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Citat:
Ursprungligen postat av Cating
Fick samma tanke när jag läste om det fallet. Det känns extra intressant iom att Marina har varit intresserad av "smarta sätt att göra sig av med en kropp".
Var hon insatt i ämnet kan det ju mycket väl hända att hon diskuterat detta med GM...
Lustigt, fick samma tanke minutrarna innan pga detta inlägg i en granntråd:
Citat:
Ursprungligen postat av Gud-Runar
3-4 meter är normalt men de kan vara djupare, särskilt de nyanlagda.
Bubblorna från nedbrytningen gör att det då blir bättre nedbrytning.
Man rör om, pumpar upp i en spridartank och kör ut på åkrarna med traktor.
Den finns en massa bestämmelser om detta som jag inte är uppdaterad i.

Men den skall plöjas ner omedelbart för att de fina inte skall behöva insupa lantluften.
Det innebär att det blir vid höst och/eller vårbruket beroende på vad man sår.

Man skulle väl kunna sondera med en stång om det inte är för djupt, alltså halvtom, man kan använda en krankorg och syrgasmask för metangas är farligt.
Men det kanske också går att använda nån typ av sonar eller georadar.

Till den senaste brottsoffret som fanns i en sån brunn använde man dykare, åtminstone för att ta upp.

Nä, det är inte sannolikt att polisen skulle göra det utan mycket starka misstankar om våldsbrott och samt lånat en hjärna. I östergötland var det rikskriminalens gärningsmannaprofilgrupp som tog initiativet nu. Polisen har länge trott att hon mördas 2005 och haft gödselstacksnubben anhållen, men ingen lokal chef ville väl betala utgrävningen.

Är brunnen till större del nedgrävd måste man ha staket så att inte djur med flit eller människor av oförsiktighet ramlar i.

Ytterligare frågor och svar:
Citat:
Ursprungligen postat av Gud-Runar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Detta var verkligen intressant, kanske inte för just detta fallet enbart utan det i granntråden om Marina i Spekeröd. https://www.flashback.org/t1259782

Hur ofta töms sådana brunnar? Dum fråga, ska omformulera: Kan man tänka sig att det skulle vara ganska säkert för en utomstående att lägga någon i en sådan, att det kan ta ett tag innan den töms? Finns det några tecken på om det är dags att tömma, att kunna avgöra genom att titta på det om den kommer att tömmas snart eller ej? (Jag tänker på som man kan se på en kompost tex)

Det får inte rinna över och bonden kör ut det på åkern efter eget behag innan han skall plöja.
Han behöver inte tömma brunnen men får inte ha mer djur än han har areal för gödsel.
Det finns en kvot typ 1,3 kor per ha.
Går djuren ute sommartid är gödselmaxet på våren.

Men lägg inget i andras brunnar:
http://www.dn.se/nyheter/sverige/19-aringens-kropp-funnen-i-godselbrunn-1.688114

Jag har tänkt mycket på det där om kemikalier, men det bör förberedas och kräver både plats och tid....men detta funkar ju....
Hon försvann i Juli, och jag har fått för mej att bönder gödslar oftast på tidig vår eller höst...vilket skulle kunna ge åtminstånde några veckor för att bryta ner ev. biologiska spår...Undrar hur mycket snabbare nedbrytningsprocessen av kroppen blir i sådan miljö?
Citera
2010-10-01, 22:27
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Lustigt, fick samma tanke minutrarna innan pga detta inlägg i en granntråd:

Ytterligare frågor och svar:

Jag har tänkt mycket på det där om kemikalier, men det bör förberedas och kräver både plats och tid....men detta funkar ju....
Hon försvann i Juli, och jag har fått för mej att bönder gödslar oftast på tidig vår eller höst...vilket skulle kunna ge åtminstånde några veckor för att bryta ner ev. biologiska spår...Undrar hur mycket snabbare nedbrytningsprocessen av kroppen blir i sådan miljö?
Citerar mej själv för detta tillägg som talar om att det är en dålig idé:
Citat:
Ursprungligen postat av SoTired
Jag dubblar på den.
En gödseltank är väldigt syrefattig så förruttnelse och bakteriologisk nerbrytning är minimal.
Funkar som en konservering.
Det blir lite bockstensmannen av det hela.
Citera
2010-10-01, 22:34
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Citerar mej själv för detta tillägg som talar om att det är en dålig idé:
Gör det något att nedbrytningen går långsamt, det tar tid innan någon letar.

Ännu viktigare: Vet GM att nedbrytningen går långsamt?
Citera
2010-10-01, 23:01
Medlem
jjagares avatar
Ligger en gård 100 m från MJ:s uppfartsväg från den större vägen, vet inte om de har någon gödselbrunn. Kanske kan Saffy eller jag kolla detta??. Jag jobbar hela helgen....

Sen så finns det ju en massa gårdar lite varstans här uppe, men denna gård ligger ju bra till..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in