2010-09-05, 09:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Med tanke på att ingen av MJ:s systrar har barn, FS släktingar inte hade hört av honom och att inte FS har synts med barn tidigare så kan man ju bara spekulera.
Och det faktum att FS & MJ levde relativt isolerat i huset med undantag från MJ:s syster som hälsade på ibland. Grannar umgicks de inte heller med.
Men barnen verkade iaf känna FS väl eftersom de höll honom i handen, och han hade fyllt år dagen innan.

En akut adoption inom det egna landet? Akut fosterhemsplacering?
Den myndighet som placerade adopterade eller fosterhemsplacerade barn hos MJ kan inte vara den vassaste kniven i vad-det-nu-heter.

Mot att det är FS egna barn står:
Citat:
Ursprungligen postat av NillanB
Barnen har inte träffat honom lr Marina sen aug 2008.
Citera
2010-09-05, 09:41
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Mot att det är FS egna barn står:

Citat:
Ursprungligen postat av NillanB
Barnen har inte träffat honom lr Marina sen aug 2008.

Om man riskerar ett LVU om man säger annorlunda, då hade jag också hävdat att inget umgänge skett. Med el. utan mammans medgivande/vetskap har jag ingen aning om.
Jag tror på detta faktum så länge inget oberoende vittne säger att barnen varit ngn helt annanstans aktuell dag. Och då menar jag ingen släkting, vän etc. som vill hjälpa.

Och eg. är det strunt samma vilka barnen är eftersom de inte bragt MJ om livet och inte heller tror jag de är vittnen till MJ:s försvinnande.
Senast redigerad av rubbergirl 2010-09-05 kl. 09:56.
Citera
2010-09-05, 12:18
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Om man riskerar ett LVU om man säger annorlunda, då hade jag också hävdat att inget umgänge skett. Med el. utan mammans medgivande/vetskap har jag ingen aning om.
Jag tror på detta faktum så länge inget oberoende vittne säger att barnen varit ngn helt annanstans aktuell dag. Och då menar jag ingen släkting, vän etc. som vill hjälpa.

Och eg. är det strunt samma vilka barnen är eftersom de inte bragt MJ om livet och inte heller tror jag de är vittnen till MJ:s försvinnande.
Vilka barn pratar du om? Jag har inte sett någonstans att några barn skulle finnas med i bilden alls, har någon sett barn i samband med försvinnandet, eller vad är det jag har missat?
Citera
2010-09-05, 14:18
Medlem
Whynot61s avatar
FS höll sig oanträffbar i en vecka efter att MJ försvunnit. Betyder det att hans mobil har varit avstängd och under hela den tiden legat i hemmet? Under 1 veckas tid kan det ha hänt mycket i undanröjningssyfte.

Edit: Felformulerat.
Senast redigerad av Whynot61 2010-09-05 kl. 14:33.
Citera
2010-09-05, 16:35
Medlem
Camdreas avatar
Citat:

Visserligen, men om nu MJ förbjudit FS att ta barnen till MJ:s hem kan det spela in på så vis att hon blivit riktigt förbannad.

NillanB får gärna kommentera detta.

Och Yori:

"Sitter barnen och MJ inlåste i det hemliga gömda rummet i huset? Eller inte nåt annat hus? Har MJ åkt i väg med barnen nånstans? Vad är det för barn?"

Detta är ju en riktig rysare. Men vem vet - allt är ju så konstigt. Det verkar inte som att det finns några andra aktuella barn än hans egna heller? Därför, NillanB igen, berätta gärna.
Citera
2010-09-05, 16:37
Medlem
Camdreas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Av bilder och karta så är det svårt att ta sig fram till gården utan att någon granne ser bilen. Om det nu är FS med barn som kom längs grusvägen så är det troligt att det inte ligger något lik synligt i huset eller på tomten.

MJ for iväg ca 10.30 och verkade vara ensam i bilen såvida inte FS låg gömd i bilen. Varför skulle han göra det?

Om det sen är FS som Saffy ser komma gående utmed landsvägen på e.m. och som senare(?) på e.m. dyker upp med barn så verkar det som han gått antingen från en busshållplats eller kanske rent utav från St Höga.

