2012-04-25, 12:02
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Bäddmadrasser är väl ingenting man brukar ha reservlager av hemma.
När man köper nya så kastar man de gamla.
Varför skulle en okänd person börja leta efter sådana?

Filtar brukar man alltid ha några extra av så det är rimligt att leta efter det om man behöver.
Inkontinensskydd tror jag inte heller att man normalt har hemma.
Undantaget är förstås om det finns sängvätande barn eller mycket äldre personer som behöver skydd.

Eller är det bara jag som inte har inkontinensskydd och en extra uppsättning bäddmadrasser i någon garderob?

Nej, då är vi två.
Citera
2012-04-25, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Showme1
Det finns väl inga paralleller mellan det brottet och det här eller?

Inga som helst. Bara ett bevis på att rättsamhället beroende på TR eller HR ser olika på samma brott. 12 år ned till 0 är en viss skillnad....
Citera
2012-04-25, 12:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Visst, teoretiskt skulle det kunna vara Fred som sitter några hundra meter från Marina och chattar med henne genom en proxy i Mexico.

Det är ingen mening att försöka få vissa att förstå, det har inte kapacitet till detta och jag väntar bara på att de ska börja ifrågasätta sig själva, precis som de ibland gör i andra trådar.

Även om den sista chatten inte är utredd, polisen har i vilket fall ingen sådan utredningsrapport, men den kanske också är hemlig precis som förhören med alla de kunnat avfärda från utredningen, så betyder inte det att den har något med hennes försvinnande att göra, men man kan inte säga detta med 100% säkerhet förstås.

Fred är ett riktigt jävla sorgligt kapitel, på flera plan, och frågan är att om de ändå skulle utreda honom skulle detta förmodligen förstöra än mer i den utredning de har mot FS.

Det kommer krävas graverande bevisning för att det ska bli resning, det förstår till och med åklagaren, och frågan är om de kommer att finna detta nu 2 år senare.

Om inte polisen höjer sig ett snäpp och åklagaren byts ut så tror jag ingen kommer att fällas för detta mord.

De kanske finner Freds hårstrån och/eller fingeravtryck exempelvis på tejpens insida.
Senast redigerad av Passepartout 2012-04-25 kl. 12:52.
Citera
2012-04-25, 12:58
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samme75
Inga som helst. Bara ett bevis på att rättsamhället beroende på TR eller HR ser olika på samma brott. 12 år ned till 0 är en viss skillnad....
Men i det här fallet såg TR och HR lika på målet.
Citera
2012-04-25, 12:59
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Trots att det gått ett bra tag sedan Marina mördades så borde det väl ändå gå att se om det finns hjärnsubstans på madrassen? Tänker på att man hittat blodstänk på sänggaveln....

Man får nog avvakta obduktionen för att veta om det överhuvudtaget avlossats något skott.
Citera
2012-04-25, 13:00
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Ja, det är korkat att tro att polisen inte har tillgång till samtliga chattar, självklart har de det. De som de har redovisat är de som kan ha betydelse i målet. Skulle åklagaren presentera allt de gör skulle ingen orka läsa en FUP.
Jag efterlyser inte redogörelse för innehållet i alla chattar. Men det finns en lista på sidan 540-541 och där saknas chatten med francois. Chatten närmast före försvinnandet bör tveklöst vara intressant. Men där tycks inte polisen ens ha hittat personen.
Citera
2012-04-25, 13:02
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightHawks
Därmed faller allt du skriver och försöker hävda med hjälp av de båda domarna. Fortsätter du trots det påvisar du bara din okunskap om rättsfall och bevisvärdering, vilket därmed renderar din fortsatta medverkan i denna tråden till ytterst onödig.
På vilket sätt påvisar jag detta?
Citat:
Ursprungligen postat av NightHawks
Nu får du väl ändå sansa dig. Att ha kontakt med uppåt 50 personer på nätet är inte detsamma som att man har sex med 50 personer.
Hur vore det om du lämnade din heteronormativa gråzon och faktiskt blev lite vidsynt, du som alltid hävdar att du är så bra på att just vara vidsynt? Din fördomsfullhet lyser alltmer igenom dina inlägg.
Jag har aldrig påstått eller antagit att M har haft sex med någon av dessa. Varför kommer du med sådana påhitt?
Citera
2012-04-25, 13:02
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Trots att det gått ett bra tag sedan Marina mördades så borde det väl ändå gå att se om det finns hjärnsubstans på madrassen? Tänker på att man hittat blodstänk på sänggaveln....
Varifrån har du fått att man hittat blodstänk på sänggaveln?
Citera
2012-04-25, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag efterlyser inte redogörelse för innehållet i alla chattar. Men det finns en lista på sidan 540-541 och där saknas chatten med francois. Chatten närmast före försvinnandet bör tveklöst vara intressant. Men där tycks inte polisen ens ha hittat personen.

Skulle den loggen innehålla något intressant skulle den vara med i FUP. Är du så konspirationsteoretiskt lagd?
Citera
2012-04-25, 13:15
Medlem
The.other.sides avatar
Citat:
Det spekuleras hit och dit om Marina skulle vara den som sist chattade eller inte.

Jag tror def att det var hon som gjorde det och mitt scenario är. Hon chattar med Jocke. Hon vill hemskt gärna träffa honom, men som hon skriver så kan han inte komma dit pga hennes labila inneboende. Marina känner att nu får han ta och flytta.

Hon påpekar detta för FS som blir störd över att hans tid börjar bli ute och känner paniken komma krypande i kroppen. Marina säger nått med att hon vill kunna ta hem vem hon vill och går och lägger sig. Av svartsjuka och panik att han snart kommer stå utan bostad igen så skjuter han henne när hon gått och lagt sig!

OM det hade varit FS som chattat så borde han ju försökt att styrka hans egen berättelse med att bjuda hem Jocke.... t ex!

Edit: menar Krustyclown.

Tror att det händelseförloppet ligger rätt nära sanningen. Marina var på väg att slänga ut fanskapet, då brast det för FS och han sköt henne tidigt i gryningen den 28-Juli.
Citera
2012-04-25, 13:17
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Skulle den loggen innehålla något intressant skulle den vara med i FUP. Är du så konspirationsteoretiskt lagd?

Mja, inte riktigt FUP är ju det material som åklagaren har bedömt som intressant och i och med att
han och polisen tidigt ansåg sig ha funnit rätt gärningsman (FS) så hamnar förmodligen resten
i slasken.

Slasken är ju den guldgruva som den tilltalades advokater har att tillgå för att kunna finna material
som räcker för tvivel i vissa fall.
Citera
2012-04-25, 13:25
Medlem
Showme1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Varifrån har du fått att man hittat blodstänk på sänggaveln?

Sidan 1045 i förhöret med FS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in