2012-04-21, 18:03
Medlem
Finlisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det är ett notoriskt faktum.

Bra det är exakt så här man reder ut vem som mördat Marina. Klockrent.

Håller med, klockrent

Tråden är lång, jag har följt den sen start, har ett svagt minne om sms:et till Marinas syster, var det inte så att texten i det sms innehöll ett smeknamn som få kände till? Alltså Sms:et som skickades från Marinas telefon till Marinas syster när Marina skulle vara på väg till Lin/Lidköping eller hur det nu var. Nån som har bättre minne än jag?
Citera
2012-04-21, 18:13
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finlisa
Håller med, klockrent

Tråden är lång, jag har följt den sen start, har ett svagt minne om sms:et till Marinas syster, var det inte så att texten i det sms innehöll ett smeknamn som få kände till? Alltså Sms:et som skickades från Marinas telefon till Marinas syster när Marina skulle vara på väg till Lin/Lidköping eller hur det nu var. Nån som har bättre minne än jag?

Det stämmer det va ett smeknamn som enbart familjen kände till, som texten innehöll.
Systern ringde men fick inget svar utan ett sms om att vara på väg till Linköping kom istället.
Ingen talade med Marina efter 18.00 den 27 juli, och då va det sista samtalet till systern.
Undrar var masten befann sig då`? Svartedalen kanske.
Citera
2012-04-21, 18:14
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finlisa
Håller med, klockrent

Det är riktigt men den "toyboy" som var inbjuden den 28:e visste om detta smeknamn.
Citera
2012-04-21, 18:18
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det är ett notoriskt faktum.
Bra det är exakt så här man reder ut vem som mördat Marina. Klockrent.

Har du någon aning om varför inte Kvarnström&Co följde detta schema?
Citera
2012-04-21, 18:20
Medlem
kattellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acustic
Då är vi överens så här långt.

Sedan ska Marina och madrasserna bort från sängen.
Kan den saknade långa pressenningen ha används här för att bla skydda golvet från blodfläckar?

Är det inte mer troligt att det är plasten ifrån den stora plastrullen som finns i garaget.
Citera
2012-04-21, 18:24
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Racerbajs
Fast FS kan ju ljuga om både att, och när/tid, pistolen provskjutits, bara för att om den hittas, ha alibi för eventuella ledtrådar/dna/fingeravtryck från honom på den. Ni tror alltså på allt han säger, utan att ifrågasätta? Är det bekräftat av utomstående att han alls provskjutit den? Han kanske "provsköt" den inomhus också...

Jag menade alltså att det var "smart" av FS att provskjuta pistolen och därmed sätta av fingeravtryck alternativt säga att han provsköt pistolen utifall den hittas med hans fingeravtryck på den.
Citera
2012-04-21, 18:28
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightHawks
Då bör man således läsa exakt vad tings- respektive hovrätt har skrivit i de domar de har förkunnat.

Den springande punkten var att det inte var ställt utom rimligt tvivel att BO inte längre var vid liv och att man därmed ansåg att indiciekedjan inte var stark nog för en fällande dom.

Hade kroppen återfunnits före det att målet togs upp i hovrätten är jag fullständigt övertygad om att FS inte hade lämnat densamma på fri fot.

Japp, och i o m det kan det kännas snöpligt att polisen inte raggade upp hemvärnet, idrottsföreningar, ja vad som helst, för att hitta kroppen när alla analyser/statistik pekade på att MJ borde ligga inom x kilometers radie från sitt hem. Åklagaren borde ha väntat att ta fallet till domstol!
Citera
2012-04-21, 18:35
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zamioc
Precis.

Undrar hur ens denna tjej han är med nu vill vara med han?
Är hon så blåögd som person eller har hon blivit det i kombination att hon är kär i mördaren?

Frågor vi bara kan ställa men inte få svar på...iaf inte än.

Hon kanske helt enkelt inte bryr sig! Hennes eget liv kanske varit kantat av våld/övergrepp/missbruk till den grad att hon helt enkelt tycker att det inte spelar någon roll..
Citera
2012-04-21, 18:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kattella
Är det inte mer troligt att det är plasten ifrån den stora plastrullen som finns i garaget.

Jo det är det.
Plast på golvet.
Madrassen har dragits utåt, som man kan se på resårmadrassen.
Men först har offret rullats nerpå plasten, annars skulle dragmärkena på resårmadrassen varit tydligare.
Från början tanken kanske var att köra till havet med paketet och där låta det försvinna i djupet,
men paketeringen tog lång tid och när han äntligen kom iväg hade det börja ljusna,
nerverna svek och in på skogsvägen istället.
Citera
2012-04-21, 18:37
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Det är riktigt men den "toyboy" som var inbjuden den 28:e visste om detta smeknamn.

Lust att friska upp ett dåligt minne med lite mer info om denne toyboy!?
Citera
2012-04-21, 18:49
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller

De här sk toyboyen har inte haft någon sexuell relation med Marina eller är/har varit misstänkt. En ren kamrat relation.
Och han har dessutom ett mycket starkt alibi, så den är inte med i ämnet misstänkt gärningsman.

Däremot är det kanske den som Fredrik är svartsjuk på eftersom dom setts en del ,och han va även den som Marina talade med via chatt sist av alla innan hon förmodligen mördades.
Toyboy vet jag inte om det ens kan kallas i sammanhanget. Men svartsjuka och separation är polisen teori som motiv här, så ja, det kan vara så att Fredrik flippade ur totalt.

Marina uppger i konversationer att hon slutat ha sex med Fredrik då hon letar efter en ny pojkvän.
Citera
2012-04-21, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller

Lång förhör med honom på sid 571/557 i FUP
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in