2012-04-30, 00:15
Medlem
zamiocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo

Beror på var den har gömts för öppet har den inte legat. Lönnfacket eller i lådan i sovrummet, så det bör vara omkring 3 stycken som vetat om detta. Eller handlar det om lådan är det 2 stycken.
Och den ena är då Fredrik.

Japp, precis.

Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Enligt FUP så hade han skjutit några skott ja. Men nu gäller det en eventuell annan person som eventuellt hade fingrat på den laddade pickan.

Du tänker inte längre än din näsa räcker?
Du tror inte Fredrik försökte gardera sig IFALL dom återfann vapnet med att säga dom provskjutigt?
Fredrik?
Citera
2012-04-30, 00:45
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Jag har allt en ganska god kunskap om hur dessa pickor funkar. Åtminstone vad gäller Pistol 88. Att du lägger ut bilder på 07an och på Kamrat 40 har inte med saken att göra. En automatpistol är skitfarlig för den otränade. Värre än revolvrar.

Vill du därmed ha sagt att ditt tidigare uttalande om pistoler baserar sig på din kunskap om Pistol m/88?
Avser du samtidigt att ditt tidigare uttalande i kombination med ovanstående ska innebära att du kommer med ett påstående om att Glock 17 skulle vara en "skitfarlig" pistol och därmed extra farlig för en icke tränad person att hantera?

Bilderna jag länkade till visar på hur man hanterar dessa pistoler och vilka säkerhetfunktioner som finns i konstruktionen. En säkrad halv- eller helautomatisk pistol är inte värre än en revolver.

Du formligen vräker ur dig ogrundade inlägg, så hur vore det om du stillade dig en aning och faktiskt kom med något substansiellt?
Det räcker med en alfabetspostare.
Citera
2012-04-30, 00:56
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Du tänker inte längre än din näsa räcker?

Jodå. Jag tänker som så att det var ett vittne som såg Marina köra sin bil 10.00 (ungefär) från sitt hus. Morgonen efter den natt som åklagaren hävdar att hon dog.

Sedan har vi alla krystade förklaringar från åklagarsidan om att mördaren använde Marinas mobil för att lägga villospår. Bilnummerförfrågningar och sms till systern med smeknamn och allt, hur troligt är det att en mördare skulle gjort detta? Fredriks historia är dock alltigenom rimlig och han har i otaliga förhör och under lång häktningstid hållit fast vid den. Polisen har inte lyckats knacka hål på den historien!

Åklagaren har inte vågat lägga ner ärendet pga stämningen i bygden samt pga stämningen hos den utredande gruppen hos polisen. Istället lät han två domstolar totalsänka hans mycket illa underbyggda åtal på det att åklagaren skulle slippa folkets och polisens vrede.

I mina ögon är Fredrik oskyldig. Och jag hoppas verkligen att han får lugn och ro med sin flickvän så att han kan jobba med sig själv och de problem han har.
Citera
2012-04-30, 01:01
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Vill du därmed ha sagt att ditt tidigare uttalande om pistoler baserar sig på din kunskap om Pistol m/88?

Ja, det vill jag ha sagt. Godnatt!
Citera
2012-04-30, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Ja, visst är det ofredande att ge sig på omyndiga, kanske hon "omedvetet" har pratat snusk med ännu yngre barn.

Är du medveten om att man blir byxmyndig vid 15 i det här landet?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Sexuell_myndighets%C3%A5lder#Sverige
Citera
2012-04-30, 01:10
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ja, inte är det pratet i stugorna kring Stora Höga iaf. Och inte är det snacket i polisens fikarum heller. Det har vi sett i två domslut nu. Som det ser ut nu, så kommer det inte att finnas någon bevisning alls som fungerar. Det skulle vara ett erkännande av GM isf.
Nej, det är min uppfattning också. Om det är FS skulle ett erkännande behövas, han är friad i två instanser och åklagaren borde ha mycket på fötterna för att kräva en resning mot honom.
Har för mig att Leif GW pratade ngt om just resning mot den tidigare MT men på vilka grunder? Att kroppen hittats betyder ju inte att de hittar bevis eller att bevisningen pekar på FS.

Hur som helst är det väldigt olyckligt, det kommer kanske så småningom anses s k polisiärt uppklarat och det trots att den misstänkte blivit friad i två instanser. Undrar om något liknande fall inträffat tidigare i Sverige?
Senast redigerad av why123 2012-04-30 kl. 01:18. Anledning: stavning
Citera
2012-04-30, 01:46
Medlem
Citat:
Sedan har vi alla krystade förklaringar från åklagarsidan om att mördaren använde Marinas mobil för att lägga villospår. Bilnummerförfrågningar och sms till systern med smeknamn och allt, hur troligt är det att en mördare skulle gjort detta?

Inte helt otroligt i vart fall. Om man tittar på andra mord så tycker jag det händer titt som tätt att mördaren försöker förvanska sanningen genom att skicka sms eller på annat sätt använda offrets mobil.
Citera
2012-04-30, 01:50
Medlem
Citat:
Jodå. Jag tänker som så att det var ett vittne som såg Marina köra sin bil 10.00 (ungefär) från sitt hus. Morgonen efter den natt som åklagaren hävdar att hon dog.

Bullshit... Vittnet har sett en kvinna, som skulle kunna vara en man med uppsatt hår som färdades på vägen.. Hon har då i helvete inte sagt att hon såg marina köra från sitt hus..
Citera
2012-04-30, 05:39
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Ja det säger en hel del här. Såg inte den enorma blodfläcken och inte att det va hans madrasser istället för originalmadrasserna.-
Så simpelt så det är löjligt, och så räckte inte bevisen. Vilket jävla övergrepp mot brottsoffret och dennes anhöriga och för hela rättssystemet.
Tingsrättsfyllot har onekligen en hel del skuld i det hela och må denna aldrig skriva ett domslut igen,.
Och HR tyckte så synd om "tingsrättsfyllot" att de inte gick emot TR-domen, de ville inte genera honom i detta, hans kanske sista medverkande.
Citera
2012-04-30, 05:43
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cevox
Bullshit... Vittnet har sett en kvinna, som skulle kunna vara en man med uppsatt hår som färdades på vägen.. Hon har då i helvete inte sagt att hon såg marina köra från sitt hus..
Då hörde du henne inte i TR, där hon vittnade under ed och hävdade bestämt att det var en kvinna som körde och att polisen manipulerade henne i förhören.
Citera
2012-04-30, 05:44
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cevox
Det där är inget annat än bullshit.
Vittnet har inte sagt att personen i bilen var en man, och hon sa det definitivt inte i rättegången. Däremot ville polisen väldigt gärna att det skulle vara FS hon mötte i bilen.
Citera
2012-04-30, 05:48
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, men under den snabbvisiten så hann han väl knappast med någon inventering?
Det behövde han inte. Allt han behövde kan ha varit lättfunnet.
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Stora Höga N med mastpositionen 14° - ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in