Då är frågorna kom MJ tillbax och körde FS bilen till St Höga? Om det är på det viset så ska FS under ca 2 timmar runt lunch ha mördat MJ och gömt undan kroppen samt att bilen ska passerat grannarna utmed grusvägen 2 gånger utan att de märkt det.

Ett alternativ är att MJ bragts om livet vid ett senare tillfälle. Mot det talar polisens säkerhet att det skett 27-28/7.

Ett annat alternativ är att FS är oskyldig.

Ett tredje alternativ är MJ försvunnit självmant av en anledning som vi vet ett jota om.

Precis!
Citera
2010-09-05, 18:47
Medlem
limahas avatar
Citat:
Med tanke på att ingen av MJ:s systrar har barn, FS släktingar inte hade hört av honom och att inte FS har synts med barn tidigare så kan man ju bara spekulera.
Och det faktum att FS & MJ levde relativt isolerat i huset med undantag från MJ:s syster som hälsade på ibland. Grannar umgicks de inte heller med.
Men barnen verkade iaf känna FS väl eftersom de höll honom i handen, och han hade fyllt år dagen innan.

En akut adoption inom det egna landet? Akut fosterhemsplacering?

Disse oppgiftene om barn har kommet sent inn til tråden. Hvorfor det? Hvor sikker er denne observasjonen?

Når vitne sier observasjonen er gjort to steder, at barna holdt FS (?) i hånden, ja da burde man observert hårfrisyren til denne mannen. Dette gjelder andre observasjoner også, der en mener det er FS. Og jeg slenger gjerne på observasjonen om den påståtte bilen, der en kvinne (lyst hår) anså sitte bak rattet.

Hvor mange menn har langt, mørkt hår som går nesten til midjen anno 2010? Dette er så markerte trekk at vitner absolutt burde merket seg det.

Det samme gjelder vitnet som sier at FS gikk på veien. Hadde denne mannen langt mørkt hår??
Om man ikke observerte dette, ja så kan det likegodt være hvilken som helst mann i Sverige som de mener ha sett.
Senast redigerad av limaha 2010-09-05 kl. 19:07.
Citera
2010-09-05, 19:39
Medlem
bagarn29s avatar
En sak jag tycker är lite underligt. Barnen var ca 10-12 år om jag förstår det rätt. Varför håller man barnen i handen på en grusväg? OM det var FSs barn skulle de då hålla pappa i handen?

Min erfarenhet är att barn eller barnbarn inte håller vuxna i handen mer än nödvändigt.

Är det barn till en ny kvinnlig bekantskap? FS var ju oanträffbar ca en vecka innan polisen tog in honom för förhör.
Citera
2010-09-05, 19:48
Medlem
Camdreas avatar
Citat:
En sak jag tycker är lite underligt. Barnen var ca 10-12 år om jag förstår det rätt. Varför håller man barnen i handen på en grusväg? OM det var FSs barn skulle de då hålla pappa i handen?

Min erfarenhet är att barn eller barnbarn inte håller vuxna i handen mer än nödvändigt.

Är det barn till en ny kvinnlig bekantskap? FS var ju oanträffbar ca en vecka innan polisen tog in honom för förhör.

Intressant tanke.
Citera
2010-09-05, 19:54
Medlem
Quarrels avatar
Citat:

Där har vi olika erfarenhet. Mina barn, i ungefär samma ålder, håller ofta världens stoltaste pappa i handen. Men ingen av oss har erfarenhet av barn som inte har träffat pappa på två år.
Citera
2010-09-05, 19:59
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Där har vi olika erfarenhet. Mina barn, i ungefär samma ålder, håller ofta världens stoltaste pappa i handen. Men ingen av oss har erfarenhet av barn som inte har träffat pappa på två år.

Det finns vittnen till att de gick till gården. Finns det vittnen till att FS och/eller barnen lämnar Källdalen?
Citera
2010-09-05, 21:05
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:

När det är äldre barn skäms de många ggr för sina föräldrar och vill inte hålla dem i handen. Men det brukar inträffa i tonåren.
Även om man är för gammal för att hålla ngn i handen, så kan man ändå göra det vid sentimentala/känslomässiga tillfällen.
Men alla är olika och har olika relationer så det är svårt att spekulera i det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in