2011-08-27, 01:30
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yznof
Nej det var nog du som nämnt 2 dl. URSÄKTA!
Var kommer den siffran ifrån?
Det fanns blodfläckar på resårbotten i sängen. Test utförd av Sveriges Tekniska Forskningsinstitut visar att en mängd av 2 liter oxblod som rinner genom en i det närmaste identisk bäddmadrass som fanns före försvinnandet ger en blodfläck som är nästan lika stor. Dock blev mer än 90 % av blodet kvar i bäddmadrassen. Så den funna blodfläcken innehåller ca 2 dl blod.
Citera
2011-08-27, 01:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det fanns blodfläckar på resårbotten i sängen. Test utförd av Sveriges Tekniska Forskningsinstitut visar att en mängd av 2 liter oxblod som rinner genom en i det närmaste identisk bäddmadrass som fanns före försvinnandet ger en blodfläck som är nästan lika stor. Dock blev mer än 90 % av blodet kvar i bäddmadrassen. Så den funna blodfläcken innehåller ca 2 dl blod.
Med min syn ser det inte ut som att det kvarstår 2 dl blod i resårmadrassen!
Citera
2011-08-27, 01:40
Bannlyst
Citat:
Under hur stort tryck?
Kroppsmassan måste inkludera en jämförelse för att se hur och vart blodet runnit!
Senast redigerad av Yznof 2011-08-27 kl. 01:42.
Citera
2011-08-27, 01:46
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag vill inte märka ord, sängen bestod av bäddmadrass och resårbotten. Jag antar att du menar resårbotten. Gör du bedömningen av att titta på fotot av resårbotten hur mycket blod det är? Hur mycket blod bedömer du att det är?
Citat:
Under hur stort tryck?
Läs gärna testet i FUP, sid 261f. 49 kg placerades ut på bäddmadrassen i avsikt att efterlikna en kvinna på 79 kg.
Citera
2011-08-27, 02:11
Bannlyst
Citat:
Jag vill inte märka ord, sängen bestod av bäddmadrass och resårbotten. Jag antar att du menar resårbotten. Gör du bedömningen av att titta på fotot av resårbotten hur mycket blod det är? Hur mycket blod bedömer du att det är?

Läs gärna testet i FUP, sid 261f. 49 kg placerades ut på bäddmadrassen i avsikt att efterlikna en kvinna på 79 kg.
Men en placering av en kvinna på 49 kg kan inte ens likna en på 79 kg! Vad är poängen? Ett skratt eller två?
Senast redigerad av Yznof 2011-08-27 kl. 02:15.
Citera
2011-08-27, 02:16
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Men en placering av en kvinna på 79 kg kan inte ens likna en på 49 kg!
Vikten placerades där kvinnan bör ha haft överkroppen. Underkroppens vikt saknar betydelse, eftersom där hittades inget blod.

Men vikten har liten betydelse. Någon som har blött genom bäddmadrassen och skapat den funna blodfläcken vid ett tillfälle har sannolikt avlidit. Den som har blött direkt på resårbotten har sannolikt överlevt.
Citera
2011-08-27, 02:22
Bannlyst
[quote=Quarrel]Vikten placerades där kvinnan bör ha haft överkroppen. Underkroppens vikt saknar betydelse, eftersom där hittades inget blod.

Men vikten har liten betydelse. Någon som har blött genom bäddmadrassen och skapat den funna blodfläcken vid ett tillfälle har sannolikt avlidit. Den som har blött direkt på resårbotten har sannolikt överlevt.[/QUOTE

Underkroppens vikt saknar inte betydelse.
Tvärtom, underkroppen talar!
Senast redigerad av Yznof 2011-08-27 kl. 02:29.
Citera
2011-08-27, 02:40
Medlem
Citat:
Underkroppens vikt saknar inte betydelse.
Tvärtom, underkroppen talar!

På vilket sätt har underkroppen betydelse i detta?
Citera
2011-08-27, 02:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wollcim
På vilket sätt har underkroppen betydelse i detta?
Underkroppen är den viktigaste delen som har en tyngdpunkt
Citera
2011-08-27, 02:43
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Får jag fråga vad du är ute efter?
Vill du tjafsa eller? Då har du kommit till fel person!
Sorry!
Ursäkta, jag avsåg inte att tjafsa. Jag svarade på din fråga.
Citat:
Nej det var nog du som nämnt 2 dl. URSÄKTA!
Var kommer den siffran ifrån?
Jag svarade på frågan och då invände du
Citat:
och jag svarade även på det.
Därefter diskuterade vi vikten på madrassen, som jag fortfarande tror saknar betydelse.

Men jag vill fortfarande ha svar på frågan
Citat:
Gör du bedömningen av att titta på fotot av resårbotten hur mycket blod det är? Hur mycket blod bedömer du att det är?
Citera
2011-08-27, 02:44
Medlem
MikeLitoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Nähä. Då kanske du kan göra det ingen i tråden lyckas med: förklara vem som mördat Marina och sedan gjort sig av med bäddmadrassen, för att dagen därpå återkomma och leta reda på en gammal ihopsydd fleecefilt som knycklats ned över blodfläcken och sedan bäddat sängen. Vilken jävla mördare här i världen gör det om man inte redan bor och lever i huset så man kan springa mellan andra rum och sängen?

Och svar på din fråga: Han är en haschtomte med "turen" att ingen fiskat upp mordvapnet han dunpat troligtvis i en sjö, eller funnit liket av Marina. Men blodet fann man.

Vem som helst?
Den åklagaren tror gjorde detta sov vid den tiden i sin bil vid parkeringen intill Fässbergs kyrkogård i Mölndal.
Citera
2011-08-27, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikeLitoris
Vem som helst?
Den åklagaren tror gjorde detta sov vid den tiden i sin bil vid parkeringen intill Fässbergs kyrkogård i Mölndal.

Mja.. han sov väl några hundra meter från hemmet på en parkeringsficka om jag inte förstod vallningsfilmen fel. I fässberga var han bara "ett par timmar" och då var han vaken och satt vid graven.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in