2010-08-13, 14:14
Medlem
jarlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Många spekulerar i detta med bankuttaget. Det är reglerat olika beroende på vilken bank och kort man har. Oftast rör det sig om 15-24.000:-/v.
Men har man mkt cash kan man höja uttagsgränsen på sitt kort, det är inga probs, men man måste ha täckning på kontot för det. Det är bara att gå till banken så fixar de det.
Så uttaget kan mkt väl ha varit över 24.000:-

Det har redan diskuterats i tråden, men det framkommer också att ortsbor säger att just den automaten bara kan ge ut 2000:- (osäkra källor dock).

Citat:
Ursprungligen postat av saffy
...Angående maxuttag i bankomaten i Stora Höga, så tror jag inte att man får ut så mycket där..kanske max 2000, annars får man ta sej till Stenungsund. Det kan vara ett sätt för mördaren att få det att se ut att MJ har rest bort, och sen parkera bilen vid stationen. Jag skrev tidigare att nu när polisen "knackar"dörr, så är frågorna inte om man har sett något, utan information vad grannarna har för bilar? Är det inte lite konstigt?
Citera
2010-08-13, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
OT är det du pysslar med just nu. Finns säkert hjälp att få i språkforumet så slipper vi språklektionerna i denna tråd.

Det verkar som att de inte har något speciellt på mannen. Det kan knappast finnas blodspår eller annat som styrker att hon är död. Då hade de förmodligen inte släppt honom.

Jag tror polisen kan få det riktigt tungt nu om de inte hittar kroppen.

Lalajlaj du är så ojämn med dina kommentarer Oftast är det vettiga och kloka inlägg, men så utan förvarning fräser du som en gammal sur kärring. Mycket oberäknelig, men kul att läsa
Citera
2010-08-13, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Han har väl rätt till skadestånd också?
Inte så länge förundersökningen pågår med honom som huvudmisstänkt/misstänkt väl?
Citera
2010-08-13, 14:36
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zomza
Nej, inte skulle jag vara glad inte. Men frågan var ju om han har rätt till skadestånd.
Och jag kollade och du har rätt.
Jag hade inte rätt, jag ställde en fråga. Och frågan kvarstår, för jag kan inte se i det Du har skrivit att han har rätt till skadestånd så länge förundersökningen pågår och han är misstänkt. Men jag förstår inte allt, vad menas med "handläggning" (2 § 5.) i det här fallet? Någon som vet?
Citat:
2 § Den som har varit häktad på grund av misstanke om brott har
rätt till ersättning,

/../

5. om beslutet om frihetsinskränkning undanröjs utan att det
beslutas om ny handläggning.
Citera
2010-08-13, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Inte så länge förundersökningen pågår med honom som huvudmisstänkt/misstänkt väl?
Nej, bara om han visar sig vara oskyldig.
Citera
2010-08-13, 14:48
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Många spekulerar i detta med bankuttaget. Det är reglerat olika beroende på vilken bank och kort man har. Oftast rör det sig om 15-24.000:-/v.
Men har man mkt cash kan man höja uttagsgränsen på sitt kort, det är inga probs, men man måste ha täckning på kontot för det. Det är bara att gå till banken så fixar de det.
Så uttaget kan mkt väl ha varit över 24.000:-
Ja visst, men uttaget gjordes ju inte på banken! Alla automater tillåter inte uttag över typ 2000kr..det vet jag själv
Citera
2010-08-13, 14:50
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qj
Vet inte om detta har tagits upp tidigare men det är väl kameraövervakning på de flesta bankomater?
Nej, inte den vid Adenmarks.
Citera
2010-08-13, 14:51
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saffy
Ja visst, men uttaget gjordes ju inte på banken! Alla automater tillåter inte uttag över typ 2000kr..det vet jag själv
Polisen kallade det "större uttag". Det skulle inte jag kalla ett uttag på 2000.
Citera
2010-08-13, 14:53
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Polisen kallade det "större uttag". Det skulle inte jag kalla ett uttag på 2000.
Hon hade kanske flera kort?
Citera
2010-08-13, 14:55
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeLorean
Jag tror att Lalajlaj är rätt ute. Tyvärr.

Kanske, kanske har man hittat något föremål som tillhör henne och som hon normalt inte skulle vara utan (mobiltelefonen t ex). Då antar man att det hänt henne något men det går inte att bevisa vem som gjort något eller vad som skett.
Det kan ju oxå vara så att hon var väldigt noga med att betala sina räkningar i tid? om hon försvann runt den 28 juli och inte hörts av sen dess, så kan det ju vara ett argument och en misstanke från de anhöriga plus att hon alltid hörde av sej till sina nära?
Citera
2010-08-13, 14:57
Medlem
OK, var kan vänta sig att FS åker...? .

Det har ju varit lite FB-folk runt huset, kan man förvänta sig det nu också?

Kanske nån bra bild.
Senast redigerad av HanneKj 2010-08-13 kl. 14:58. Anledning: tillägg
Citera
2010-08-13, 15:08
Medlem
Leelooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qj
Vet inte om detta har tagits upp tidigare men det är väl kameraövervakning på de flesta bankomater?

Finns inga övervakningskameror vid just den automaten! Det kan ju vara en stark anledning till att personen som har tagit ut pengarna har valt just den automaten.

Citat:
Ursprungligen postat av jarlen
Det har redan diskuterats i tråden, men det framkommer också att ortsbor säger att just den automaten bara kan ge ut 2000:- (osäkra källor dock).

Jag bor i trakterna och jag är ganska säker på att max gränsen på just den automaten är 10.000kr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in